اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: تحریم‌های آمریکا، ونزوئلا را به زانو در نخواهد آورد

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن محکوم کردن اقدامات امپریالیستی آمریکا اعلام کرد این اقدامات نه تنها نمی‌تواند این کشور آمریکای جنوبی را به زانو دربیاورد بلکه باعث تقویت انقلاب بولیواری آن نیز خواهد شد.

مادورو: تحریم‌های آمریکا، ونزوئلا را به زانو در نخواهد آورد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه طی سخنرانی در منطقه «کاتیا لامار» واقع در شمال ایالت «باراس» (محل افتتاح مرکز فعالیت‌های سوسیالیستی روبرت سررا)  در اشاره به اقدامات متجاوزانه و امپریالیستی ایالات متحده آمریکا علیه دولت بولیواری این کشور اعلام کرد که این‌گونه اقدامات نه تنها نمی‌تواند ونزوئلا را به زانو درآورده و شکست دهد بلکه باعث تقویت انقلاب بولیواری این کشور نیز خواهد شد.

«مادورو» در این رابطه تأکید کرد: ما باید به حکومت امپریالیست‌ها نشان دهیم که اقداماتشان باعث تقویت جنبه‌های اخلاقی و انسانی ملت ونزوئلا می‌شود.

وی در ادامه در خصوص سخنان اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا (مبنی بر تهدید تلقی شدن ونزوئلا برای امنیت و مردم آمریکا) در حالی که مردم کشور خود را به افزایش اتحاد و همبستگی به منظور غلبه بر حملات موجود دعوت می‌کرد، خاطرنشان کرد که مردم این کشور آمریکای جنوبی نه امروز بلکه هیچ زمان دیگری تهدیدی برای کشوری نخواهند بود.

«مادورو» در این راستا بیان کرد که قصد دارد انقلاب و فعالیت‌های دولت را به منظور تداوم طرح‌های ایجاد شادی،صلح و رفاه در کشور نیز گسترش دهد.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا به حقوق مردم این کشور تجاوز کرده است چراکه اموال آن‌ها را بلوکه کرده و با دخالت‌های خود به دنبال برپایی حکومتی کاپیتالیسم است که این تصور نیز به زودی پایان خواهد یافت.

«مادورو» طی صحبت‌های خود در حالی که اعضای اپوزیسیون کشور را افرادی ضد میهنی خطاب می‌کرد نسبت به این امر نیز اظهار تأسف کرد که کشورش از حقی برای دفاع از مردم در برابر دخالت‌های امپریالیستی و تضمین اموال آن‌ها برخوردار نمی‌باشد.

وی همچنین متذکر شد که «اوباما» از نظر شرایط موجود و مسائل سیاسی و دیپلماتیکی مقابل اطلاعات غلط و فتنه‌های گوناگون قرار گرفته است به همین دلیل او را به برگزاری یک نشست و ترتیب دادن گفت‌وگویی پیرامون این مسئله دعوت کرد.

«مادورو» در این رابطه تصریح کرد: ما خواهان بهبود شرایط و اختلافاتمان با آمریکا از راه گفت‌وگو بوده و قصد داریم صلح را همراه با عزت و حاکمیت به دست آوریم نه با شکست.

اعتراض «مادورو» به سیاست‌های فاشیستی رئیس جمهور اسپانیا

«مادورو» طی این سخنرانی همچنین سیاست‌های فاشیستی «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا را مورد انتقاد قرار داده و تأکید کرد که اگر «راخوی» به جای وی در منصب ریاست‌جمهوری ونزوئلا بود حقوق بازنشستگان نصف شده و بودجه در بخش بهداشت و آموزش و پرورش نیز کاهش می‌یافت و از سویی دیگر آموزش عمومی به سیستمی خصوصی تبدیل شده بود.

«مادورو» نسبت به این امر که با به قدرت رسیدن «راخوی» 400 هزار اسپانیایی بی‌خانمان شده و از محل سکونتشان اخراج شده‌اند اطهار تأسف کرده و یادآور شد که در همین شرایط دولت ونزوئلا 700 هزار خانه مسکونی به خانواده‌های فقیر و قشر کم‌درآمد کشور خود اعطا کرده است.

وی در طول سخنان خود قانون محافظت از شهروندان اسپانیا را نیز که هر فرد معترض علیه دولت را دستگیر کرده و به زندان می‌اندازد را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا بالا رفتن پرچم «فرانکیسم‌ها» در اسپانیا خود به معنای فاشیسمی بودن سیاست‌های این کشور است.

«مادورو» در ادامه  سخنانش بیان کرد که خوشبختانه فردی راست‌گرا، نئولیبرال و وطن‌فروش همچون «راخوی» بر ونزوئلا حکومت نکرده و شخصی وطن‌پرست، انقلابی و بولیواری به نام «نیکلاس مادورو» فرزند «هوگو چاوز» رهبر فقید انقلاب ونزوئلا بر این کشور ریاست می‌کند.

وی در این خصوص تصریح کرد که دولت بولیواری و سوسیالیستی ونزوئلا هیچ‌گاه حقوق مردم خود را حتی به بهای از دست دادن منافع نفتی و کاهش قیمت آن ضایع نخواهد کرد و قطعا طرح‌های پیشرفت دهنده‌اش را با وجود تهدیدهای حاضر ادامه خواهد داد.

روابط بین ونزوئلا و اسپانیا از زمان حمایت «راخوی» از رهبران اپوزیسیون این کشور و سخنان مداخله‌جویانه‌اش علیه ونزوئلا رو به وخامت رفته است به گونه‌ای که اختلافات موجود بین آن‌ها همچنان ادامه دارد.

مادورو: جوانان، از آمریکا بخواهید که به ونزوئلا احترام بگذارد

«مادورو» جمعه شب طی سخنرانی در بزرگراه «چاوز» واقع در شهر «ماناگوآ» پایتخت نیکاراگوئه از تمامی جوانان منطقه آمریکای لاتین درخواست کرد تا با ارسال نامه‌ای به «اوباما» ضمن اعلام اعتراض خود از اقدامات مداخله‌جویانه ایالات متحده آمریکا علیه دولت بولیواری ونزوئلا از وی بخواهند که به این کشور و حاکمیت آن احترام بگذارد.

«مادورو» که به منظور شرکت در گردهمایی «همبستگی با ونزوئلا» به نیکاراگوئه سفر کرده بود در طول سخنان خود تأکید کرد که هر جوانی با نوشتن یک نامه از «اوباما» بخواهد که صحبت خود در رابطه با تهدید تلقی شدن این کشور برای مردم و امنیت و آمریکا را اصلاح کرده و آن را جبران کند.

وی در این رابطه اعلام کرد: با این اقدام به آمریکا نشان می‌دهیم که دنیا به دنبال جنگ نیست بلکه به دنبال احترام به ونزوئلا و صلح می‌باشد، شما باید همبستگی و اتحاد خود با ونزوئلا را ادامه داده و صدای اعتراضتان را از هر گوشه جهان به گوش امپریالیست‌ها برسانید.

«مادورو» در این زمینه به اعتراض جامعه مذهبی جهانی نیز اشاره‌ای کرده و اعلام کرد که به گفته این قشر «اوباما» در حال ارتکاب اشتباهات رؤسای پیشین کشور خود می‌باشد، اشتباهاتی که قطعا قوانین بین‌المللی را نقض کرده و به کمک اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال براندازی دولت این کشور آمریکای جنوبی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول