اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مقدم‌کیا به فارس خبر داد

برگزاری دوره‌های «ابرار و ملکوت» برای آمادگی در طرح ملی تلاوت

دبیر طرح ملی تلاوت با اشاره به لزوم ارتقای کیفی این طرح از برگزاری دوره‌های «ابرار» و «ملکوت» با هدف ایجاد آمادگی نوجوانان برای شرکت در طرح ملی تلاوت خبر داد.

برگزاری دوره‌های «ابرار و ملکوت» برای آمادگی در طرح ملی تلاوت

 «حسین مقدم‌کیا» دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تغییرات چهارمین دوره این طرح، اظهار داشت: امسال نام‌نویسی در طرح ملی تلاوت برای نوجوانان پسر 8 تا 14 سال امکان‌پذیر است در حالی که در دوره‌های گذشته شرایط سنی 10 تا 16 سال بود.

وی به لزوم ارتقای سطح کیفی طرح ملی تلاوت اشاره کرد و افزود: برای ارتقای سطح کیفی طرح ملی تلاوت و آمادگی بیشتر قرآن آموزان دو طرح «ابرار» و «ملکوت» را در نظر گرفته‌ایم تا از این پس با تربیت علاقه‌مندان به قرائت قرآن کریم بتوانیم سطح قاریان شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت را توسعه بخشیم.

مقدم‌کیا با بیان اینکه طرح‌های «ابرار» و «ملکوت» پیش‌نیاز شرکت در طرح ملی تلاوت است، خاطر نشان کرد: در طرح «ابرار» افراد علاقه‌مند به یادگیری فنون تلاوت که حتی توانایی روخوانی قرآن کریم هم ندارند، نام‌نویسی می‌کنند و در این دوره یک‌‌ساله با روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و اذان تقلیدی، حفظ، مفاهیم و اخلاق قرآنی آشنا می‌شوند.

وی درباره دوره «ملکوت» نیز گفت: این دوره یک ساله برای افرادی که تا حدودی با قرآن انس دارند، برگزار می‌شود؛ در این طرح افراد مستعد، تجوید مقدماتی، ترتیل، قرائت مجلسی، مفاهیم و اخلاق قرآنی را می‌آموزند و در پایان دوره در آزمون ورودی طرح ملی تلاوت شرکت می‌کنند.

دبیر طرح ملی تلاوت با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در دوره‌های ابرار و ملکوت پس از پایان دوره حافظ جزء 30 قرآن کریم می‌شوند، خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن این دوره‌ها در سال‌های آینده سطح طرح ملی تلاوت ارتقا خواهد یافت چرا که افراد با آمادگی بیشتر در این طرح حضور می‌یابند.

مقدم‌کیا با اشاره به تولید انیمیشنی با شخصیت قرآنی یوسف، افزود: برای ارتباط بهتر با قرآن‌آموزان طرح ملی تلاوت انیمیشنی ساخته‌ایم که شخصیتی با نام یوسف نوجوانان را به یادگیری بهتر مطالب و دروس مرتبط با طرح ملی تلاوت تشویق می‌کند.

به گزارش فارس نام نویسی در طرح ملی تلاوت از اول تیرماه آغاز شده و تا 20 تیرماه ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول