اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

فرانسه؛ وطن دوم تروریست ها

جمعیت «دوستان انقلاب ایران » در آلمان طی یک نامه سرگشاده به سفیر فرانسه در بن با استناد به اعترافات منافقین به جنایاتشان از این که پاریس پناهگاه و وطن دوم این تروریست ها شده است اظهار تاسف کردند.

فرانسه؛ وطن دوم تروریست ها

رخدادهای 8 و 9 و 10 مرداد 1361

چکیده

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی: روح برنامه ما این است که قدرت جهنمی مصر ، اردن ، کشورهای مرتجع حوزه خلیج فارس ، نیروهای آمریکا و شوروی در منطقه را ذوب کنیم .

 

  • آیت الله جنتی : ما باید به وعده های خدا متکی باشیم و هیچ در فکرمان نباشد که در خاک دشمن وارد شده ایم ، دشمن قدرت دارد و می تواند مقابله کند ، نه ، دشمن اگر می توانست ، خرمشهر را نگه می داشت.

 

  • بهزاد نبوی : سمت حرکت ما رسیدن به فرهنگ مستقل صنعتی است ما در صنعت کشورمان تحول عظیمی به وجود خواهیم آورد و در نهایت به خودکفایی صنعتی دست خواهیم یافت .

 

  • اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا در آلمان طی پیامی از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست کردند نسبت به اعمال فاشیستی دولت آلمان غربی اعتراض نماید .

 

  • روزنامه البعث ارگان حزب حاکم سوریه در شماره دیروز خود تاکید کرد زمان اضطراری برای وارد آوردن ضربه مهلک به رژیم صدام فرا رسیده است .

 

  • دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه ای به اظهارات وزیر دفاع آمریکا پاسخ گفت و اظهار داشت : شرایط ایران برای خاتمه جنگ تغییر نکرده است .

 

  • تیمسار سرتیپ قاسمعلی ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : صلح با صدام خیانت است .

 

  • سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که مصمم است نیروهای مسلح خود را از بیروت خارج کند ، تضمین ها برای این اقدام و تضمین امنیت اردوگاه ها باید بین سازمان آزادیبخش فلسطین و دولت لبنان به توافق برسد.

 

  • موسوی نخست وزیر: آن چه از مجلس انتظار داریم کنجکاوی و دقت در کارهای قوه مجریه و بازرسی و چشم ملت بودن و همچنین از نقطه نظری راه را برای حرکت ملت گشودن در ابعاد اقتصادی و سیاسی است .

 

  • جمعیت «دوستان انقلاب ایران » در آلمان طی یک نامه سرگشاده به سفیر فرانسه در بن از این که پاریس پناهگاه و وطن دوم تروریست ها منافق شده است اظهار تاسف کردند.

 

  • طی مراسمی با حضور آیت الله حکیم رئیس دفتر انقلاب اسلامی عراق چهارمین گروه از برادران مسلمان و رزمنده عراقی مقیم ایران جهت پاکسازی میهنشان از لوث وجود صدامیان کافر از تهران عازم جبهه های نبرد در جنوب شدند.

 

  • اسرای عراقی که در اردوگاه حشمتیه تهران نگهداری می شوند به نمایندگان صلیب سرخ جهانی که جهت بازدید از اردوگاه به این محل آمده بودند اجازه ورود به کمپ خود را ندادند .

 

  • مهندس موسویانی وزیر معادن و ذوب فلزات که بیش از این گفته می شد از کابینه موسوی خارج خواهد شد صبح امروز در گفت و گویی مطبوعاتی اظهار داشت : در مقام خود باقی خواهم ماند.

8 مرداد 1361

اعتراض رادیو اسرائیل به خطبه های اقتصادی هاشمی !

پس از سخنان کیاوش نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت تهران به ایراد خطبه ها پرداخت .

هاشمی در خطبه اول به تشریح عدالت اجتماعی در اسلام پرداخت و با تاکید به این نکته که چهارچوب اقتصادی اسلام بر مبنای آزادی افراد ، امنیت اقتصادی و شغلی و اثبات مالکیت تنظیم شده است گفت : در مسدود کردن ثروت های نامشروع جاری اولین کار اسلام مسلط کردن دولت بر منابع طبیعی و انفال می باشد و برداشت از منابع طبیعی با هدایت دولت صورت می گیرد .

وی گفت : در رابطه با مسائل اقتصادی که مطرح کرده ام دو اعتراض شنیده شد : یکی از سوی رادیو رژیم صهیونیستی که گفته است در حکومت اسلامی اقتصاد در دست دولت است که این برخلاف اسلام است ، اقتصاد در اسلام همانند رژیم سرمایه داری می باشد نه در دست دولت .

هاشمی در پاسخ این اعتراض رادیو رژیم صهیونیستی گفت : تاریخ دوباره توسط این رادیو تکرار شد روایتی است که در محضر عثمان از سوی ابوذر به تقسیم بیت المال اعتراض شد که کعب الاحبار در آن جا به ابوذر اعتراض کرد و خواست که از قرآن برای او استدلال کند که ابوذر خشمگین به او تاخت و گفت : یهودی یهودی زاده تو کارت به جایی رسیده است که در حکومت اسلامی دین اسلام را به علمای اسلام یاد می دهی؟

وی گفت : با توجه به این روایت حال کار ما به جایی رسیده است که فقه ما را بگین می خواهد بگوید. هاشمی به اعتراض دوم در این مورد اشاره کرد و گفت : اعتراض دوم از سوی برخی از فضلای مورد احترام من بود که گفته بودند نقل و اقوالی که در برداشت از طبیعت شده ، من به اقوال غیرمعروف استناد کرده ام این امر شاید ناشی از عدم توجه به خطبه من باشد .

هاشمی گفت : در برداشت از طبیعت ، اگر انسان بخواهد اجیر و یا وکیل بگیرد که باعث احیا شود دو نظر است یکی اینکه اجازه می دهند این کار شود ، دیگر نظر عده ای از علما است که آن ها از نظر فتوا اهمیت دارند ولی تعدادشان کم است و می گویند حیازت [مالکیت] باید با مباشرت انجام شود و با اجیرگرفتن نمی شود .

هاشمی در ادامه به نمونه هایی از بی عدالتی ها در جامعه کمونیستی روسیه اشاره کرد و گفت : در غرب ، سرمایه دارهای بزرگ می خورند و در شرق سرمایه دارهای کوچک . وی گفت : ما باید فرهنگ مارکسیستی و شعارهای آنان و ادعاهای دروغ آنان که هیچ وقت عملی نشده و نخواهد شد را طبق شعار نه شرقی و نه غربی کنار بگذاریم .

هاشمی در پاسخ  اعتراض رادیو رژیم صهیونیستی به تحلیل های اقتصادی نماز جمعه ایشان گفت : حال کار ما به جایی رسیده است که فقه ما را بگین می خواهد بگوید.

 

دفاع هاشمی از بازاری ها در برابر حملات افراطی ها !

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خطبه اول به شعارهای افراطی غیرمذهبیون در طبقه طبقه کردن مردم و حملات آنان به بازاریان اشاره کرد و از زحمات بازاریان در پیشبرد انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت : در بازاریان ، در پیشبرد انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت : در بازاریان ، روحانیون ، کارگران و تحصیل کرده ها و خلاصه در تمامی اقشار خوب و بد وجود دارد ، ما باید با هم برخورد اسلامی بکنیم . زیرا اسلام با انسان خوب موافق و با انسان بد مخالف است .

سه دلیل اساسی ایران برای ورود به خاک عراق

هاشمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران به مسائل روز و نخست در باره جنگ پرداخت و گفت : جنگ مقطع خاصی دارد که ورود ما در خاک عراق است و امروز در این مورد صحبت می کنم ، ما همان طور که از روزهای اول گفتیم در مرزها نمی ایستیم و وارد خاک عراق می شویم . چند هفته ای مهلت دادیم و اخطار کردیم ولی منطقه و ما راهمان را در پیش گرفتیم ، حالا علت چه بود از نظر بنده به عنوان یک تصمیم گیرنده . سه دلیل اساسی برای ورود به خاک عراق مطرح است . البته ادله فرعی بسیاری هم در پشت این ادله اصلی وجود دارد .

امام جمعه موقت تهران سپس به ذکر دلایل اصلی ورود به خاک عراق پرداخت و گفت : نخستین دلیل مسئله پایان دادن به جنگ است . ما جنگ را تشدید کردیم تا آن را تمام کنیم ، زیرا دشمنان جمهوری اسلامی با همه وجودشان تمایل به ادامه جنگ ایران و عراق دارند . نقشه آن ها در ابتدا این بود که با شروع این جنگ ایران را ساقط کنند که نشد و برنامه دیگرشان ادامه جنگ به صورتی بود که خودشان می خواستند . یعنی دو کشور سال ها مقابل هم بایستند ، زیرا این جنگ اگر بخواهد ادامه یابد فوق العاده برای ابرقدرت ها و دشمنان جمهوری اسلامی مفید است . در زمان جنگ ، شهرها و روستاها خراب می شود. نیاز به اسلحه وجود دارد . نیروها همه متوجه جبهه ها می شوند و پول نفت ابتدا باید نقدا در ازای تحویل اسلحه داده شود و بالاخره در این جنگ باید حدود 200 هزار نیرو در جبهه ها به طور معتدل داشته باشیم و آیا به این صورت می شود کشور را ساخت ؟ این حالتی است که برای دنیای استکبار بسیار شیرین است که انقلابی را به این صورت گرفتار کند .

امام جمعه موقت تهران افزود : از آن طرف آن ها صدام را به صورت باجگیری درست کردند که از همه کشورها کمک می گیرد و حمایت می شود . اردن و مصر دلال های آمریکا در منطقه از آمریکا باج می گیرند و به عراق باج می دهند . رژیم صهیونیستی برقراری این وضع را از خدا می خواهد . دیدیدم که آن ها چه بلایی سر مردم لبنان می آورند . پس اگر آمریکا ، فرانسه ،  انگلیس ، آلمان و پادشاهی سعودی ، کویت ، اردن ، مصر و دیگران بگویند جنگ تمام بشود ، دروغ می گویند . همه می خواهند جنگ برقرار باشد و سال ها ادامه یابد . حالتی که ما در مرز می ماندیم مطلوب آن ها است .

دل را به دریا زده ایم تا جنگ را پایان دهیم

هاشمی با اشاره به این وضعییت جنگ گفت : در این حال دو راه باقی می ماند ، یکی این که جنگ را خاتمه دهیم و برگردیم که اگر ما برگشتیم آن ها هم به موضع قبلی خود بر می گردند و دیگر این که دل را به دریا بزنیم و جنگ را تمام کنیم که این کاری است که شروع کردیم و آن ها را گیج کردیم . در این حالت ما هواپیماهایمان را روی شهرهای عراق نمی فرستیم و در وضعیتی که توپ های عادی و دور زن ما قادرند بصره ، العماره و شهرهای دیگر عراق را بزنند ما این کار را نمی کنیم . ما در بیابان می جنگیم تا افرادی که به جنگ ما می آیند کشته شوند نه غیرنظامیان . ما هر روز می توانیم بخشی از بغداد را خراب کنیم ولی این کار را نمی کنیم .

امام جمعه موقت تهران افزود : جنگ ما هدف دارد و آن دفاع است و تنبیه ظالم . ما در ریگزارها می جنگیم ، گرچه دنیا فضیلت کش است.

اگر بنی صدر می فهمید در ایران می ماند

هاشمی ادامه داد : غربی ها در رابطه با ما گیج شده اند . آن ها می روند سراغ بنی صدر ، رجوی و بختیار و از آن ها در مورد جنگ تحلیل می خواهند . اگر بنی صدر می فهمید و تحلیل می کرد در ایران می ماند . شخصی که یازده میلیون رای آورد و رئیس جمهور شد اگر شعور داشت و ملت را می فهمید می ماند . تحلیل او به چه درد می خورد ؟ آن ها می گویند ، اگر روزی جنگ تمام شود ، افرادی که می جنگند برمی گرد ند علیه مردم ، شما که دیدید این ها چه افرادی هستند که می جنگند ، این ها با پدر یا مادرشان به بسیج یا مسجد می آیند تا برای جبهه نام نویسی کنند . کارخانه ها ، ستاد جنگ دارند و اکثرا علاوه بر کمک مادی هرماه نیرو به جنگ اعزام می کنند . جنگ را این ها می کنند ، پول را این ها می دهند و همین افرادی بودند که مقابل مجلس می گفتند که لیبرال ها را از مجلس بیرون کنید . جمهوری اسلامی خود این ها هستند. تمام مملکت را از خودشان می دانند . نکته گمراهی غرب در این است که هنوز این افراد را نشناخته است . رجوی اگر چیزی می فهمید و پاسدار و بسیجی و مردم عادی را و جامعه را درک می کرد ، این جا می ماند و کار می کرد . شاپور بختیار مرغ طوفان آیا شعور دارد که جنگ را تحلیل کند؟

هاشمی: غربی ها در رابطه با ما گیج شده اند . آن ها می روند سراغ بنی صدر ، رجوی و بختیار و از آن ها در مورد جنگ تحلیل می خواهند . اگر بنی صدر می فهمید و تحلیل می کرد در ایران می ماند .

 

هدف ما این است که جنگ را تمام کنیم

هاشمی در ادامه سخنان خود پیرامون مسئله اتمام جنگ افزود : هدف این است که جنگ را تمام کنیم. در جبهه ها از ساعتی که آفتاب غروب می کند تا طلوع آفتاب روز بعد 100 تا 200 تانک دشمن و نیز نظامیان بعثی از بین می روند . ما برنامه مان را اعلام نکردیم ولی روح برنامه این است که قدرت جهنمی مصر ، اردن ، کشورهای مرتجع حوزه خلیج فارس ، نیروهای آمریکا و شوروی در منطقه را ذوب کنیم . بعد که ذوب شد ، جنگ را تمام کنیم و آن زمان زمانی است که دیگر در منطقه باج گیر وجود ندارد . ما این جنگ را که به خاطر حمایت از مردم عراق بر ما تحمیل شده پیش می بریم تا مردم عراق آزاد شوند ، سپس نوبت رژیم صهیونیستی است .

امام جمعه موقت تهران در ادامه تشریح دلایل ورود به خاک عراق افزود : دومین دلیل اساسی ورود به خاک عراق ، گرفتن خسارت ها است ، ما حدود 20 ماه است که می جنگیم ، این همه خرابی ، پول می خواهد ، در درجه اول پول را عراق باید بدهد ، حالا اگر دیگران که عراق را تحریک کردند می خواهند ، می توانند پول را بدهند . سومین دلیل آزاد سازی منطقه و مردم عراق است . ما در عراق هیچ گونه نظر سیاسی ، حکومتی ، ارضی و اقتصادی نداریم . ما می خواهیم مردم عراق آزاد شوند . البته جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد که گروهک های مختلف مثل پیکار ، مجاهد و دیگر گروهک ها برای مردم عراق نقشه بکشند . مردم مسلمان عراق ترجیح می دهند که حکومت دلخواه خود را خود انتخاب کنند که آن یک حکومت مردمی در عراق خواهد بود .(1)

آیت الله جنتی : برادران فلسطینی اجازه ندهند پایگاه های مردمی آنان بمباران شود

آیت الله جنتی خطیب جمعه قم امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر جنگ احد را با جنگ تحمیلی عراق مقایسه کرد و اظهار داشت : این جریان وضع امروز ما را مجسم می کند امروز دشمن همه تجهیزات را دارد ، اگر چه از نظر نیروی انسانی توانایی ندارد ، اما از نظر ساز و برگ نظامی تا دندان مسلح است و همه دارند به او کمک می کنند و ما در مقابل به خدا تکیه داریم .

وی افزود : البته جنگ کشته شدن دارد ، مگر جنگ های پیامبر اسلام نبود ، اگر جنگ های اسلامی همیشه نصرت داشته باشد ، کجا مسلمان های خالص و ناخالص شناخته می شوند؟ ما باید به وعده های خدا متکی باشیم و هیچ در فکرمان نباشد که در خاک دشمن وارد شده ایم ، دشمن قدرت دارد و می تواند مقابله کند ، نه ، دشمن اگر می توانست ، خرمشهر را نگه می داشت و امروز خاک عراق هم باید آزاد شود و باید از چنگال ابوسفیان های زمان آزاد گردد و امروز باید متکی به خدا بود و جنگید که آن ها توانایی دفاع از خود را ندارند .

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه قم در مورد فلسطین و لبنان نیز گفت : اسرائیلی ها حمله کردند و در لبنان جنایت ها آفریدند و قتل و غارت و آوارگی به وجود آوردند و اینک زمزمه پایان جنگ مطرح است و از جمله بیرون کردن فلسطینی های مظلوم از منطقه مجاور اسرائیل ، به خیالشان از این عناصر راحت شوند و به کشورهای مختلف تقسیمشان کنند و آسوده خاطر گردند و با کمال تاسف البته قابل پیش بینی هم بود ، که حالا فلسطینی ها می خواهند چه کنند؟ و باید بدانند که سرنوشت آن ها به دست مصر و اردن و شورای امنیت نیست بلکه سرنوشت ملت زنده را خودش باید بسازد . (2)

هاشمی: روح برنامه ما برای پایان جنگ این است که قدرت جهنمی مصر ، اردن ، کشورهای مرتجع حوزه خلیج فارس ، نیروهای آمریکا و شوروی در منطقه را ذوب کنیم . بعد که ذوب شد ، جنگ را تمام کنیم و آن زمان زمانی است که دیگر در منطقه باج گیر وجود ندارد .

 

9 مرداد 1361

بهزاد نبوی : سمت حرکت ما ، رسیدن به فرهنگ مستقل صنعتی است

پیش از ظهر روز پنجشنبه سفیر هند در تهران با مهندس بهزاد نبوی وزیر صنایع سنگین در محل این وزارتخانه دیدار کرد . در این دیدار که دو ساعت به طول انجامید بهزاد نبوی ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور اظهار داشت : سمت حرکت ما رسیدن به فرهنگ مستقل صنعتی است ما در صنعت کشورمان تحول عظیمی به وجود خواهیم آورد و در نهایت به خودکفایی صنعتی دست خواهیم یافت . (3)

خواسته دانشجویان مسلمان از دولت جمهوری اسلامی

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا در آلمان طی پیامی از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست کردند نسبت به اعمال فاشیستی دولت آلمان غربی اعتراض نماید .

در قسمتی از این پیام آمده است : دولت آلمان غربی پس از گذشت سه ماه از اسارت برادران ما به خیال باطل خود تصور می کند خواهد توانست نوری که توسط مدافعان انقلاب اسلامی در غربت برافروخته شده خاموش سازد و برای رسیدن به این هدف از هرگونه توهین و شکنجه علیه عزیزانمان استفاده نموده ، اما این مدافعان خمینی کبیر همچنان بر پیوند خویش بر رهبرمان مقاوم تر شده اند . هم اکنون اسارت مدافعین اسلام وارد چهارمین ماه می شود و دولت آلمان غربی در چهارمین ماه در بند بودن برادران ما از روش های خشونت آمیزی استفاده کرده و با تحریک عوامل خود در درون زندان ها به آزار و شکنجه آنان پرداخته است تا شاید روحیه این عزیزان را درهم بشکند ولی برادرانمان همچنان مقاومت می کنند.

در پایان این پیام آمده است : ما دانشجویان مسلمان اروپا از دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار اعتراض شدید نسبت به این گونه اعمال فاشیستی دولت آلمان هستیم و از دولت آلمان غربی می خواهیم هرچه سریع تر برادرانمان را آزاد سازند . (4)

زمان وارد آوردن ضربه مهلک به رژیم صدام فرا رسیده است

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد روزنامه البعث ارگان حزب حاکم سوریه در شماره دیروز خود تاکید کرد زمان اضطراری برای وارد آوردن ضربه مهلک به رژیم صدام فرا رسیده است .

البعث صدام را به آغاز جنگ علیه ایران متهم کرد و افزود : اگر صدام بر اریکه قدرت عراق قرار نداشت اوضاع جهان عرب در وضعیت کنونی نبود زیرا صدام ارتش عراق را از راه جنگ حقیقی علیه صهیونیست ها منحرف کرده است . روزنامه سوری الثوره به نوبه خود رژیم عراق را به افزایش فعالیت های تروریستی و جنایتکارانه علیه مردم عراق متهم کرد . (5)

شرایط ایران برای خاتمه جنگ تغییر نکرده است

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه ای به اظهارات وزیر دفاع آمریکا پاسخ گفت و اظهار داشت : شرایط ایران برای خاتمه جنگ تغییر نکرده است .

ولایتی در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی پیرامون موضع گیری وزیر جنگ آمریکا علیه انقلاب اسلامی گفت : فرهنگ حاکم بر نظامیان آمریکا همان فرهنگ کابوی است و این اوهام پردازان تصور می کنند که تمامی جهان آمریکای قرن هجدهم است و می توانند هرجا که بخواهند به خلق خدا ستم کنند و زور بگویند .

ولایتی افزود : به آقای واینبرگر باید خاطرنشان کرد که امت مسلمان ایران از یک فرهنگ غنی چند هزار ساله و از قوی ترین ایدئولوژی یعنی اسلام برخوردار است و ساده ترین مردم روستاهای ما به امثال شما به چشم وحشی های مدرنی می نگرند که در سایه تکنولوژی در خدمت استکبار چهارپایانی هستند که در هیئت انسان ظاهر شده اند.

وزیر امور خارجه سپس در تائید این اعتراف صریح رئیس پنتاگون در رابطه با رشد انقلاب اسلامی در منطقه که گفته است ایران موجودیت اسرائیل را به خطر افکنده گفت : مردم این منطقه از جهان در طول تاریخ مهاجمین زیادی به خود دیده اند که حکومت اشغالگر قدس یا بربرهای جدید نه اولین آن ها است و نه آخرینش و همان گونه که دیگر مهاجمین آمدند و اشغال کردند ، ولی سرانجام خود مضمحل شدند و تحلیل رفتند این ها نیز از این سرنوشت محتوم به دور نیستند .

گفتنی است کاسپار واینبرگر روز گذشته طی اظهاراتی ضمن اسائه ادب به رهبریت انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان خطری بزرگ برای رژیم های ارتجاعی منطقه و خصوصا اسرائیل غاصب یاد کرد.

ولایتی: به وزیر جنگ آمریکا باید خاطرنشان کرد که ساده ترین مردم روستاهای ما به امثال شما به چشم وحشی های مدرنی می نگرند که در سایه تکنولوژی در خدمت استکبار چهارپایانی هستند که در هیئت انسان ظاهر شده اند.

 

بعید می دانیم عدم تعهد در بغداد نشست موفقی داشته باشد

ولایتی در همین زمینه پیرامون شناخت تدریجی دولت های عضو جنبش عدم تعهد به ماهیت واقعی رژیم بعثی صهیونیستی و متجاوز حاکم بر عراق و روی گردانی آن ها از شرکت در هفتمین کنفرانس سران این جنبش در بغداد گفت : با توجه به این که به واسطه خیره سری های صدام جنگ همچنان ادامه دارد بعید به نظر می رسد که این کنفرانس در یک سطح بالا و موفقی در بغداد تشکیل شود .

وی افزود : حمله اخیر هواپیماهای تیزپرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بغداد و بمباران پالایشگاه الدوره در نزدیکی این شهر نشان داد که تا چه اندازه مطمئن ترین مراکز بعثی ها آسیب پذیر است و ما  همچنان خود را مجاز می دانیم که به تلافی بمباران مناطق مسکونی و شهرهایمان ، مناطق حساس اقتصادی – نظامی عراق را در هر نقطه از آن کشور از جمله در بغداد هدف قرار داده و با خاک یکسان کنیم و لهذا در چنین شرایطی که در هیچ نقطه از عراق امنیتی وجود ندارد و با توجه به این که دولت ها به تدریج به ماهیت صهیونیستی صدام بیشتر پیش می برند بعید است که این کنفرانس در بغداد تشکیل شود و اگر هم برگزار شود اکثریت سران عضو جنبش عدم تعهد در آن شرکت نخواهند کرد . (6)

صلح با صدام خیانت است

تیمسار سرتیپ قاسمعلی ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت : صلح با صدام خیانت است .

وی در رابطه با مسائل مطروحه در دیدار روز پنجشنبه خود با امام خمینی اظهار داشت : گزارشات و اطلاعات مربوط به اوضاع و احوال جنگ تحمیلی و جانبازی های رزمندگان اسلام و چگونگی عملیات را تقدیم امام امت کردم و ایشان در هر مورد رهنمودهایی خردمندانه ارائه کردند که به یقین در سرکوبی و انهدام ارتش بعثی صدام در تجاوز به میهن اسلامی و حریم مقدس اسلام موثر خواهد بود .

وی افزود : معمولا تصمیم گیری ها بر مبنای اطلاعات و آگاهی های صحیح از مسائل صورت می گیرد و ستاد مشترک ارتش مسئولیت دارد که اطلاعات درست و صحیح را که مبنای تصمیم گیری های منطقی است به اطلاع فرمانده کل قوا برساند و اطمینان دارم که این دیدار در پیروزی های آینده رزمندگان کفر ستیز اسلام موثر و مفید خواهد بود .

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت : ما امروز بزرگترین امتیازها را در اختیار داریم 42 هزار اسیر نظامی در اختیار ما است و این برای ارتش عراق که برای سرباز گیری تنها از یک ملت 12 میلیونی تغذیه می شود فاجعه است و این مسئله رفته رفته که توسعه پیدا کند ، ارتش بعث را به زانو در خواهد آورد و با یک محاسبه می توان نتیجه گرفت که وجود 42 هزار اسیر عراقی در ایران به مانند این است که در عراق از ما 160 یا 170 هزار نفر اسیر گرفته باشد بدین صورت شما اهمیت این 42 هزار اسیر برای ارتش عراق را می توانید دریابید. (7)

طرح خروج فلسطینی ها از بیروت تصویب شد !

خبرگزاری فلسطینی وفا اطلاعیه کمیته وزیران خارجه جامعه عرب را منتشر کرد که بر اساس آن سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که مصمم است نیروهای مسلح خود را از بیروت خارج کند ، تضمین ها برای این اقدام و تضمین امنیت اردوگاه ها باید بین سازمان آزادیبخش فلسطین و دولت لبنان به توافق برسد.

خبر دیگر این که رژیم اشغالگر قدس دیروز با شکستن آتش بس 43 ساعته غرب بیروت را از زمین ، هوا و دریا مورد حمله قرار داد . پس از بمباران مجدد مناطق مسکونی و بیمارستان های غرب بیروت آتش بس مجددا برقرار شد ! از سوی دیگر شورای امنیت قطعنامه لغو محاصره بیروت را تصویب کرد . (8)

توضیحات سفیر فلسطین در تهران ؛ عقب نشینی ما باید همزمان با عقب نشینی اسرائیل باشد

پیرو بیانیه کمیته شش جانبه جامعه کشورهای عرب در جده سفارت فلسطین در تهران طی نامه ای تاکید کرد : سازمان آزادیبخش فلسطین عقب نشینی از بیروت را به این شرط پذیرفته است که این عقب نشینی همزمان با عقب نشینی نیروهای دشمن صهیونیستی از بیروت و حومه آن انجام شود و مسئله حضور سیاسی و تبلیغاتی و نظامی فلسطین طی موافقت نامه ای میان سازمان آزادیبخش فلسطین و دولت لبنان که هنوز تحت بررسی است تنظیم گردد . (9)

 سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که مصمم است نیروهای مسلح خود را از بیروت خارج کند ، تضمین ها برای این اقدام و تضمین امنیت اردوگاه ها باید بین سازمان آزادیبخش فلسطین و دولت لبنان به توافق برسد.

 

10 مرداد 1361

انتظار میرحسین موسوی از مجلس برای کنجکاوی در امور دولت

معاونین پارلمانی وزارت خانه های مختلف عصر دیروز با میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار و گفت و گو کردند . در این ملاقات موسوی ضمن اشاره به مسئولیت های سنگینی که قانون اساسی به عهده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم گذاشته است گفت : آن چه از مجلس انتظار داریم کنجکاوی و دقت در کارهای قوه مجریه و بازرسی و چشم ملت بودن و همچنین از نقطه نظری راه را برای حرکت ملت گشودن در ابعاد اقتصادی و سیاسی است . (10)

وطن دوم تروریست ها در فرانسه !

جمعیت «دوستان انقلاب ایران » در آلمان طی یک نامه سرگشاده به سفیر فرانسه در بن با استناد به اعترافات منافقین به جنایاتشان از این که پاریس پناهگاه و وطن دوم این تروریست ها شده است اظهار تاسف کردند.

در قسمتی از این نامه آمده است : شهرت ظاهری فرانسه به عنوان یکی از کشورهای دمکراتیک در جهان با حقایق در کشور شما مطابقت نمی کند ، چون تروریست ها در کشور شما وطن دومی پیدا کرده اند ، آن ها توسط اعضای دولتی حمایت شده و از آن ها ممانعتی به عمل نمی آید تا اعمال مرگبارشان را ادامه دهند.

در ادامه این نامه آمده است : از تقریبا یک سال پیش فرانسه به رهبر سازمان تروریستی ایران  مسعود رجوی پناه داده است که شخص نامبرده مخصوصا به لحاظ اعمال فجیع جنایت آمیزش علیه مردم غیر نظامی شناخته شده است ، بسیاری از کودکان توسط اعضای این سازمان غالبا بر اثر سوختگی به قتل رسیده اند ، در 17 اکتبر 1981 [ 25 مهر 1360] دو کودک توسط وابستگان این سازمان مرگبار در یک اتوبوس حامل مسافر به آتش کشیده شدند .

در بخش دیگری از این نامه آمده است : این ها که مرکز سازمان مرگبارشان در جمهوری فرانسه است در نشریات خود مغرورانه گزارشاتی از جنایات و اعمال خشونت آمیز خود را به چاپ می رسانند .

نویسندگان نامه در ادامه پس از اشاره به اعتراف منافقین در به عهده گرفتن مسئولیت انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تهران در تاریخ 7 تیر 1360 و این که شهدای این فاجعه اعضای سازمان های دولتی جمهوری اسلامی ایران بودند آمده است : همچنین بنا به اعترافات این سازمان تروریستی که در پایتخت جمهوری فرانسه مرکزیت دارد ، چندین عضو سازمان های دولتی جمهوری اسلامی ایران در حملات مسلحانه کشته شده اند. حتی آن ها در دزدی از بانک ها ، محافظین آن ها را کشته اند و سازمان با افتخار از این اعمال یاد می کند.(11)

مسلمانان عراقی ساکن ایران عازم جنگ با رژیم صدام شدند

بعد از ظهر دیروز طی مراسمی با حضور آیت الله حکیم رئیس دفتر انقلاب اسلامی عراق چهارمین گروه از برادران مسلمان و رزمنده عراقی مقیم ایران جهت پاکسازی میهنشان از لوث وجود صدامیان کافر از تهران عازم جبهه های نبرد در جنوب شدند.(12)

همچنین اسرای عراقی که در اردوگاه حشمتیه تهران نگهداری می شوند به نمایندگان صلیب سرخ جهانی که جهت بازدید از اردوگاه به این محل آمده بودند اجازه ورود به کمپ خود را ندادند . روز چهارشنبه گذشته هنگام ورود نمایندگان صلیب سرخ جهانی به کمپ اسرای این اردوگاه ، اسرا با شعارهای «مرگ بر صدام ، مرگ بر آمریکا ، نه شرقی ، نه غربی ، جمهوری اسلامی»آنان را از کمپ خود اخراج کردند. دیروز نیز نمایندگان صلیب سرخ در حالی که تحت محافظت سربازان ایرانی بودند قصد ورود به کمپ اسرا را داشتند که با اعتراض مواجه شده و ناگزیر به خروج از کمپ شدند.(13)

موسویانی در وزارت صنایع و معادن می ماند

مهندس موسویانی وزیر معادن و ذوب فلزات که بیش از این گفته می شد از کابینه موسوی خارج خواهد شد صبح امروز در گفت و گویی مطبوعاتی اظهار داشت : در مقام خود باقی خواهم ماند. وی گفت : من با تاکید برادران عضو انجمن اسلامی و پاره ای دیگر از نهادها در وزارتخانه باقی می مانم و انشاء الله با توفیق خداوند متعال سعی می کنم چون گذشته به خدمتگزاری مشغول باشم . (14)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 9  مرداد 1361 ، صفحه 3
2- اطلاعات ، 9 مرداد 1361 ، صفحه 4
3- اطلاعات ، 9 مرداد 1361 ، صفحه 3
4- اطلاعات ، 9 مرداد 1361 ، صفحه 3
5- اطلاعات ، 9 مرداد 1361 ، صفحه 3
6- اطلاعات ، 9 مرداد 1361 ، صفحه 10
7- کیهان ، 9 مرداد 1361 ، صفحه 4
8- اطلاعات ، 9 مرداد 1361 ، صفحه 16
9- کیهان ، 10 مرداد 1361 ، صفحه 2
10- کیهان ، 10 مرداد 1361 ، صفحه 3
11- اطلاعات ، 10 مرداد 1361 ، صفحه 3
12- جمهوری اسلامی ، 10 مرداد 1361 ، صفحه 2
13- کیهان ، 10 مرداد 1361 ، صفحه 14
14- اطلاعات ، 10 مرداد 1361 ، صفحه 10

پژوهشگر:‌ سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول