اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه ونزوئلا:

اسپانیا باید به حاکمیت ونزوئلا احترام بگذارد

وزیر خارجه ونزوئلا از مقامات اسپانیا خواست که به استقلال و حاکمیت این کشور احترام بگذارند و دست از اظهارت مداخله‌جویانه خود بردارند.

اسپانیا باید به حاکمیت ونزوئلا احترام بگذارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته طی نشستی با «آنتونیو پرز هرناندز» سفیر اسپانیا خطاب به مقامات این کشور اروپایی اعلام کرد که باید به استقلال کشورش احترام بگذارند و به اظهارات مداخله‌جویانه خود علیه دولت «کاراکاس» پایان دهند.

«رودریگز» ضمن اشاره به پیام‌های مختلف و مداخله‌جویانه مقامات اسپانیا خاطرنشان کرد که آنها قوانین حقوق بین‌الملل را با چنین اقداماتی مورد نقض قرار داده‌اند در حالی که باید به آن پایبند باشند.

وی در ادامه افزود که طی اجلاس اخیر کشورهای قاره آمریکا در پاناما نیز روشن شد که این قاره (آمریکای لاتین) به احکام، بیانیه‌ها و قوانین خلاف حاکمیت و استقلال منطقه پایبند نمی‌باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا همچین گفت: در حال حاضر دولت «کاراکاس» مشغول بررسی جامع روابط میان اسپانیا و این کشور آمریکای جنوبی می‌باشد و متعاقبا تدابیر لازم در این خصوص اعلام خواهند شد.

وزارت امور خارجه اسپانیا نیز «ماریو ایسه‌آ» سفیر ونزوئلا در «مادرید» پایتخت اسپانیا را جهت انجام مذاکرات پیرامون مسائل اخیر فراخواند.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز روز سه‌شنبه اذعان داشت که در حال آماده کردن تدابیر لازم در این خصوص می‌باشد؛ پارلمان اسپانیا قطعنامه‌ای به نفع آزادی رهبران اپوزیسیون که در این کشور آمریکای لاتینی به علت مشارکت در اقدامات خشونت‌بار زندانی هستند صادر کرد.

«مادورو» تقاضای آزادی «آنتونیو لدسما» شهردار «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا و «لئوپولدو لوپز» رهبر اپوزیسیون، از سوی کنگره نمایندگان اسپانیا را نوعی تهاجم توصیف کرد.

علاوه بر این، وی دستورالعمل‌هایی را جهت آغاز اقدامات دیپلماتیک در راستای خنثی‌سازی این تهاجم به وزیر امور خارجه ابلاغ کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تصریح کرد که پاسخ‌های رسانه‌ای، مردمی، اقتصادی، اجتماعی و دولتی نیز در این راستا در حال آماده‌سازی می‌باشند زیرا ونزوئلا اجازه مداخله از سوی نهادهای مختلف اسپانیا را نخواهد داد.

«مادورو» همچنین مباحثه صورت گرفته در پارلمان اسپانیا جهت مطالبه آزادی فوری «لوپز» و «لدسما» را نپذیرفت؛ این پیشنهاد از سوی حزب مردمی اسپانیا (حزب حاکم) مطرح شد.

وی ضمن اشاره به آمار بیکاری و فقر در این کشور اروپایی خاطرنشان کرد: چرا نهادهای اسپانیا به امور کشور خود نمی‌پردازند؟
رئیس‌جمهور ونزوئلا کمپین دروغین راه‌اندازی شده از «مادرید» علیه کشور خود را که برای ایجاد وحشت و نفرت صورت گرفته رد کرد؛ وی «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا را در پس این اقدامات می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول