اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«مادورو» نخست وزیر اسپانیا را به تلاش برای براندازی دولت ونزوئلا محکوم کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا نخست‌وزیر اسپانیا را به حمایت از توطئه برای براندازی دولت این کشور آمریکای جنوبی محکوم کرد.

«مادورو» نخست وزیر اسپانیا را به تلاش برای براندازی دولت ونزوئلا محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته طی برنامه تلوزیونی هفتگی خود «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا را به توطئه برای کودتا جهت براندازی دولت خود محکوم کرد.

«مادورو» در این خصوص خاطرنشان کرد: هر روز که می‌گذرد، «راخوی» شان و منزلت ونزوئلا را مورد حمله قرار می‌دهد؛ از تمام قدرت دولت اسپانیا برای حمایت از توطئه و تلاش برای براندازی دولت دموکراتیک و مشروع ونزوئلا استفاده می‌کند.

علاوه بر این، وی به نرخ بالای فساد در مقامات دولت اسپانیا اشاره و تصریح کرد که «راخوی» به یک گروه از دزدان تعلق دارد.

رئیس‌جمهور این کشور بولیواری در ادامه اذعان داشت که نخست‌وزیر اسپانیا تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مردم این کشور اروپایی را متقاعد کند که مشکلات این کشور خیلی هم بزرگ نیستند و به همین علت حملاتی را علیه ونزوئلا انجام می‌دهد.

«مادورو» همچنین از مقامات اسپانیا خواست که به حاکمیت این کشور آمریکای جنوبی احترام گذاشته و دولت مشروع «کاراکاس» را به رسمیت بشناسند.

این اولین باری نیست که «نیکلاس مادورو» شدیدا «راخوی» را به علت طرح‌های مداخله‌جویانه در سرزمین ونزوئلا مورد انتقادات شدید قرار می‌دهد؛ وی در 13 مارس (22 اسفند) نیز سیاست‌های فاشیستی نخست‌وزیر اسپانیا را محکوم کرد.

روابط میان ونزوئلا و اسپانیا اخیرا به علت اظهارات مداخله‌جویانه «راخوی» تیره و تار شده است؛ طبق گفته رئیس‌جمهور این کشور آمریکای جنوبی، «راخوی» از رهبران اپوزیسیون که مسئول اقدامات تروریستی فوریه 2014 (بهمن 93) در ونزوئلا هستند حمایت و پشتیبانی کرده است، این اقدامات مرگ ده‌ها نفر را در پی داشت و همچنین موجب زخمی شدن صدها تن در ونزوئلا شد.

«مادورو» خواستار تلاش برای پایان دادن به جنگ اقتصادی شد

رئیس‌جمهور ونزوئلا در بخش دیگری از سخنان خود از تمام مردم این کشور آمریکای لاتینی درخواست کرد که نقش عمده‌ای برای شکست‌دادن تلاش‌های خرابکارانه بورژوازی ملی ایفا کنند.

وی ضمن ابراز تاسف نسبت به تلاش‌های نظام الیگارشی برای تضعیف اقتصاد ونزوئلا، اعلام کرد که دولت «کاراکاس» در نظر دارد طرح ویژه‌ای را جهت پایان دادن به جنگ اقتصادی که ملت این کشور طی 2 سال اخیر مشغول دست و پنجه نرم کردن با آن می‌باشد اجرا کند.

«مادورو» اظهار داشت که ونزوئلا از یک سری تهاجمات رنج می‌برد که از میان آن‌ها می‌توان به تحریم‌های اخیر ایالات متحده آمریکا علیه مقامات این کشور به اتهام نقض حقوق بشر طی تظاهرات‌های حزب راست در سال گذشته میلادی اشاره کرد.

رئیس‌جمهور این کشور بولیواری اطمینان داد که هدف از جنگ اقتصادی مذکور، تحمیل سلطه واشنگتن در ونزوئلا از طریق مکانیسم‌های اقتصادی همچون احتکار و زمین‌خواری می‌باشد.

وی در ماه فوریه سال میلادی جاری (بهمن 93) نیز اعلام کرد که توانسته بسیاری از توطئه‌های بخش‌های راست ونزوئلا که به طور خاص از سوی آمریکا جهت براندازی دولت حمایت می‌شوند را خنثی سازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول