اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: اجازه دخالت خارجی در کشورمان را نمی‌دهیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا خطاب به اپوزیسیون این کشور اعلام کرد اجازه باج‌گیری در سطح بین‌المللی و دخالت بیگانگان در امور کشورمان را نخواهیم داد.

مادورو: اجازه دخالت خارجی در کشورمان را نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته طی سخنانی ضمن هشدار به اپوزیسیون این کشور (تحت حمایت «بوگوتا» (پایتخت کلمبیا)، «مادرید» (پایتخت اسپانیا) و «میامی») که علیه دولت ونزوئلا فعالیت می‌کنند، اعلام کرد که اجازه باج‌گیری در سطح بین‌المللی با اهداف پیشبرد اغتشاشات اوایل سال 2014 و بی‌ثبات کردن این کشور را نخواهیم داد.

«مادورو» در این راستا مردم ونزوئلا را به ادامه سازندگی و دفاع از میهن خویش در برابر کسانی که به دنبال نقض حاکمیت ملی این کشور آمریکای لاتین می‌باشند، فراخواند.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه تاکید کرد که اپوزیسیون این کشور تحت حمایت خارجی «بوگوتا»، «مادرید»، «میامی» یک توطئه علیه دولت ونزوئلا به منظور سلب صلاحیت دولت انقلابی این کشور را در پیش گرفتند.

رهبران سوسیالیستی و نهادهای عمومی ونزوئلا نیز در این میان استدلال کردند مداخله خارجی در امور داخلی این کشور را با اشاره به سفر «فیلیپ گونزالس» نخست وزیر سابق اسپانیا به «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) که به کمپین بی‌ثبات‌سازی که بخش‌های راست‌گرای ونزوئلا علیه دموکراسی و صلح در این کشور آمریکای لاتین در پیش گرفته‌اند، ملحق شده است.

«مادورو» در ادامه به یاد آورد که در گذشته الیگارشی (اشراف سالاری) فاسد، ونزوئلا را در اختیار گروه‌های تبهکار اسپانیایی که این کشور را به یغما بردند، قرار داد؛ حال‌ آنکه امروز مردم ونزوئلا مورد منزلت و احترام قرار دارند.

«فیلیپ گونزالس» روز گذشته وارد «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) شد تا از آزادی «لئوپولدو لوپز» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که اوایل سال 2014 تظاهرات خشونت‌آمیز در این کشور را به منظور سرنگونی دولت مشروع «نیکلاس مادورو» سازماندهی کرد (تظاهراتی که منجر به کشته شدن حداقل 43 نفر شد) حمایت کند.

رئیس جمهور ونزوئلا به تازگی از ایجاد یک کمپین ترویج جنگ روانی تحت حمایت و پشتیبانی «بوگوتا»، «مادرید»، «میامی» خبر داد که از طریق ایجاد شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و شرکت‏ها و مؤسسات رسانه‌ای قصد دارند در بین مردم ونزوئلا ترس و تشویش را برقرار سازند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول