اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سازمان ملل اعلام کرد

سلاح‌های موجود در کلمبیا و مکزیک بیش از عراق

سازمان ملل اعلام کرد که تعداد سلاح‌های موجود در کشورهای کلمبیا و مکزیک از تعداد سلاح‌های موجود در عراق بیشتر است.

سلاح‌های موجود در کلمبیا و مکزیک بیش از عراق

به گزارش خبرنگار منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «نوتیسیاس تررا»، سازمان ملل اعلام کرد که تعداد سلاح‌های ضبط شده در مکزیک و کلمبیا بسیار بیشتر از تعداد سلاح‌های موجود در یک کشور جنگ‌زده همچون عراق است.

طبق آخرین بررسی صورت گرفته درباره سلاح‌های گرم از سوی اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد، کلمبیا و مکزیک به ترتیب دارای رتبه اول و دوم در زمینه تعداد سلاح‌های غیرقانونی ضبط شده توسط پلیس می‌باشند و عراق و برزیل نیز در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.

این آمار مربوط به سال 2010 تا 2013 می‌باشد که عراق در این سال‌ها درگیر حمله تروریست‌ها بوده است.

طبق گزارش ارائه شده، ارگان‌های امنیتی کلمبیا از توقیف 39 هزار 925 سلاح و ارگان‌های امنیتی مکزیک نیز از توقیف 28 هزار 885 سلاح خبر داده‌اند؛ این در حالی است که در برزیل و عراق در همین بازه زمانی به صورت میانگین 13 هزار سلاح توقیف شده است.

در این گزارش ضمن اشاره به این که تعداد سلاح‌های غیرقانونی در یک کشور با جمعیت آن کشور رابطه‌ای ندارد و بخش عظیمی از آن مربوط به گروه‌های جنایتکار در آن کشور می‌باشد، آمده است که خرید غیرقانونی سلاح‌های گرم توسط مجرمین سازمان یافته صورت می‌گیرد و این سلاح‌ها بین مردم عادی پراکنده نمی‌باشند.

در این گزارش همچنین آمده که گروه‌های جنایتکار در مکزیک نه تنها در مقابل این که کشورشان رتبه اول سلاح‌های غیرقانونی ضبط شده را داراست، مسئول می‌باشند بلکه باید در برابر گسترش جرم در سایر کشورهای آمریکای لاتین همچون کاستاریکا نیز پاسخگو باشند.

در 17 ژوئن (27 خرداد) گزارشی منتشر شد که بر طبق آن از سال 2006 تا 2014 دولت فدرال مکزیک 308 هزار 881 سلاح را توقیف کرده که 60 درصد این تعداد مربوط به سالهای 2009 تا 2012 می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول