اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طرح اپوزیسیون برزیل برای استیضاح «دیلما روسف»

نمایندگان اپوزیسیون برزیل قصد دارند طی هفته جاری رئیس‌جمهور این کشور آمریکای جنوبی را مورد استیضاح قرار دهند که البته موافقت کامل با این طرح صورت نگرفته است.

طرح اپوزیسیون برزیل برای استیضاح «دیلما روسف»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، حزب سوسیال دموکرات برزیل اعلام کرد که نمایندگان اپوزیسیون قصد دارند طی هفته جاری «دیلما روسف» رئیس‌جمهور این کشور آمریکای جنوبی را مورد استیضاح قرار دهند.

«کارلوس سامپائیو» رهبر حزب مذکور در مجلس نمایندگان برزیل در این خصوص خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شده است؛ استیضاح می‌تواند انجام شود و به همین علت نباید منتظر هیچ نظری بمانیم.

وی همچنین به مخالفت دیگر رهبران حزب از جمله «فرناندو انریکه کاردوسو» رئیس‌جمهور اسبق برزیل با چنین اقدامی اشاره کرد.

«سامپائیو» برخی از دلایل تصمیم مذکور را برشمرد از جمله تاخیر عمدی خزانه ملی کشور در پرداخت مزایای خاص اجتماعی با هدف جبران کسری بودجه دولت «روسف» در سال 2014 میلادی.

این نماینده برزیلی در ادامه افزود: نادیده گرفتن مسئله فساد «پتروبراس» از سوی «روسف» و همچنین مانور بیهوده دادستان‌ها، عناصری کافی برای درخواست انجام استیضاح و مورد سوال قرار دادن رئیس‌جمهور می‌باشند.

حزب سوسیال دموکرات برزیل برای انجام پیشنهاد خود باید از حمایت «ادواردو کونا» رهبر مجلس نمایندگان برخوردار باشد اما وی مخالفت خود را با انجام چنین اقدامی علیه رئیس‌جمهور ابراز کرده است.

طبق نظرسنجی اخیر مؤسسه «دیتافولها»، حدود دو سوم از مردم برزیل به علت رسوایی فسادی شرکت نفت دولتی این کشور آمریکای جنوبی موسوم به «پتروبراس» خواستار برگزاری دادگاهی سیاسی علیه «روسف» هستند؛ رسوایی مذکور در مارس سال 2014 (اسفند 92) برملا شد.

در 17 مارس (26 اسفند 93) اپوزیسیون برزیل اعلام کرد که قصد دارد از دادگاه عالی برزیل بخواهد که تحقیقاتی را به علت احتمال ارتباط «روسف» با این مورد فسادی انجام دهد اما این درخواست از سوی دادگاه رد شد.

علاوه بر این، «خوزه ادواردو کوردوسو» وزیر دادگستری برزیل تصریح کرد که هیچ پایه و اساس قضایی وجود ندارد که بتواند درخواست‌ استیضاح رئیس‌جمهور را توجیه کند.

«روسف» نیز طی ماه گذشته میلادی در واکنش به انتقادات اپوزیسیون و اعتراضات مردمی علیه فساد در کشور، یک سری از تدابیر را جهت تشدید مبارزه با فساد ارائه داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول