اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

در مقابل سازشکاران مجامله نکنید

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در دیدار با هیئت امل لبنان: شما در مقابل کسانی که مواضع سازشکارانه دارند و در مسیر سیاست های صهیونیستی و آمریکایی قرار گرفته اند هیچ گونه مجامله ای نداشته باشید . این ها انقلابی نیستند و شما باید آن ها را به مردم معرفی کنید .

در مقابل سازشکاران مجامله نکنید

رخدادهای 12 مرداد 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای در دیدار هیئت اعزامی از سوی جنبش امل : اسلام تکلیف ما را در مقابل موضع گیری ها و حوادثی که در لبنان می گذرد روشن کرده است .

 

  • آیت الله حسنی امام جمعه ارومیه در سخنانی وضعیت گروهک های ضد انقلاب در مناطق کرد نشین را تشریح و ماهیت حزب منحله دمکرات کردستان را افشا کرد .

 

  • در رابطه با ممنوعیت ورود شهروندان خرمشهری و آبادانی به این دو شهر جنگ زده از سوی بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی اطلاعیه ای انتشار یافت .

 

  • آیت الله سید محمد باقر حکیم عضو جامعه روحانیت مبارز عراق: حقوق مشروع جمهوری اسلامی این حق مسلم را در اختیار رزمندگان اسلام می گذارد تا به خاک عراق وارد شوند

 

  • دفتر سیاسی جبهه آزادیبخش ملی الجزایر روز گذشته از کشورهای عربی خواست تا در روابط اقتصادی ، سیاسی و دیپلماتیک خود با آمریکا تجدید نظر کنند .

 

  • صلاح خلف مشهور به ابوایاد: عربستان سعودی تحویل نفت به آمریکا را متوقف کند و سوریه در جنگی کامل علیه اسرائیل وارد شود و مصر موافقت نامه های کمپ دیوید را ملغی اعلام کند.

 

  • شیخ سالم الصباح وزیر دفاع کویت : ما هرگز به نیروهای غربی یا هر نیروی دیگر اجازه ورود به خاکمان را نخواهیم داد و آن ها تنها از روی اجساد ما می توانند وارد خاکمان شوند .

در مقابل سازشکاران مجامله نکنید

هیئتی به سرپرستی ابوهشام نائب رئیس و سخنگوی جنبش امل عصر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کرد . در این دیدار ابوهشام ابتدا گزارشی از حملات وحشیانه صهیونیست ها به جنوب لبنان و بیروت و مقاومت دلیرانه و شجاعانه مردم مسلمان در جنوب لبنان علیرغم نبودن امکانات و ابزار کافی در مقابل تجاوز صهیونیست ها به استحضار رئیس جمهور رساند.

در ادامه آیت الله خامنه ای با تاکید بر هر چه اسلامی تر کردن جنبش امل و خنثی کردن توطئه هایی که در لبنان در شرف تکوین است گفتند : جنبش امل باید جنبشی متکی به ایدئولوژی اسلامی و در خط اهداف امام موسی صدر باشد و شما باید این جنبش را با این موضع گیری به جهانیان معرفی کنید .

ایشان افزودند : شما باید موضعتان به طور قاطع این باشد که هر کس معتقد به تشکیلات اسلامی نیست در حقیقت عضو جنبش امل هم نیست.شما باید اعلام کنید کسانی که در مقابله با صهیونیست ها و فالانژیست ها و آمریکایی ها مواضع اسلامی را رعایت نمی کنند عضو تشکیلات امل نیستند . اسلام تکلیف ما را در مقابل موضع گیری ها و حوادثی که در لبنان می گذرد روشن کرده است .

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود افزودند : شما با اعلام ایدئولوژی اسلامی در حقیقت خلائی که بعد از امام موسی صدر در لبنان وجود داشته است را از بین خواهید برد . شک نداشته باشید که در این حالت مردم به شما خواهند پیوست ، چون مردم علاقمند به اسلام هستند .

رئیس جمهوری در پایان افزودند : شما در مقابل کسانی که مواضع سازشکارانه دارند و در مسیر سیاست های صهیونیستی و آمریکایی قرار گرفته اند هیچ گونه مجامله ای نداشته باشید . این ها انقلابی نیستند و شما باید آن ها را به مردم معرفی کنید . امروز صداقت و قاطعیت شما در مقابل عناصر سازشکار ، موفقیت شما را در موضع گیری هایتان تضمین خواهد کرد . (1)

توطئه مشترک دموکرات و خلق مسلمان برای براندازی افشا شد

در ادامه برگزاری سمینار ائمه جماعات و روحانیون استان های آذربایجان شرقی و غربی که در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان اهر تشکیل شده است آیت الله حسنی امام جمعه ارومیه در سخنانی وضعیت گروهک های ضد انقلاب در مناطق کرد نشین را تشریح و ماهیت حزب منحله دمکرات کردستان را افشا کرد .

وی در قسمتی از سخنان خود با اشاره به تاریخ طولانی توطئه های حزب دمکرات کردستان در منطقه گفت : متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیئت های حسن نیت اعزامی به منطقه موافقت کردند که افراد حزب دمکرات با برادران سرباز از پادگان ها محافظت نمایند که درست پس از سه روز گذشت این توافق ، پادگان مهاباد به تصرف افراد حزب منحله دمکرات درآمد و مقدار زیادی مهمات به غارت رفت و به دنبال آن تصرف پادگان های پیرانشهر ، جلدیان و پسوه در برنامه بود که پس از 4 شب مقاومت نیروهای رزمنده اسلام در جلدیان ، 2 شب در پسوه و 3 شب در پیرانشهر این توطئه شوم حزب دمکرات نیز خنثی شد .

وی افزود : به دنبال این برنامه ها حزب دمکرات به بهانه تاسیس دفتر سیاسی عده ای از افراد مسلح وارد نقده شد که باز نیروهای رزمنده اسلام به محض اطلاع به منطقه اعزام و پس از 16 ساعت جنگ و مبارزه عاقبت اعضای حزب منحله دمکرات با دادن تلفات زیاد شهر را ترک کردند .

وی آن گاه به افشای همکاری حزب دمکرات با حزب منحله خلق مسلمان پرداخت و گفت : زمانی که رادیو تلویزیون تبریز توسط عوامل حزب خلق مسلمان تصرف شده بود به ما اطلاع دادند که حزب دمکرات تعداد 220 قبضه اسلحه را از رژیم صدام تحویل گرفته و در صدد است آن ها را در بین افراد خلق مسلمان در شهرستان تبریز توزیع کند که بلافاصله ما با مسدود کردن سه راهی های منتهی به تبریز از انتقال این سلاح ها ممانعت به عمل آوردیم . (2)

ورود به خرمشهر و آبادان همچنان ممنوع است

در رابطه با ممنوعیت ورود شهروندان خرمشهری و آبادانی به این دو شهر جنگ زده از سوی بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی اطلاعیه ای انتشار یافت .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : بدین وسیله بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی به اطلاع کلیه مهاجرین عزیز خرمشهری می رساند که قبل از انتشار هرگونه اطلاعیه ای مبادرت به بازگشت به شهر خود ننمایند در پاره ای از موارد مشاهده شده است که عده ای از خواهران و برادران مهاجر خرمشهر قصد به بازگشت کرده اند که در این رابطه اعلام می شود : چون هنوز در گوشه و کنار خرمشهر آثاری از جنایات بعثیون کافر از قبیل مین گذاری و ...وجود دارد ، تا اطلاع ثانوی و اعلام از کلیه رسانه های گروهی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، مبادرت به بازگشت ننمایند . لازم به تذکر است که این اطلاعیه فقط مربوط به شهرهای خرمشهر و آبادان می باشد و در مورد شهرهای دیگر با توجه به اطلاعیه های قبلی می بایستی مهاجرین عزیز به شهرهای خود بازگشت نمایند.(3)

با آغاز جنگ تحمیلی ارتباط صدام با آمریکا علنی شد

آیت الله سید محمد باقر حکیم عضو جامعه روحانیت مبارز عراق و سرپرست سازمان انقلاب اسلامی این کشور در مصاحبه ای با واحد مرکزی خبر در قم پیرامون اوضاع داخلی عراق ، اظهار تمایل علنی صدام به برقراری روابط نزدیک تر با آمریکا ، گردهمایی سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد و پیشروی نیروهای اسلام در خاک عراق نظرات خود را بیان کرد .

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط نزدیک صدام با آمریکا اشاره کرده و گفت : این روابط در واقع از همان آغاز روی کار آمدن صدام برقرار بود ولی این روابط جهت گمراه کردن افکار عمومی تحت الشعاع شعارهای چپ نمایانه و ارتباط با کشورهای سوسیالیست قرار گرفته بود اما با شروع جنگ تحمیلی و آشکار شدن ارتباط صدام با عمال آمریکا در منطقه نظیر حسنی مبارک ، شاه اردن و حاکم سعودی روش منافقانه صدام برملا شد و ارتباط او با آمریکا علنی گردید . وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که نشست جنبش عدم تعهدها در بغداد تشکیل نشود .

آیت الله حکیم همچنین گفت : حقوق مشروع جمهوری اسلامی نظیر مطالبه خساراتی که در طول 23 ماه آتش افروزی نیروهای صدام بر ملت ایران تحمیل شده است و نیز دفع آتش مزدوران بعثی صهیونیستی از روی مناطق مسکونی ایران ، این حق مسلم را در اختیار رزمندگان اسلام می گذارد تا به خاک عراق وارد شوند و از آن جا که ملت عراق دخول نیروهای اسلام در خاک این کشور را رهایی خودشان می دانند در حقیقت جمهوری اسلامی علیرغم حقوق مشروع خود که در طلب کسب آن است باید در پاسخ به این ندای انسانی بی هیچ تردیدی برای آزاد سازی انسان های دربند نظام حاکم بغداد برای پیشروی خود در خاک این کشور ادامه دهد.(4)

الجزایر : اعراب در روابط خود با آمریکا تجدید نظر کنند

دفتر سیاسی جبهه آزادیبخش ملی الجزایر روز گذشته ضمن مخالفت با هرگونه پراکندگی فلسطینی ها از کشورهای عربی خواست تا در روابط اقتصادی ، سیاسی و دیپلماتیک خود با آمریکا و تمام کشورهایی که از نظر سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را مورد حمایت قرار می دهند تجدید نظر کنند . (5)

درخواست یکی از رهبران فتح ؛ سوریه در جنگ تمام عیار با اسرائیل وارد شو د

خبرگزاری فرانسه گزارش داد صلاح خلف مشهور به ابوایاد یکی از رهبران الفتح در پیامی که دیروز در روزنامه کویتی الرای العام انتشار یافت درخواست کرد : عربستان سعودی تحویل نفت به آمریکا را متوقف کند و سوریه در جنگی کامل علیه اسرائیل وارد شود و مصر موافقت نامه های کمپ دیوید را ملغی اعلام کند.(6)

وزیر دفاع کویت : نیروهای آمریکایی باید از جسد ما رد شوند تا وارد کویت شوند !

شیخ سالم الصباح وزیر دفاع کویت طی مصاحبه ای با یک مجله چاپ عربستان گفت : کشورهای غربی در صددند تا با ایجاد وحشت در منطقه و اشاعه عدم امنیت در خلیج فارس زمینه را برای ورود خود آماده کنند . وی اضافه کرد ورود نیروهای غربی تنها برای حفظ منافع آن ها صورت می گیرد نه دفاع از ما . وی افزود : ما هرگز به این نیروها یا هر نیروی دیگر اجازه ورود به خاکمان را نخواهیم داد و آن ها تنها از روی اجساد ما می توانند وارد خاکمان شوند . (7)

پی نوشت:

1-  جمهوری اسلامی ، 12 مرداد 1361 ، صفحه 12
2- اطلاعات ، 12 مرداد 1361 ، صفحه 3
3- کیهان ، 12 مرداد 1361 ، صفحه 19
4- کیهان ، 12 مرداد 1361 ، صفحه 2
5- اطلاعات ، 12 مرداد 1361 ، صفحه 12
6- اطلاعات ، 12 مرداد 1361 ، صفحه 12
7- کیهان ، 12 مرداد 1361 ، صفحه 20 ، چند سال بعد صدام در عرض دو ساعت کویت را اشغال کرد و سران این کشور کوچک عربی که در طول هشت سال جنگ صدام علیه ایران اسلامی میلیاردها دلار به نفع رژیم بعث عراق خرج کرده بودند فراری شدند. آمریکا در این برهه بدون این که از روی جسد حتی یک کویتی عبور کند به منطقه آمد تا نوکران خود را نجات دهد . تاریخ چقدر زیبا ادعاها را در محک خود به بوته آزمایش می گذارد و دروغ گو ها را رسوا می کند !

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول