اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: به اظهارات مداخله‌جویانه اسپانیا پاسخ خواهیم داد

رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهارات مقامات اسپانیایی و مداخله در امور این کشور را محکوم کرد.

مادورو: به اظهارات مداخله‌جویانه اسپانیا پاسخ خواهیم داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «ارتباط با مردم»، « ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا و دولت این کشور را نژادپرست خوانده و اعلام کرد که سخنان مقامات این کشور اروپایی علیه ونزوئلا و درخواست آن برای آزادی «لئوپولدو لوپز» و «آنتونیو لدزما» اعضای اپوزیسیون این کشور را به صورت قاطعانه پاسخ خواهد داد.

«مادورو» در ادامه افزود: من به وزارت امور خارجه و هیئت دولت خود دستور داده‌ام که در مورد قربانی شدن ونزوئلایی‌ها توسط نیروهای فاسد اسپانیایی پاسخ‌هایی قاطع و صریح آماده کنند.

وی در طول سخنانش ضمن محکوم کردن «راخوی» متذکر شد که وی نیز یکی از حامیان اقدامات بی‌ثبات‌کننده در ونزوئلا به شمار می‌رود.

سخنان انتقادآمیز «مادورو» زمانی گفته شد که چندی از اعضای حزب حاکم و حزب کارگران سوسیالیت اسپانیا از مقامات این کشور درخواست کردند که از هیچ تلاشی برای آزادی زندانیان نام برده دریغ نکنند.

نیروهای وزارت اطلاعات ونزوئلا در 20 فوریه گذشته «لدزما» شهردار «کاراکاس» پایتخت این کشور را به اتهام انجام اقدامات ضد دولتی و خرابکاری علیه دولت مشروع «نیکلاس مادورو» دستگیر کرده و مورد محاکمه قرار دادند.

در این راستا «لوپز» نیز به اتهام توطئه و ایجاد خشونت در تظاهرات ضددولتی ونزوئلا در فوریه گذشته نیز دستگیر و روانه زندان شد، تظاهراتی که منجر به کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر نیز شد.

بسیاری از شهرهای ونزوئلا به ویژه «کاراکاس» در فواصل ماه‌های فوریه تا می سال گذشته صحنه اعتراضات و تظاهرات متعددی علیه دولت «مادورو» از سوی اپوزیسیون ونزوئلا بود که توسط کشورهای خارجی خصوصا ایالات متحده آمریکا حمایت می‌شد، اقداماتی که تنها برپایی کودتا و برکناری دولت فعلی این کشور آمریکای جنوبی را دنبال می‌کرد.

در این راستا «مادورو» در فوریه گذشته اقدامات و حمایت‌های واشنگتن از اپوزیسیون ونزوئلا و همچنین طرح‌ریزی کودتاهای متعدد علیه دولت این کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داده و چندی بعد شواهدی را مبنی بر طرح ترور خود و حمله به نهادهای دولتی در کشورش از سوی آمریکا را نیز ارائه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول