اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمله گازانبری دشمن به انقلاب

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور با اشاره به توطئه های استکبار جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی گفتند : دشمن باگازانبری که یک سر آن ، رژیم پلید حاکم بر بغداد و سر دیگرش عنصر پلید حاکم بر فلسطین اشغالی مظلوم بود ، می خواست جمهوری اسلامی را در میان این دو سر ، خرد کند و از بین ببرد.

حمله گازانبری دشمن به انقلاب

رخدادهای 31 خرداد 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای : دشمنان قصد داشتند با شهید کردن بهشتی و هفتاد و چند تن از افراد مومن و کارآمد که هرکدام نقش موثری در پیشبرد این انقلاب داشتند ، جمهوری اسلامی را به زانو درآورند.

 

  • دشمن با گازانبری که یک سر آن ، رژیم پلید حاکم بر بغداد و سر دیگرش عنصر پلید حاکم بر فلسطین اشغالی مظلوم بود ، می خواست جمهوری اسلامی را در میان این دو سر ، خرد کند و از بین ببرد.

 

  • در پایان سفر یک هفته ای هیئت بلندپایه لیبی علاوه بر امضاء دو پروتکل اقتصادی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مردمی سوسیالیستی لیبی یک بیانیه مشترک سیاسی نیز امضا شد.

 

  • در این بیانیه مشترک جماهیری عربی سوسیالیستی مردمی لیبی اعتقاد خود را مبنی بر اینکه الحاق جمهوری اسلامی ایران به جبهه پایداری باعث تقویت آن شده خاطر نشان ساخت .

 

  • نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین در اردن اعلام کرد که ۳۰ هزار غیرنظامی از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان به قتل رسیده اند.

 

  • دادگاه امنیتی کویت دیروز محاکمه سه تن از اعضای یک شبکه خرابکار عراقی را که در مرز عراق و کویت به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره دستگیر شده اند ، آغاز کرد.

 

  • یک سپهبد سابق رژیم منفور پهلوی به حکم دادگاه انقلاب اسلامی مرکز تیرباران و اعدام شد .

تشریح عملکرد ضد انقلاب در مقابله با جمهوری اسلامی از سوی آیت الله خامنه ای

در آستانه اولین سالگرد واقعه ی هفتم تیر و در گرامیداشت خاطره شهدای بزرگوار این جنایت هولناک، دیروز اعضای خانواده شهدای گرانقدر فاجعه انفجار سال گذشته دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به اتفاق حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و  آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به حضور امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسیدند و در حسینیه جماران با ایشان دیدار کردند.

چشم انداز انقلاب چرا نگران کننده بود ؟!

آیت الله خامنه ای در این دیدار طی سخنان مبسوطی با تشریح فاجعه تاسف آور و دردناک انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفتند : هنگامی که انقلاب اسلامی پیروز شد دشمنان بزرگ جهانی ما احساس کردند که فعلا باید در مقابل این انقلاب مقاومت آشکاری نشان ندهند. از این رو بود که پس از گذشت زمان کوتاهی ، جریان های انحرافی ضدانقلابی در داخل انقلاب و حتی در بالاترین مناصب آن ، به وجود آمد و این تهدیدی برای انقلاب بود. با توجه به اینکه امت حزب الله با همان شور و انگیزه در صحنه حضور داشت و امام امت نیز راهنمایی امام گونه را که ناشی از رهبری دقیق ایشان بود همیشه نسبت به این انقلاب و امت می کردند، ولی چشم انداز انقلاب ، نگران کننده بود و کارها کند پیش می رفت.

ایشان ادامه دادند :  وقتی تلاش های ضد انقلاب در داخل جهت متلاشی کردن نظام جمهوری اسلامی به اوج خود رسید ، و وقتی دیگر صبر جایز نبود ، پاسخ انقلاب به ضدانقلاب ، از جمله : افشاگری ها ، حرکت قاطعانه مجلس شورای اسلامی ، حقیقت جویی و حقیقت یابی بخش های عظیمی از مردم ، و در راس همه آن ها حرکت قاطع امام امت آغاز شد و توطئه ی خط ضد انقلاب را که به درون جمهوری اسلامی نفوذ کرده بود خنثی کرد.

نیت ضد انقلاب که سنت الهی آن را ناکام گذاشت

آیت الله خامنه ای با اشاره به سنت های الهی در طول تاریخ گفتند : دشمنان قصد داشتند با شهید کردن بهشتی و هفتاد و چند تن از افراد مومن و کارآمد که هرکدام نقش موثری در پیشبرد این انقلاب داشتند ، جمهوری اسلامی را به زانو درآورند و مردم را مایوس و دولت را ساقط و امام امت را بی یاور و انقلاب اسلامی را به ناکامی بکشانند. ولی سنت الهی بر این است که حق را احقاق و باطل را خاموش کند، ولو اینکه کفار نپسندند. رئیس جمهوری با تاکید بر این مطلب که فاجعه هفتم تیر منشا حرکت جدیدی در توده های مسلمان بود گفتند : حادثه هفتم تیر ، یک نقطه حساس در تاریخ انقلاب اسلامی است و ما نسبت به این حادثه احساس خسارت نمی کنیم .

آیت الله خامنه ای با تجلیل از شهدای فاجعه هفتم تیر و اهمیت نقش آنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، گفتند : درست است که این گوهرهای گرانبها از دست رفته است ولی غلط می کنند کسانی که فکر کنند  این گوهرها شکستند . این طور نیست ، زیرا ما این گوهرها را در ذخیره گاه الهی به امانت سپرده ایم. این ها امانت انقلاب هستند و خون این ها پشتوانه حرکت عظیم ملت ایران در طول تاریخ است.

ایشان ادامه دادند :  همچنان که با خون جوشان حسین بن علی بقای اسلام تضمین شد مانعی ندارد که این فرزندان عزیز را در مقایسه تاریخ این زمان ، دارای نقشی همچون حسین بن علی (ع) بدانیم. رئیس جمهوری گفتند :  شما امروز در داخل و خارج ، نشانه های رشد انقلاب را در طول این یک سال مشاهده می کنید. ما امروز توانسته ایم انقلاب اسلامی را به برکت این خون های پاک و همچنین خونهای رزمندگان اسلام در جبهه ها تضمین کنیم.

حمله گازانبری دشمن به انقلاب

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه های استکبار جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی گفتند : دشمن با گازانبری که یک سر آن ، رژیم پلید حاکم بر بغداد و سر دیگرش عنصر پلید حاکم بر فلسطین اشغالی مظلوم بود ، می خواست جمهوری اسلامی را در میان این دو سر ، خرد کند و از بین ببرد. ولی واقعیت ، عکس آن چیزی که استکبار جهانی در رویای آن بود ، شد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کردند : جمهوری اسلامی ایران که شکوفه انقلاب اسلامی است نمی تواند صدام و حزب بعث عفلقی خائن عراق را در مقابل این همه گناهان بدون مجازات رها کند. زیرا این ، حق انسانیت است و تنها حق مردم ما نیست ، این کار برای ما ارزش جهانی دارد.(1)

لیبی : الحاق ایران به جبهه پایداری باعث تقویت آن شده است

در پایان سفر یک هفته ای هیئت بلندپایه سیاسی ، اقتصادی کشور لیبی علاوه بر امضاء دو پروتکل اقتصادی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مردمی سوسیالیستی لیبی یک بیانیه مشترک سیاسی نیز امضا شد.

در این بیانیه مشترک آمده است : جمهوری اسلامی ایران تهاجم مستقیم آمریکا به جماهیر عربی لیبی و تجاوزات مستمر آمریکا بر حاکمیت ارضی و حریم هوایی و آب های ساحلی جماهیری لیبی در خلیج سرت و نیز رفتارهای غیر اخلاقی و تحریکات و فشارهای اقتصادی علیه جماهیر عربی لیبی را محکوم کرد ، دولت جمهوری اسلامی ایران با تایید مبارزات جبهه پایداری در مقابله با امپریالیسم و صهیونیسم و ارتجاع از ابراز پشتیبانی دولت های عضو جبهه پایداری نسبت به مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ تحمیلی قدردانی می نماید و جماهیری عربی سوسیالیستی مردمی لیبی نیز اعتقاد خود را مبنی بر اینکه الحاق جمهوری اسلامی ایران به جبهه پایداری باعث تقویت آن شده خاطر نشان ساخت .

مجلس ملی فلسطین خواستار قطع رابطه اعراب با آمریکا شد

نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین در اردن اعلام کرد که ۳۰ هزار غیرنظامی از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان به قتل رسیده اند. اعضای مجلس ملی فلسطین در اردن از حکومت های عربی درخواست کردند تا رو ابط دیپلماتیک ، اقتصادی، تجاری ، مالی و نفتی خود را با آمریکا قطع کنند.

 اعضای این مجلس آمریکا را به واسطه نقش جنایتکارانه اش در اشغال لبنان به دست صهیونیستها به شدت محکوم کرده و اعلام کردند که آمریکا دشمن ملت فلسطین خصوصا و دشمن ملت عرب عموما می باش و در واقع این آمریکاست که با چهره صهیونیست ها در لبنان به تجاوز ادامه می دهد .  (2)

محاکمه خرابکاران عراقی در کویت آغاز شد

دادگاه امنیتی کویت دیروز محاکمه سه تن از اعضای یک شبکه خرابکار عراقی را که در مرز عراق و کویت به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره دستگیر شده اند ، آغاز کرد. در اولین جلسه دادگاه متهمین اعتراف کردند که از سوی رژیم بغداد ماموریت بمب گذاری و ایجاد رعب و وحشت در کویت را داشتند.

روزنامه الوطن به نقل از یک افسر اطلاعاتی کویت نوشت : متهمین قصد داشتند انفجارهایی مشابه انفجارهای خردادماه سال گذشته در کویت ایجاد کنند. لازم به یادآوری است: در خرداد ماه سال گذشته پنج نقطه از کویت توسط عمال رژیم عراق با بمب گذاری ویران شد و عوامل مزدور این جنایت به عراق فرار کردند که رژیم بغداد از تسلیم آنان به مقامات امنیتی کویت خودداری کرد.(3)

سپهبد بیوک امینی افشار اعدام شد

یک سپهبد سابق رژیم منفور پهلوی به حکم دادگاه انقلاب اسلامی مرکز تیرباران و اعدام شد . در این رابطه روابط عمومی دادستانی انقلاب اسلامی مرکز طی اطلاعیه ای اعلام کرد : به حکم دادگاه انقلاب اسلامی مرکز بیوک امین افشار سپهبد سابق ارتش شاهنشاهی به جرم تحکیم مبانی رژیم طاغوتی شاهنشاهی و صدور دستور تیراندازی به سوی ملت مسلمان محکوم به اعدام گردید و حکم صادره در مورد نامبرده به اجرا درآمد . (4)

پی نوشت:

1- کیهان ، 31 خرداد 1361 ، صفحه 14

2- اطلاعات ، 31 خرداد 1361 ، صفحه 16

3- اطلاعات ، 31 خرداد 1361 ، صفحه 2

4-کیهان ، 31 خرداد 1361 ، صفحه 2

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول