اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعلام همبستگی برخی کشورها با ونزوئلا در رد تحریم‌های آمریکا

بسیاری از کشورهای منطقه آمریکای لاتین، چین و اسپانیا در همبستگی با ونزوئلا و رد اقدامات تهدیدآمیز آمریکا علیه این کشور به پا خاسته و تظاهرات کردند.

اعلام همبستگی برخی کشورها با ونزوئلا در رد تحریم‌های آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینکو»، بسیاری از کشورهای متحد منطقه آمریکای لاتین و سایر نقاط جهان در روز جمعه به منظور رد اقدامات تجاوزکارانه و تهدیدآمیز آمریکا علیه ونزوئلا به خیابان‌ها آمده و ضمن حمایت از این کشور با مردم آن ابراز همدردی و همبستگی کردند.

آرژانتین

این اقدام گروهی روز جمعه در آرژانتین از میدان «ایتالیا» در «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین آغاز شده و تا سفارت ونزوئلا در این شهر ادامه داشت.

تظاهرکنندگان همچنین در اجتماع ضدامپریالیستی این کشور نیز در مقابل این نهاد دیپلماتیکی شرکت کردند.

طی این تظاهرات افرادی چون اعضای انجمن بین‌المللی آزادی و برابری آرژانتین حضور به عمل آورده و اقدامات امپریالیستی و تهدیدات «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا علیه ونزوئلا را مورد انتقاد قرار دادند.

نیکاراگوئه

در نیکاراگوئه نیز اعضای بسیاری از جنبش‌های اجتماعی این کشور به همراه زنان و جوانان نیکاراگوئه‌ای به خیابان‌ها آمده و حمایت و همبستگی خود با ملت ونزوئلا را نشان دادند.

به گفته «روساریو موریو» یکی از اعضای شورای هماهنگی ارتباطات و شهروندی نیکاراگوئه این راهپیمایی در بزرگراه «چاوز بولیوار» در «ماناگوآ» پایتخت نیکاراگوئه به انجام رسیده است.

«موریو» در این رابطه تأکید کرد که این روزها زمان اعلام همبستگی به صورت فعال،آشکارا، روبه رشد و دسته جمعی است.

چندی پیش «دنیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه، «موریو» و مجلس این کشور حمایت خود را از ونزوئلا در برابر تهدیدات و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا اعلام کرده بودند.

پاراگوئه

بسیاری از جنبش‌های اجتماعی پاراگوئه در روز جمعه در اعتراض و رد اقدامات امپریالیستی ایالات متحده آمریکا علیه ملت و دولت بولیواری ونزوئلا به خیابان‌ها آمده و با شعار «ونزوئلا، آمریکای لاتین در برابر کودتای امپریالیستی مقاومت کن» انتقاد خود نسبت به شرایط حاضر را نشان دادند.

شرکت‌کنندگان با اجتماع در مقابل سفارت آمریکا در «آسونسیون» پایتخت پاراگوئه اعتراض شدید خود نسبت به تهدیدات واشنگتن را اعلام کرده و با ملت ونزوئلا ابراز همدردی و همبستگی کردند.

یکی از رهبران این راهپیمایی از طریق انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که ما در برابر تهدیدات آمریکا و فعالیت‌های امپریالیستی‌اش با کشور برادرمان، ونزوئلا همدردی می‌کنیم.

چین

بسیاری از مردم چین در روز جمعه در مقابل سفارت ونزوئلا در «پکن» پایتخت این کشور تجمع کرده و به حمایت از ملت و دولت ونزوئلا به پا خواستند.

مردم چین در این اقدام دسته جمعی همدردی و همبستگی خود با دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را ابراز کردند.

«ایوان زرپا» سفیر ونزوئلا در چین نسبت به این موضوع اظهار خوشحالی کرده و بیان کرد که از فعالیت و واکنش تمامی شرکت‌ها، ادارات و نهادهای چینی در این حوزه و حمایتشان از ونزوئلا بسیار راضی است.

اسپانیا

نهاد بولیواری همبستگی با ونزوئلا در «مادرید» پایتخت اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که از ملت و دولت ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» حمایت می‌کند.

راهپیمایی انجام شده در «مادرید» ار میدان «پورتا دل سول» آغاز شده و با دادن شعارهایی چون «یانکی‌ها تجاوز علیه ونزوئلا را تمام کنید» برگزار شد.

طی این تظاهرات بسیاری از شهروندان این کشور اروپایی نیز شرکت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول