اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

قطعنامه بی شرمانه شورای امنیت

قطعنامه شورای امنیت در حالی از طرفین می خواهد از اقدامات خشونت آمیز خودداری کنند که در حمله وسیع صهیونیست ها به لبنان تاکنون ده ها هزار نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند .

قطعنامه بی شرمانه شورای امنیت

رخدادهای 30 خرداد 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای : در گذشته به سپاه ارزش و اهمیت در خور شان آن داده نمی شد لذا از این سلاح برنده نمی توانستند استفاده کنند ولی امروز برای سپاه ارزش و اهمیت مناسب مرتبه اش قائل هستند بنابراین بهره هم می گیرند .

 

  • آیت الله منتظری: ملت ما برای حضور بیشتر در جبهه های قدس و جنگ با اسرائیل روزشماری می کند و از مسئولین می خواهند تدارکات لازم را فراهم نمایند .

 

  • دادگاه انقلاب اسلامی همدان یکی از هواداران فعال سازمان منافقین را به جرم شرکت در توطئه و قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی به اعدام محکوم کرد .

 

  • شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن قطعنامه ای از کلیه طرف های درگیر در لبنان درخواست کرد که از هرگونه اقدامات خشونت آمیز نسبت به مردم غیر نظامی خودداری کنند!

آیت الله خامنه ای: سپاه دارای چشم اندازهای زیبا و وسیع است

رئیس جمهور کشورمان طی سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش سپاه اظهار داشتند: در گذشته به سپاه ارزش و اهمیت در خور شان آن داده نمی شد لذا از این سلاح برنده نمی توانستند استفاده کنند ولی امروز برای سپاه ارزش و اهمیت مناسب مرتبه اش قائل هستند بنابراین بهره هم می گیرند .

آیت الله خامنه ای در دیدار با آقایان طاهری خرم آبادی نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دین پرور مسئول آموزش ایدئولوژیکی سپاه به همراه مسئولین دفاتر نمایندگی امام در مناطق مختلف سپاه اظهار داشتند : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبل و بعد از این جریان ها همواره در خط امام بوده و در این هیچ شکی نیست اما برای این که چنین واحدی با این حساسیت و اهمیت و محبوبیت همواره در این خط فکری و سیاسی باقی بماند تداوم آموزش و اشراف ولایت فقیه و حضور در متن کار لازم است.

ایشان با اشاره به وضعیت جبهه های جنگ نیز گفتند : سپاه پاسداران در کنار دیگر نیروهای مسلح کشورمان مایه امید انقلاب است و اگر چنان چه تشکیل نمی شد اکنون کشور وضع دیگری داشت و این فتح های عظیم در جبهه های جنگ تحمیلی به دست نمی آمد .

رئیس جمهور همچنین تاکید کردند : آینده سپاه پاسداران مایه امید و آرزو و چشم اندازهای زیبا و وسیع است و اگر سپاه هدایت نشود و نظارت مستمر ولایت فقیه نباشد از سوی دشمنان به شدت مورد تهدید قرار گرفته و احتمال نفوذ و انحراف خط سپاه نگران کننده خواهد بود . (1)

آیت الله منتظری : شهدا رفتند و ما باید از دستاوردهای آنان حراست کنیم

آیت الله منتظری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر گفت : شهدای ما راهی را که باید می رفتند پیمودند و از نزدیکترین راه به هدف مقدس خود رسیدند ولی من و شما ماندیم با مسئولیت و وظیفه سنگین تر و ما برای این که خون شهدا محفوظ بماند بایستی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پیش از پیش حراست نمائیم.

وی ضمن تذکراتی به هواداران منافقین گفت : منافقین با این عمل خود خیال می کردند با به شهادت رساندن این عده که محور جمهوری اسلامی بودند می توانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند ولی گذشت زمان ثابت نمود که آن ها اشتباه کردند چون انقلاب اسلامی متکی به افراد نیست بلکه متعلق به 36 میلیون نفر است و مردم این انقلاب را از خود می دانند و منافقین با این جنایت چهره کریه خود را بیشتر به نمایش گذاشتند .

وی با اشاره به جنایات صهیونیست ها گفت : امروز رزمندگان ما با بیرون راندن متجاوزین صدامی از سرزمین های خوزستان متوجه آزاد سازی قدس عزیز شدند و برای این کار باید از عراق گذشت و برای ما خرمشهر و قدس و لبنان فرقی ندارد ما حمایت از محرومین جهان را وظیفه شرعی خود می دانیم لذا نمی توانیم در مقابل جنایات صهیونیست ها بی تفاوت باشیم حتی اگر بعضی از سران کشورهای مرتجع نخواهند ، مسئله فلسطین و لبنان دیگر سیاست بازی نمی پذیرد بلکه عملا باید وارد میدان شد و جمهوری اسلامی ایران با شرکت در جبهه های جنگ در لبنان عملا این حقیقت را به دیگر کشورهای اسلامی نشان داد و برای نجات کشور های اسلامی زیر سلطه استعمار باید صهیونیست ها را نابود کرد .

وی همچنین افزوده است : مسئله قدس و اسلام و حقوق ملت مظلوم لبنان و فلسطین از این سیاست بازی های کهنه شده بالاتر است ، ملت ما برای حضور بیشتر در جبهه های قدس و جنگ با اسرائیل روزشماری می کند و از مسئولین می خواهند تدارکات لازم را فراهم نمایند .

وی گفت : گفته اند که اگر سوریه بخواهد جنگ نکند و شما بخواهید جنگ نمائید باید از دولت لبنان اجازه بگیرید مثل این که این ها زبان اسلام و انقلاب را نفهمیده اند ، الیاس سرکیس کیست که در مقابل اسلام و حقوق مظلومین و این همه برادران و خواهرانی که شهید می شوند اجازه دهد اگر عرضه دارد از کشورش دفاع نماید . (2)

پاسخ میرحسین موسوی به پیام آیت الله منتظری

به دنبال پیام آیت الله منتظری خطاب به نخست وزیر مبنی بر اعزام هیئت هایی به خارج از کشور ، از سوی میرحسین موسوی خطاب به وی پیامی انتشار یافت .

در بخشی از این پیام آمده است : بدیهی است در اجرای توصیه حضرت عالی و برای تحقق یکی از آرمانهای اصیل انقلاب مقدس اسلامی، در حول محور اتحاد مسلمین جهان که همانا آزادی بیت المقدس و سرزمین های اشغالی از لوث وجود صهیونیسم می باشد، دستورات لازم به مسئولین مربوطه صادر گردید. (3)

نخست وزیر در دستور العملی به وزیر ارشاد نیز تاکید کرد : در اجرای توصیه فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری پیرامون اعزام هیئت هایی به کشورهای اسلامی برای اعلام آمادگی دولت و ملت مسلمان و قهرمان ایران در مقابله با تهاجم وحشیانه صهیونیست هابه لبنان ، و اطلاع از دیدگاه های علمای اسلام و بررسی امکانات و اعانات مسلمین جهان در باره این مسئله ، خواهشمند است تسهیلات لازم را با هماهنگی وزارت امور خارجه فراهم و نتیجه را به اینجانب گزارش نمائید .(4)

یک منافق مسلح در همدان اعدام شد

دادگاه انقلاب اسلامی همدان یکی از هواداران فعال سازمان منافقین را به جرم شرکت در توطئه و قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی مفسد فی الارض و محارب باخدا و رسول و باغی بر حکومت اسلامی شناخته وبه اعدام محکوم کرد . حکم صادره سحرگاه روز چهارشنبه گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد. (5)

بی شرمانه ترین قطعنامه شورای امنیت صادر شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن قطعنامه ای که دیشب به اتفاق آرا به تصویب رسید از کلیه طرف های درگیر در لبنان درخواست کرد که از هرگونه اقدامات خشونت آمیز نسبت به مردم غیر نظامی خودداری کرده و کار کمک رسانی به جنگ زدگان را تسهیل کنند!

 شورای امنیت همچنین از کشورهای عضو خواست که به کمک های بشردوستانه خود به جنگ زادگان ادامه دهند! گفتنی است صهیونیستها در چند روز گذشته از رسیدن هرگونه کمک های داروئی و غذائی به جنگ زدگان لبنان جلوگیری می کنند.

قطعنامه شورای امنیت در حالی از طرفین می خواهد از اقدامات خشونت آمیز خودداری کنند که در حمله وسیع صهیونیست ها به لبنان تاکنون ده ها هزار نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شده اند . (6)

پی نوشت:

1- کیهان ، 30 خرداد 1361 ، صفحه 14

2- کیهان ، 30 خرداد 1361 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 30 خرداد 1361 ، صفحه 3

4- کیهان ، 30 خرداد 1361 ، صفحه 3 ، سخنان آیت الله منتظری در جمع خانواده شهدای هفتم تیر در مورد مبارزه با اسرائیل و پیام وی به نخست وزیر وقت میرحسین موسوی و پاسخ موسوی به این پیام را اگر با اقدامات نامبردگان در سال 88 و در جریان فتنه آمریکایی - اسرائیلی - انگلیسی 88 مقایسه کنیم به نتایج تاسف باری می رسیم ، کسانی که چنان انقلابی از اعزام نیرو برای دفاع از حریم قدس دفاع کرده و حتی در این راه اجازه گرفتن از دولت لبنان و یا رئیس جمهور این کشور را جایز نمی دانستند در سال 88 شعار نه غزه نه لبنان سر داده و در زیر پرچم آنان قتل و کشتار مستضعفین در اقصی نقاط جهان توجیه شد . کسانی که آن می گفتند این کردند و در عین حال می گویند ما تغییری نکرده ایم و این دیگرانند که تغییر کرده اند و ما همان نخست وزیر دهه 60 و مجتهد حامی امام دهه 60 و ...هستیم که بودیم و آیا با مقایسه دیروز  و امروز این شخصیت ها می توان بر این گزاره مهر تائید زد که آنان تغییر نکرده اند ؟!

5- اطلاعات ، 30 خرداد 1361 ، صفحه 3

6- اطلاعات ، 30 خرداد 1361 ، صفحه 16

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول