اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درگیری پلیس برزیل با تظاهرکنندگان در «ریودوژانیرو»

مردم «ریودوژانیرو» در اعتراض به کشته شدن یک کودک توسط پلیس به خیابان‌ها آمده و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

درگیری پلیس برزیل با تظاهرکنندگان در «ریودوژانیرو»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، پلیس «ریودوژانیرو» در جنوب شرقی برزیل روز گذشته با معترضینی که در منطقه زاغه‌نشین «آله‌مائو» تظاهرات برگزار کردند درگیر شد و سعی داشت با استفاده از گاز اشک‌آور آنان را متفرق کند.

تظاهرکنندگان در اعتراض به قتل «ادواردو خسوس فره‌ایرا» کودک 10 ساله‌ای که توسط پلیس (در پنجشنبه گذشته) به ضرب گلوله کشته شد به خیابان آمده بودند.

معترضین یکی از دسترسی‌های این منطقه پر ازدحام را که «فره‌ایرا» در آن کشته شده بود مسدود کردند؛ فرماندهی عملیات‌های ویژه پلیس «ریودوژانیرو» طی عملیاتی در محله زاغه‌نشین «آله‌مائو» واقع در شمال شهر، کودک مذکور را به ضرب گلوله کشت.

تظاهرکنندگان شعارهایی چون «پلیس فقط همسایه‌ها را می‌کشد!» و «واحد صلح پلیس، بیرون برو» سر می‌دادند و علیه برنامه دولتی حضور پلیس در محله زاغه‌نشین (که از سال 2008 به اجرا در آمده) اعتراض کردند.

یکی از مامورین پلیس برزیل تصریح کرد که استفاده از سلاح غیرکشنده برای کنترل تظاهرکنندگان لازم بود، اما وی اشاره‌ای به دلایلی که موجب استفاده از گاز اشک‌آور شدند نکرد.

طبق گفته شاهدین، معترضین که پارچه‌هایی سفید را به نشانه صلح در دست داشتند، طی درگیری به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند و در نتیجه یک تن از آنان زخمی شد.

«دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل با صدور بیانیه‌ای رسمی، همبستگی خود را با والدین کودک کشته شده اعلام کرد و خواستار روشن شدن علل و عاملین این اتفاق و مجازات آنها شد.

به گفته هماهنگ کننده پلیس صلح این کشور آمریکای جنوبی، طی 48 ساعت اخیر، طی درگیری فرماندهی عملیات‌های ویژه و قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه «آله‌مائو» 7 تن به علت اصابت گلوله زخمی و 4 نفر نیز کشته شده‌اند.

محله «آله‌مائو» که 3 ماه پی‌درپی شاهد تیراندازی بوده است، یکی از محله‌هایی می‌باشد که بیش از همه تحت تاثیر فعالیت‌های مداوم گروه‌های قاچاقچی قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول