اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با انتشار فایل ویدئویی

مادورو همکاری بین اپوزیسیون ونزوئلا و تبهکاران را افشا کرد

رئیس جمهور ونزوئلا با انتشار ویدیوئی گفت: راست‌گرایان افراطی با هدف ایجاد هرج‌و مرج در کشور با تبهکاران همکاری می‌کنند.

مادورو همکاری بین اپوزیسیون ونزوئلا و تبهکاران را افشا کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته ضمن انتشار ویدئویی از ارتباطات پنهانی رؤسای ارشد راست‌گرایان افراطی با تبهکاران پرده‌برداری کرد و گفت که اپوزیسیون به دنبال ایجاد هرج‌و مرج در کشور است.

در این ویدئو 6 دقیقه‌ای «خوزه پرز ونتا» که در حال حاضر به عنوان عامل اصلی قتل «لیانا هرگوئتا» شهروند ونزوئلایی شناخته شده، علاوه بر اعتراف به دست داشتن در قتل وی، نام همدستان خود را نیز فاش می‌کند.

«پرز ونتا» در این ویدئو ضمن افشاء نام «ریکاردو بلانکو»، «ماریا کورینا ماچادو»، «آنتونیو لدزما» و «انریکه کاپریلس» از رؤسای اپوزیسیون در ونزوئلا، اعلام می‌کند که برای اقدام به قتل و خرابکاری در شهرهای ونزوئلا به طور مستقیم از این اشخاص و دیگر اعضای اپوزیسیون دستور می‌گرفته است.

«مادورو» ضمن اشاره به سخنان «پرز ونتا» در این ویدئو از وی به عنوان هسته اصلی مجرمین کشور یاد کرد و اذعان داشت که وی به راست‌گرایان افراطی در راستای عملی ساختن اهداف خرابکارانه و کارشکنی‌هایشان در کشور خدمت کرده است.

وی افزود: حالا ما با در دست داشتن مدارک کافی تصمیم داریم تا تک تک گروه‌های شبه‌نظامی اپوزیسیون را از بین ببریم.

«پرز» در ادامه افشاگری‌هایش اظهار داشت: تمام اقدامات خشونت‌آمیز در ونزوئلا از سوی «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا رهبری می‌شوند.

پیش‌تر رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به اتفاقات و هرج‌و مرج‌های داخلی کشور در فوریه سال گذشته(بهمن 2014)، اعلام کرد که اختشاشات کشور ریشه در هم‌دستی نیروهای شبه نظامی کلمبیایی و اپوزیسیون دارند که طور کامل از سوی «اوریبه» مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

«مادورو» در این‌باره گفت: هم‌اکنون بالغ بر 30 گروه شبه‌نظامی آموزش دیده کلمبیایی در وضعیت آماده‌باش به سرمی‌برند؛ این گروه‌ها به طور کامل توسط رئیس جمهور سابق کلمبیا حمایت شده و تحت رهبری وی عمل می‌کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: ونزوئلا قصد دارد تا در راستای خنثی‌سازی و رفع خطر اقدامات اخلالگرانه نیروهای شبه‌نظامی کلمبیایی نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام کند.

وی همچنین افزود: اظهارات «پرز ونتا» نشان می‌دهد که اپوزیسیون ترور «لئوپولدو لوپز» یکی از اعضای اپوزیسیون و همچنین ترور افراد خانواده برخی از سایستمداران انقلابی ونزوئلا را نیز در برنامه‌ دارد، تا بدین وسیله ما را مقصر قلمداد کرده و وجهه دولت را خراب کند.

«مادورو» هفته گذشته ضمن شرکت در برنامه تلویزیونی موسوم به «ارتباط با مادورو» نسبت به توطئه‌چینی‌های نیروهای شبه‌نظامی کلمبیایی در کشور هشدار داد و از اپوزیسیون خواست تا از همدستی با نیروی‌های شبه‌نظامی دست برداشته و خود از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن‌ها در کشور کنار بکشد.

در این راستا «خورخه رودریگز» رئیس حزب سوسیالیستی ونزوئلا اعلام کرد که عامل اصلی قتل «لیانا هرگوئتا» شخصی به نام «کارلوس ادواردو ترخو» رهبر جوانان حزب عدالت ونزوئلا است که به طور مستقیم از اپوزیسون دستور گرفته و با همدستی «پرز ونتا» اقدام به قتل این شهروند ونزوئلایی کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هفته گذشته جسد زنی 53 ساله و تکه‌تکه شده در کاراکاس(پایتخت ونزوئلا)پیدا شد.

وزارت دادگستری ونزوئلا اعلام کرد که عاملین قتل این زن دو نفر از افراد اجیر شده «کارلوس ترخو» هستند و به طور مستقیم از وی دستور گرفته‌اند.

این نهاد قانونی ونزوئلایی ضمن مقصر دانستن اپوزیسیون در قتل این شهروند ونزوئلایی، هدف از این قتل را پیشبرد اهداف سیاسی آن‌ها در کشور عنوان کرد.

در طول ماه فوریه تا می سال 2014 ونزوئلا صحنه برپایی تظاهرات گسترده علیه دولت این کشور بود که به اعتقاد «مادورو» همگی سعی در ایجاد یک کودتا و براندازی دولت قانونی وی را داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول