اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

9 میلیون واجد شرایط رأی در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان

دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان تعداد کل افراد واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در این کشور را بیش از 9 میلیون و 610 هزار نفر اعلام کرد.

9 میلیون واجد شرایط رأی در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در بیشککبه نقل از پایگاه خبری «کازینفورم»، «باحیت میلدشوف» دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان تعداد کل افراد واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در این کشور را 9 میلیون و 610 هزار و 138 نفر اعلام کرد.

وی که در جلسه کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری قزاقستان سخن می‌گفت، تصریح کرد: پیش‌نویس لایحه‌ای در زمینه اصلاح بخشنامه کمیسیون مرکزی انتخابات در خصوص آراء برای انتخابات زودهنگام آماده شده است که در صورت تصویب آن، تعداد واجدین شرایط رأی‌دهی در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان که قرار است در تاریخ 26 آوریل سال 2015 برگزار شود، به 9 میلیون 910 هزار و 138 نفر خواهد رسید.

دبیر کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان همچنین توضیح داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از تاریخ 5 آوریل سال جاری نهادهای اجرایی محلی فهرست رأی‌دهندگان در همه حوزه‌های انتخاباتی را ارائه می‌کنند.

این مسئله در حالی است که اعضای کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان به اتفاق آراء از پیش‌نویس طرح مذکور حمایت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان 26 آوریل سال جاری میلادی در سراسر این کشور و در نمایندگی‌های سیاسی قزاقستان در کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

در این دوره، 3 نامزد با نام‌های «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری فعلی این کشور، «تورگون سیزدیق‌اف» دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست و «ابیلغازی کوسین‌اف» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قزاقستان با هم رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول