اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آغاز طرح ملی خلع سلاح در ونزوئلا

طرح ملی خلع سلاح با هدف مبارزه با جرم و خشونت و برقراری صلح و آرامش در ونزوئلا آغاز شد.

آغاز طرح ملی خلع سلاح در ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که طرح ملی خلع سلاح با هدف مقابله با خشونت و جرایم در این کشور آغاز شده است.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: رئیس جمهور ونزوئلا پس از شرکت در راهپیمایی «8 کیلومتر برای زندگی» اعلام کرد که صندوقی با بودجه 300 میلیون بولیوار (واحد پول ونزوئلا) معادل 47 میلیون دلار برای اجرای طرح مذکور اختصاص داده است.

«مادورو» تصریح کرد که این طرح روز گذشته با راه‌اندازی 60 مرکز خلع سلاح اجرا شده است؛ و برای برقراری صلح از درون کشور باید فرآیند خلع سلاح را اجرا کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا از سویی دیگر برای دومین بار در چارچوب برگزاری روز بین‌المللی صلح بر تقویت طرح زندگی امن در ونزوئلا تاکید کرد.

وی دراین خصوص خاطرنشان کرد که عدالت پایه صلح می‌باشد و در همین زمینه منابعی را برای تقویت و بهبود برنامه اجتماعی در کشور تصویب کرده است.

به گزارش فارس، «نیکلاس مادورو» که چندی پیش از سوی «ارنستو سمپر» رئیس جدید اتحادیه ملت‌های آمریکای لاتین (اوناسور) «مرد مذاکره و صلح» خطاب گرفت پیشتر نیز گروه‌های مختلف در ونزوئلا را به برقراری صلح دعوت کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول