اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

مراکز حوزوی منحصر به قم نیست/ لزوم حضور طلاب خارجی در نمایشگاه قرآن

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مراکز حوزوی منحصر به قم نیست و در سایر استان‌ها هم فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام می‌شود به لزوم حضور طلاب غیر ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اشاره کرد.

مراکز حوزوی منحصر به قم نیست/ لزوم حضور طلاب خارجی در نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بازدید از بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن درباره دستاوردهای این بخش از نمایشگاه، گفت: اگر در این گونه موارد انسان اظهار کند که کار 100 درصد مطلوب بوده است، باید دست از حرکت به سوی آینده‌ای بهتر بردارد.

برای برگزاری باشکوه بخش حوزوی برنامه ریزی شود

وی با بیان اینکه مسئولان بخش حوزوی باید از همین حالا برای برگزاری نمایشگاه قرآن سال آینده برنامه‌ریزی کنند، افزود: با وجود اینکه هنوز همه محصولات حوزه در این بخش موجود نیست اما در نوع خود از نظر تنوع، توجه به نیاز مخاطب و ارائه دادن محصولات بی‌نظیر ظاهر شده است اما با توجه به استقبالی که مردم قرآن دوست ما از نمایشگاه قرآن داشتند دست اندرکاران بخش حوزوی باید از همین حالا برنامه‌ریزی و تدارکات لازم را برای برگزاری نمایشگاه قرآن سال آینده آغاز کنند.

وی با اشاره به لزوم فعالیت های هماهنگ برای حضور در نمایشگاه قرآن، خاطر نشان کرد: شناسایی سوژه‌های مناسب، محصولات متنوع و مناسب و همچنین مراکزی که در هر بخش فعالیت می‌کنند از جمله مواردی است که نیاز به زمان دارد به همین جهت از همین حالا باید مقدمات آن فراهم شود.

آیت‌الله بوشهری به محدودیت مکانی بخش حوزوی اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد محدودیت مکانی موجب شده است که گردانندگان غرفه‌های این بخش نتوانند همه محصولاتی را که داشتند، ارائه دهند. ما بیش از 200 مرکز پژوهشی حوزوی داریم که جای شان در این بخش خالی است بنابراین باید تدابیری بیندیشیم که سال آینده همه مراکز در این بخش حضور داشته باشند چرا که قطعا هر یک از مراکز دارای آثار، برنامه‌ها و پژوهش‌های قرآنی هستند که برای مخاطب کاربردهای متفاوتی دارد.

معرفی فعالیت‌های قرآنی لازمه برگزاری نمایشگاه قرآن است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور درباره ماهیت برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: معرفی فعالیت‌های قرآنی لازمه برگزاری نمایشگاه قرآن است. اگر این فضا برای معرفی و ارائه آثار نباشد، آثار در همان محل تولید باقی می‌مانند و نمی‌توانند رسالت اصلی‌شان را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه برای اینکه جامعه بداند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر پژوهشی چه آثار ارزنده‌ای انجام شده است برگزاری نمایشگاه امری اجتناب ناپذیر است، گفت: برگزار کنندگان نمایشگاه قرآن هم اکنون باید به ارزیابی حاصل فعالیت های نمایشگاه قرآن بپردازند که در این راستا توزیع فرم‌های نظرسنجی بین مخاطبان و بازدید کنندگان بهترین راه برای کسب اطلاع از چگونگی برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن کریم است.

مراکز حوزوی منحصر به قم نیست/ لزوم حضور طلاب غیرایرانی در نمایشگاه قرآن

آیت الله بوشهری با اشاره به اینکه  مسئولان باید در تکاپوی برقراری ارتباط با سایر مراکز فعال در حوزه قرآنی برای جذب مشارکت و حضور در نمایشگاه سال بعد اشند، افزود: مراکز حوزوی ما منحصر به قم نیست در سایر استان‌ها هم فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام می‌شود که باید در نمایشگاه منعکس شود. در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشیم که کالای قرآنی هر چه زیباتر و در قالب‌های جذاب‌تر ارائه شود مخاطب بیشتری را به خود جذب می‌کند بنابراین برای شکل ارائه آثار هم باید با صاحب نظران مختلف مشورت کرد.

وی در پایان با تاکید بر جنبه بین‌المللی نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن یک نمایشگاه بین‌المللی است بنابراین باید فضایی برنامه‌ریزی شود که عده‌ای با عشق و علاقه فراوان برای دیدن دستاوردهای قرآنی از کشورهای مختلف در اینجا حاضر شوند و دستاوردهای موجود در نمایشگاه را به عنوان الگوی فعالیت‌های قرآنی به کشور خودشان منتقل کنند به همین جهت باید از طلاب غیر ایرانی هم دعوت کرد که آثارشان را در نمایشگاه قرآن ارائه دهند تا این نمایشگاه با شکوه و تاثیرگذاری هر چه بیشتر برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول