اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور اکوادور:

اوناسور به تهاجمات آمریکا علیه ونزوئلا پاسخی دندان‌شکن خواهد داد

رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد که اتحادیه «اوناسور» برای پاسخ به تهاجمات آمریکا علیه ونزوئلا، نشستی برگزار خواهد کرد.

اوناسور به تهاجمات آمریکا علیه ونزوئلا پاسخی دندان‌شکن خواهد داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور روز گذشته در شهر «گوایاکیل» (مرکز این کشور) اعلام کرد که اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) برای پاسخ به تهاجم‌گری‌های دولت آمریکا علیه ونزوئلا، نشستی در روز پنج‌‌شنبه برگزار خواهد کرد.

«کوره‌آ» تاکید کرد که اتحادیه «اوناسور» بایستی یک پاسخ دندان‌شکن به اقدامات تهاجمی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در برابر ونزوئلا ارائه دهد.

رئیس جمهور اکوادور در ادامه افزود: برای روز پنج‌‌شبه نشستی از حضور مقامات اتحادیه «اوناسور» در «مونته ویدئو» (پایتخت اروگوئه) به منظور رسیدگی به اقدامات تهاجمی و تهدیدات آمریکا علیه ونزوئلا برنامه‌ریزی شده است.

«کوره‌آ» تصریح کرد: معتقد است که دستور اجرایی امضا شده توسط «اوباما» علیه ونزوئلا تلاشی در جهت منزوی کردن این کشور در آمریکای لاتین و اعمال تحریم‌ها علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا پس از شکست تلاش‌های اپوزیسیون در این کشور می‌باشد.

وی در این راستا سوالی مطرح کرد که چه کسی ونزوئلا را تهدید جدی برای آمریکا توصیف می‌کند؛ چه کسی با عقل سلیم می‌تواند بر این باور باشد که ونزوئلا یک خطر جدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.

«کوره‌آ» در این میان همچنین از تمام منطقه آمریکای لاتین و شهروندان آمریکایی خواست تا این اقدام «اوباما» را محکوم کنند.

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: آمریکا با این اقدام خود علیه ونزوئلا و دخالت‌های مکرر در امور داخلی این کشور، در واقع منشور بین آمریکایی را زیر پا می‌گذارد.

«اوباما» روز دو‌شنبه به اتهام نقض حقوق بشر توسط دولت ونزوئلا و به بهانه این‌که این کشور تهدیدی برای امنیت ملی خاک ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا وضع خواهد کرد.

 رئیس جمهور ونزوئلا نیز در پاسخ به این اقدام «اوباما» اعلام کرد که آمریکا نمی‌خواهد بپذیرد که با مردمی آگاه که به دنبال واقعیت و استقلال هستند روبه‌رو است، او قصد دارد با برنامه‌های غیرعقلانی خود به ونزوئلا حمله کرده و آن را تخریب کند، اما دیگر نسبت به عبور از برنامه‌های انقلابی و وطن‌پرستی و مترقی ونزوئلا و سایر کشورهای منطقه آمریکای لاتین که آن را حیاط خلوت خود نامیده ناامید شده است، ما آمریکای لاتینی آزاد، مستقل و دارای حق حاکمیت هستیم و هیچ‌گاه به دوران بردگی خود باز نمی‌گردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول