اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه اسپانیا:

صحبت از تحریم علیه ونزوئلا در اتحادیه اروپا بی‌معنی است

وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که از نظر وی لزومی ندارد در اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های ضد ونزوئلایی آمریکا صحبت شود زیرا این کشور آمریکای جنوبی تهدید برای امنیت به حساب نمی‌آید.

صحبت از تحریم علیه ونزوئلا در اتحادیه اروپا بی‌معنی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «خوسه مانوئل گارسیا مارگایو» وزیر امور خارجه اسپانیا روز گذشته اعلام کرد که صحبت از مسئله تحریم مقامات ونزوئلایی (اقدامی که از سوی ایالات متحده آمریکا انجام شده) در اتحادیه اروپا بی‌معنی است زیرا موقعیت این کشور آمریکای جنوبی تهدیدی برای امنیت به حساب نمی‌آید.

«گارسیا مارگایو» در این خصوص خاطرنشان کرد: آمریکا اذعان داشته که شرایط در ونزوئلا موجب بروز تهدید برای امنیت ملی آن می‌شود؛ من هیچ اطلاعاتی در دسترس ندارم که تایید کنم آیا این اظهارات با واقعیت مطابقت دارد یا خیر.

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین گفت: چیزی که من باور دارم این است که این مورد (وضعیت ونزوئلا) شرایطی نیست که امنیت اروپا را تهدید کند، به همین دلیل صحبت از موضوع تحریم‌ها بی‌معنی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور اروپایی اطمینان داد: شرایط در ونزوئلا ما را نگران می‌کند؛ ما به وضوح تفاوت میان مردم و دولت این کشور آمریکای جنوبی را تشخیص می‌دهیم.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بخشی از شورای خود را که در 20 آوریل (31 فروردین 94) در لوکزامبورگ برگزار می‌شود به موضوع روابط خود با آمریکای لاتین اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول