اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درگیری میان پلیس و معترضان در برزیل 11 زخمی بر جای گذاشت

پلیس برزیل با معترضانی که یکی از هتل‌های در حال ساخت محل اقامت بازی‌های المپیک 2016 را اشغال کرده بودند درگیر شد و 11 تن طی این درگیری زخمی شدند.

درگیری میان پلیس و معترضان در برزیل 11 زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از تله‌سور، پلیس برزیل روز گذشته طی درگیری با 300 نفری که یکی از هتل‌های در حال ساخت محل اقامت بازی‌های المپیک 2016 واقع در «ریودوژانیرو» را اشغال کرده بودند حمله‌ور شد و این درگیری‌ها منجربه زخمی شدن 11 نفر از معترضین شد.

نیروهای پلیس و آتش‌نشانان در این خصوص گزارش دادند: نیروهای پلیس طی این درگیری از گاز فلفل استفاده کردند و  توانستند 2 تن از معترضان را دستگیر کنند.

یکی از افراد حاضر در تجمع اذعان داشت که پذیرفته بودند به صورت صلح‌آمیز ساختمان را ترک کنند اما هنگام خروج، گروهی چند تشک را آتش زده و سپس درگیری با پلیس آغاز شد.

طبق اعلام رسانه‌های محلی، پلیس‌ ساختمان را که تعداد زیادی کودک نیز در آن بودند محاصره کرده بود، و همچنین خیابان «روئی باربوسا» یکی از مرفه‌ترین خیابان‌های شهر را نیز مسدود کرد.

نمایندگان حقوق بشر، دادستانی و شهرداری طی ساعاتی با اشغالگران ساختمان مذاکره کردند تا از آنها بخواهند به صورت صلح‌آمیز محل مذکور را تخلیه کنند.

«مارسلو چالرئو» رئیس کمیسیون حقوق بشر انجمن وکلای برزیل در این خصوص خاطرنشان کرد: هیچ کس به انتخاب خود اینجا نیست؛ آنها مردمی با محرومیت‌های اجتماعی مطلق می‌باشند.

ساختمان مذکور که 20 طبقه دارد، در نزدیکی کوه معروف «ریودوژانیرو» دومین شهر بزرگ برزیل قرار دارد، و پیشتر در اختیار باشگاه فوتبال «فلامنگو» بوده و هم اکنون «ایکه باتیستا» میلیاردر سابق این کشور قصد دارد آن را به یک هتل لوکس برای بازی‌های المپیک 2016 تبدیل کند.

طی برگزاری جام جهانی 2014 نیز برزیل به صحنه اعتراضات مردمی تبدیل شده بود که خواستار دستمزدهای بهتر  و مخالف سرمایه‌گذاری در ساخت زیرساخت‌های ورزشی بودند؛ از اعتقاد معترضان، چنین سرمایه‌هایی می‌توانست صرف خدمات عمومی بهداشت، حمل و نقل و مسکن مردم برزیل شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول