اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

افتخاری خبر داد

اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بیمه فعالان قرآنی

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه فعالان قرآنی در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با تصویب نهایی این بودجه گامی در جهت توانمندسازی تشکل‌ها و نهادهای قرآنی برداریم.

اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای بیمه فعالان قرآنی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان آزمون قرآن و عترت ارشاد امروز 7 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، «لاله افتخاری» رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، «مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن و جمعی از مسئولان قرآنی کشور در سالن آمفی‌ تئاتر هتل فردوسی برگزار شد.

80 درصد فعالان قرآنی را بانوان تشکیل می‌دهند

لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به فعالیت‌های خالصانه تشکل‌های قرآنی مردم نهاد، اظهار داشت: این تشکل‌ها با کمترین امکانات فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند که نتیجه آن تربیت فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه سران استکبار جهانی برای منحرف‌ کردن جوانان به ویژه بانوان همواره نقشه می‌کشند، افزود: امروز 80 درصد جامعه قرآنی کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند که این امر نشانگر تاثیرگذاری آنها بر فرهنگ جامعه است.

افتخاری با اشاره به وظیفه بانوان برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان اسلام، گفت: تنها راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی پناه بردن به قرآن است که امیدواریم با توجه بیشتر به برنامه‌های قرآنی بتوانیم گامی در جهت تحقق این مطلوب برداریم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره کرد و افزود: امروزه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند دنیا به دنبال الگوی سوم می‌گردد؛ الگویی که نه در گذشته وجود داشته و نه امروز از آن استفاده می‌شود که این امر وظیفه فعالان قرآنی را بیشتر می‌کند.

تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه فعالان قرآنی

وی با بیان این که مقام معظم رهبری اکثریت جامعه را افرادی بسیجی و دلبسته به نظام و پیشرفت انقلاب می‌دانند، خاطرنشان کرد: آنچه باعث نگرانی دشمنان می‌شود پیشرفت و انرژی هسته‌ای ما نیست بلکه نفوذ اسلام در جهان است بنابراین ما باید با توسعه اسلام و ایجاد الگویی مناسب که الهام‌گرفته از قرآن باشد اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

افتخاری در ادامه با اشاره به حمایت‌های مجلس از قرآنیان، گفت: فراکسیون قرآن و عترت مجلس با تلاش‌هایی که صورت داد توانست در بودجه سال آینده 10 میلیارد تومان را برای بیمه فعالان قرآنی مورد بررسی قرار دهد تا این قشر فعال و موثر بتوانند از حداقل‌ها بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که در دولت قبل اقداماتی برای بیمه فعالان قرآنی شد، افزود: امیدواریم با تصویب بودجه در نظر گرفته شده برای فعالان قرآنی بتوانیم گامی در جهت حمایت بیشتر از آنها و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی برداریم.

دولت از استعدادهای تشکل‌های قرآنی استفاده کند

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به ظرفیت عظیم تشکل‌ها و موسسات قرآنی مردم نهاد گفت: ما انتظار داریم از این تشکل‌های قرآنی در راستای اجرای مسئولیت‌های دولتی استفاده شود. دلیلی ندارد که سازمان‌های دولتی برنامه‌ریزی کرده و این نهادها در راستای آن برنامه‌ها پیش روند بلکه باید طوری شود که تشکل‌های مردم نهاد نیز بتوانند توانمندی‌های خود را به ظهور برسانند.

وی با بیان این که معافیت موسسات و نهادهای قرآنی از پرداخت حق انشعاب یکی از اقدامات خوب مجلس بود، افزود: امیدواریم با بودجه‌هایی که به نهادهای قرآنی تخصیص می‌دهند شاهد مشارکت بیشتر فعالان قرآنی برای تحقق مطالبات رهبری باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول