اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طی نشستی در کاراکاس

آلبا اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد

اتحادیه آلبا ضمن دفاع از حاکمیت دولت بولیواری ونزوئلا اقدامات امپریالیستی آمریکا علیه این کشور را رد کرده و محکوم کرد.

آلبا اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، اعضای اتحادیه بولیواری ملل آمریکایی (آلبا) طی برگزاری نشستی در روز گذشته در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا ضمن دفاع از حاکمیت و استقلال دولت ونزوئلا اقدامات خصمانه و امپریالیستی آمریکا علیه این کشور را رد کرده و مورد محکومیت قرار دادند.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا بیانیه پایانی این نشست را که طی آن تمامی اعضای اتحادیه اعتراض و مخالفت خود را نسبت به اقدامات آمریکا بیان کرده بودند را قرائت کرد.

اعضای آلبا همچنین در این بیانیه از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند تا حکم صادر شده خود را مبنی بر تهدید تلقی شدن ونزوئلا برای امنیت و مردم آمریکا را لغو کند.

شرکت‌کنندگان طی این نشست از موضع «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل نیز در مقابل کارشکنی‌های اپوزیسیون این کشور حمایت کرده و هدف اقدامات این گروه را تنها برهم زدن ثبات و آرامش در برزیل قلمداد کردند.

این اتحادیه در طول برگزاری مراسم دولت آرژانتین را نیز در مقابل اقدامات و تهاجمات اقتصادی از سوی مقامات صندوق کرکس مورد حمایت قرار داد.

چندی پیش «مادورو» از کشورهای آمریکای جنوبی درخواست کرده بود که به طور رسمی و با صدایی رسا حمایت خود از ونزوئلا، انقلاب بولیواری آن و همجنین «هوگو چاوز» رهبر فقید این کشور را در برابر حملات امپریالیستی آمریکا اعلام کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه تأکید کرد که نیاز است تمامی کشورهای آلبا به کمک یکدیگر کمپینی را ایجاد کنند تا حقیقت موجود در رابطه با جمهوری بولیواری ونزوئلا و این واقعیت را که این کشور هیچ تهدیدی برای سایر ملل محسوب نمی‌شود را به گوش همگان برساند.

در بخش پایانی این بیانیه ذکر شده بود که آلبا همچنان برای افزایش اتحاد و همبستگی و همچنین داشتن منطقه و جهانی مملو از آرامش و صلح تلاش خواهد کرد.

پیش از برگزاری هفتمین نشست آلبا در 10 و 11 آوریل در پاناما اعضای این اتحادیه روز گذشته در کاراکاس با یکدیگر ملاقات کردند تا پیامدهای ناشی از اقدامات و سخنان اخیر «اوباما» علیه ونزوئلا را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول