اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان:

630 ناظر بین‌المللی انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان را نظارت می‌کنند

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان اعلام کرد، 630 ناظر از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را نظارت می‌کنند.

630 ناظر بین‌المللی انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان را نظارت می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از پایگاه اینترنتی «24‌کز»، کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان صبح امروز اعلام کرد که بتازگی  44 ناظر دیگر از کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی‌ جهت نظارت بر انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور که قرار 26 آوریل سال جاری برگزار شود‌، مجوز رسمی دریافت کرده‌اند.

بنا به این اطلاعیه، تا به امروز از طرف کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان 496 ناظر از سازمان‌های بین المللی (سازمان پیمان امنیت و همکاری اروپا، اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع و سازمان همکاری شانگهای)، 2 سازمان بین‌المللی (شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان و مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان) و 33 کشور خارجی‌ مجوز رسمی واگذار شده است.

علاوه بر این، 134 نماینده رسانه‌های خارجی از 31 کشور جهان توسط وزارت امور خارجه قزاقستان مجوز دریافت کرده‌اند.

در مجموع، تاکنون 630 ناظر از کشورهای خارجی، سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های خارجی مجوز دریافت کردند.

دریافت مجوز برای ناظران کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی توسط کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان تا 20 آوریل سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان 26 آوریل سال جاری میلادی در سراسر این کشور و نیز در نمایندگی‌های سیاسی قزاقستان در کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

در این دوره، 3 نامزد با نام‌های «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری فعلی این کشور، «تورگون سیزدیق‌اف» دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست و «ابیلغازی کوسین‌اف» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قزاقستان با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول