اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رئیس‌جمهور ترکمنستان:

روابط اقتصادی ترکمنستان و ایران توسعه می‏‌یابد

رئیس‌جمهور ترکمنستان با ارزیابی مثبت نتایج یازدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق‌‏آباد گفت: روابط تجاری و اقتصادی ترکمنستان و ایران براساس اصول برابری توسعه می‌‏یابد.

روابط اقتصادی ترکمنستان و ایران توسعه می‏‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه امروز کابینه این کشور گفت: روابط تجاری و اقتصادی میان ترکمنستان و ایران براساس اصول برابری و بلند مدت به صورت فعالانه توسعه می‌‏یابد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون همکارهای عشق‌آباد و تهران در زمینه‌ نفت و گاز، حمل‌ونقل و ارتباطات، آب، انرژی و ... برقرار شده‌‏ است.

رئیس جمهور ترکمنستان با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجاری مشترک افزود: با برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها علاوه بر تقویت روابط بین 2 کشور همکاری‌های جدید نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین در این جلسه «پهلوان طاقان‏‌اف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور روابط اقتصاد و بازرگانی خارجی گزارشی از نتایج یازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد که در روزهای 19 الی 21 آگوست (مرداد) سال جاری برگزار شد، ارائه کرد.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران بیش از 120 شرکت ایرانی حضور داشته که توانمندی و خدمات خود در زمینه نفت و گاز، صنعت پتروشیمی، ساختمان، خدمات شهری، کشاورزی، آب، فناوری نوین، ماشین سازی ، حمل‌ونقل و ارتباطات و .. را ارائه دادند

طاقان‏‌اف ادامه داد: همچنین نمایندگان شرکت‌های ایرانی مذاکرات دوجانبه متعددی را با نمایندگان بخش دولتی و خصوصی ترکمنستان انجام دادند.

معاون رئیس جمهور ترکمنستان تصریح کرد: در جریان برگزاری نمایشگاه و همایش تجاری مذکور ایران در عشق‌‏آباد، پیشنهادات و طرح‌های دقیق در زمینه ایجاد شرکت‌های مشترک و نیز مشارکت در طرح‌های مشترک در عرصه‌های مختلف اقتصادی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر کارشناسی قرار گرفته شد.

یازدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران روز چهارشنبه با حضور بیش از 100 شرکت از استان‌های مختلف ایران در فضای حدود  2000 متر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجار ایران آغاز شد و در تاریخ 21 آگوست 2015 به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول