اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
با حضور وزیر صنعت کشورمان

یازدهمین نمایشگاه ایران در ترکمنستان آغاز به کار کرد+تصاویر

یازدهمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجار کشورمان و مقامات عالی رتبه این کشور آغاز بکار کرد.

یازدهمین نمایشگاه ایران در ترکمنستان آغاز به کار کرد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، بزرگترین نمایشگاه تخصصی ایران در ترکمنستان که تحت عنوان «ایران پروژه -2015» نام دارد، با قرائت پیام رئیس جمهور این کشور عصر دیروز آغاز بکار کرد.

«قربانقلی بردی‏محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در این پیام که توسط «باتر ارش‏اف» معاون وی قرائت شد، با تاکید بر اهمیت روابط و همکاری‏‌های همه جانبه میان عشق‏‌آباد و تهران،گفت: تعاملات اقتصادی و تجاری میان 2 کشور دوست در حال توسعه و گسترش است و در این زمینه ظرفیت‌های فراوانی در 2 کشور وجود دارد که برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در عشق‏‌آباد، و علاقه‌مندی تجار و صاحبان صنایع ایران برای افزایش حضور در بازار ترکمنستان، گواه بر گفته‌های فوق می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها میدان معرفی و ارائه توانمندی و آشنایی نزدیک جهت همکاری و تعاملات است،تصریح کرد: شکوه و بزرگی نمایشگاه تخصصی کنونی ایران در واقع از عزم جدی محافل تجاری، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی این کشور جهت گسترش مراودات اقتصادی و تجاری با ترکمنستان ،خبر می‌دهد که برای این نمایشگاه موفقیت و دست‏‌آوردهای بزرگی را آرزومندم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز طی سخنانی با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و سنتی میان ملت ایران و ترکمنستان، گفت: ایران علاقه‌مند به افزایش چند برابری سطح تعاملات اقتصادی و تجاری با کشور ترکمنستان است.

«محمدرضا نعمت زاده» تصریح کرد: روسای جمهور ایران و ترکمنستان، در تلاش ارتقاع هر چه بیشتر سطح مناسبات میان 2 کشور در عرصه‌های مختلف بخصوص عرصه اقتصادی، تجاری، فناوری ،علمی و فرهنگی ،نانو تکنولوژی و صنعت هوا فضا هستند.

وی افزود: توسعه روابط و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه جز اولویت‏‌های مهم دولت تدبیر و امید جمهوری اسلامی ایران است که تهران قصد دارد، روابط راهبردی خود را با عشق‌‏آباد بیش از پیش گسترش دهد.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت کشورمان، با اشاره به اینکه نمایشگاه تخصصی ایران در عشق‌آباد نمونه کوچک از توانمندی و دست آوردهای ایران است، گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در عشق‌آباد و نیز برگزاری نمایشگاه‌های ترکمنستان در تهران و سایر شهرهای ایران موجب آشنایی بیشتر از ظرفیت‏‌های میان 2 کشور خواهد شد.

گفتنی است بزرگترین نمایشگاه تخصصی ایران در قالب یازدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد به مدت 3 روز با حضور بیش از 100 شرکت ایرانی  و 300 شرکت کننده در محل قصر نمایشگاهی عشق‌آباد، در  مساحت 1900 متر تحت عنوان «ایران پروژه 2015» برگزار می‌شود..

حضور شرکت‌های برتر داخلی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان، تجار و بازرگانان و نخبگان در زمینه‌های نفت، گاز، ساختمان، آب و برق، صنعت اکتشاف و حفاری نفت و گاز، خدمات شهری، فناوری نوین، صنعت خودروسازی، انواع مختلف خدمات فنی و مهندسی، از جمله مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه تخصصی ایران در عشق‌آباد است که در محل قصر نمایشگاهی عشق آباد دائر شده است و پس از مراسم افتتاحیه مقامات عالی رتبه دولت ترکمنستان از جمله معاونین رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزرا، روسای سازمان و نهادهای دولتی و اجتماعی، اصحاب رسانه و .. از غرفه های این نمایشگاه بازدید کردند.

 

 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول