اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در سفر دوره‌ای «لاوروف» به آمریکای لاتین

روسیه خواستار پیوستن به «سیکا» شد

وزیر خارجه روسیه طی نشست «سیکا» در گوآتمالا و در بخشی از سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین خواستار پیوستن به این سازمان به عنوان عضو ناظر فرا منطقه‌ای شد.

روسیه خواستار پیوستن به «سیکا» شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به طور رسمی از کشورهای عضو سیستم اتحاد آمریکای مرکزی «سیکا» در خواست کرد که این کشور را به عنوان ناظر فرا منطقه‌ای بپذیرد.

وی این درخواست را طی دیدار خود از گوآتمالا و نشست وزرای امور خارجه «سیکا» در بخشی از سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین انجام داد و خاطرنشان کرد: مدت‌هاست که مشغول گسترش روابط خود با کشورهای عضو «سیکا» هستیم، تقریبا از اواخر دهه 90، و امروز توانسته‌ایم به سطح کیفی جدیدی از این روابط دست پیدا کنیم.

 «لاوروف»  تصریح کرد که روسیه روابط خوبی با اکثر کشورهای آمریکای مرکزی دارد، با این حال می‌توان به وسیله یک همکاری چندجانبه و تعاونی، رابطه با دیگر ملت‌های منطقه را تکمیل کرد.  

از طرفی، «کارلوس رائول مورالس» وزیر امور خارجه گوآتمالا نیز اذعان داشت که وزرای خارجه عضو «سیکا» درخواست روسیه را ستوده و ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را مورد بررسی قرار خواهند داد.

یکی دیگر از توافقاتی که وزرای امور خارجه صورت دادند، سندی مرتبط با همکاری میان روسیه و «سیکا» در زمینه‌هایی چون امنیت، مبارزه با قاچاق، فرهنگ، اقتصاد و تجارت بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین ضمن ابراز رضایت از نشست سران «سیکا»، آن را بسیار سودمند، مهم و با چشم‌اندازهای خوب توصیف کرد.

به گزارش فارس، «لاوروف» سفر دوره‌ای خود را از سه‌شنبه آغاز کرد و پس از رفتن به کوبا، کلمبیا و نیکاراگوئه، روز پنجشنبه به گوآتمالا رسید.

سازمان «سیکا» در سال 1993 بنیان شد و یک سازمان سیاسی و اقتصادی متشکل از کشورهای آمریکای مرکزی است.

کشورهای عضو سازمان سیکا شامل بلیز، گوآتمالا، هندوراس، ال‌سالوادور، نیکاراگوئه، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن و پاناما می‌باشند و کشورهای ناظر منطقه‌ای و برون منطقه‌ای شامل مکزیک، شیلی، برزیل، آرژانتین، اکوادور، کلمبیا، هائیتی، پرو، اروگوئه، ایالات متحده آمریکا، تایوان، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، انگلستان و واتیکان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول