اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: رسانه‌های کلمبیایی دروغ و نفرت علیه ونزوئلا را ترویج می‌دهند

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد از عملکرد رسانه‌های کلمبیا اعلام کرد که این نهادها سعی در ترویج نفرت و بدبینی علیه دولت ونزوئلا را دنبال می‌کنند.

مادورو: رسانه‌های کلمبیایی دروغ و نفرت علیه ونزوئلا را ترویج می‌دهند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته از طریق صفحه شخصی خود در سایت توییتر نسبت به عملکرد رسانه‌های کلمبیایی اعلام کرد: درحال حاضر کمپینی از دروغ و نفرت علیه ونزوئلا توسط رسانه‌های کلمبیایی در حال فعالیت است که سعی دارند این نفرت را هر چه سریعتر علیه دولت ما ترویج دهند.

«مادورو» در این رابطه بیان کرد که روزنامه کلمبیایی «سانتاندر» همیشه از ونزوئلا، سیمون بولیوار و هوگو چاوز متنفر بوده و دائما برای کشور ما بدترین حال ممکن را پیش بینی کرده است.

«مادورو» طی این سخنان از چاپ عکسی علیه مردم ونزوئلا در مجله کلمبیایی «سمانا» انتقاد کرده و اعلام کرد که این تصویر از نماد ونزوئلایی‌ها استفاده کرده و اسبی لاغر اندام، غمگین و افسرده را که تسلیم سلاح شده را در آن قرار داده است که قطعا قصد تضعیف روحیه مردم کشور من را دنبال می‌کند.

وی در این مورد خاطرنشان کرد که ملت ونزوئلا خود حامی سوسیالیت بوده و از سال 1998 تا‌کنون این جبهه را در انتخابات برگزیده و به این دولت مشروعیت داده‌اند.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه سخنانش افزود که اگر شما از پیش‌گویی‌های فرسوده خود مطمئن هستید پس به این سؤال‌های من پاسخ دهید: چرا انقلاب بولیواری و ایده‌هایش موفق به پیروزی در 18 انتخابات از بین 19 مورد انجام شده طی 15 سال اخیر شده است؟ چرا با وجود به راه انداختن جنگ اقتصادی و خرابکاری‌های متعدد، دولت ونزوئلا توانسته نرخ بیکاری، میزان تاریخی فقر و بدبختی را هر ساله در کشور کاهش دهد؟ چرا ما موفق شدیم ثبت‌نام در دانشگاه‌ها را تا یک میلیون 700 هزار نفر به طور رایگان و به عنوان حق اجتماعی هر فرد در کشور بالا ببریم؟

«مادورو» در بخش دیگری از نوشته‌هایش این کمپین ضد ونزوئلایی را مورد سؤال قرار داده و اعلام کرد که متوجه انتقال مکان تعدادی شهروند کلمبیایی به این کشور شده است، انتقالی که با خود این پرسش‌ها را به همراه دارد: اگر گفته‌های این رسانه‌ها واقعی است چرا کلمبیایی‌ها برای زندگی رو به ونزوئلا می‌آورند؟ آیا آن‌ها می‌دانند تا کنون چند نفر به ونزوئلا مهاجرت کرده‌اند؟

وی در این خصوص متذکر شد که بر اساس آمار موجود 5 میلیون کلمبیایی تا‌کنون به ونزوئلا مهاجرت کرده‌اند که 800 هزار مورد آن مربوط به 9 سال اخیر می‌باشد.

«مادورو» در این رابطه تصریح کرد که در سال 2013 ،189 هزار، در سال 2014 ،144 هزار و در ژانویه 2015 ،12 هزار شهروند کلمبیایی به ونزوئلا مهاجرت کرده‌اند.

رئیس جمهور ونزوئلا پس از ارائه آمار فوق این سؤال را از رسانه‌های راستگرای کلمبیایی پرسید که چرا این افراد از بهشت به جهنمی می‌آیند که شما آن را این‌گونه ترسیم کرده‌اید؟

وی همچنین آمار مهاجرت کلمبیایی‌ها به ایالات متحده آمریکا را یک میلیون 600 هزار نفر و به اسپانیا یک میلیون 200 هزار نفر اعلام کرد.

حمایت آمریکا از کودتای ضد دولتی موجود در ونزوئلا

رئیس جمهور ونزوئلا در طول صحبت‌هایش به کودتای این کشور در 12 فوریه گذشته اشاره کرده و اعلام کرد که اپوزیسیون ونزوئلا با کمک‌های واشنگتن توانست این اقدام ضد دولتی خود را تا مراحلی پیش برده و برنامه‌های آن را عملی کند.

وی در ادامه به بازداشت «آنتونیو لادزما» شهردار «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا نیز اشاره کرده که به جرم شرکت در این کودتا و توطئه علیه کشور هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

به گزارش وزارت اطلاعات این کشور پس از دستگیری «لادزما» و جست‌وجوی محل کار وی عامل کشتار تعدادی دانش‌آموز در 27 فوریه 1989 در منطقه «چاکائو» کاراکاس نیز در دفتر وی دستگیر شده و راهی زندان شد.

وزارت کشور ونزوئلا نیز در این مورد اعلام کرد که دادگاه اتهامات «لادزما» به جرم شرکت در اقدامات ضد دولتی و کودتای انجام شده و همچنین همدستی با «لورنت گومز صالح»، «گابریل بایز»، «رونی ناواررو»، «خراردو کاررو» و «رنزو پریتو» نیز برگزار خواهد شد.

تحقیقات نشان داده که «گومز صلح، بایز و ناواررو» چندین مرتبه در ویدئوهای افشا شده در خصوص اقدامات ضد دولتی اپوزیسیون وجود داشته که در همه آن‌ها سعی در ایجاد اغتشاش و هرج و مرج در سطح کشور داشته‌اند.

«مادورو» در روز پنج‌شنبه این خبر را داده بود که توطئه‌ای بین‌المللی علیه ونزوئلا در جهان در حال وقوع است که رسانه‌ها در آن حضور چشمگیری دارند، وی همچنین در این روز اعلام کرده بود که شواهدی در دست است که نشان‌دهنده شرکت کارکنان سفارت آمریکا در کودتا و اقدامات ضددولتی علیه این کشور آمریکای جنوبی می‌باشد.

رئیس جمهور ونزوئلا در پایان سخنانش متذکر شد که شهرهایی چون «مادرید» پایتخت اسپانیا، «بوگوتا» پایتخت کلمبیا و «میامی» یکی از ایالات آمریکا مراکز اصلی توطئه چینی علیه دولت بولیواری ونزوئلا به شمار می‌روند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول