اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن ارشاد در گفت‌وگو با فارس:

رشته حفظ و مفاهیم سور «جمعه و منافقون» به آزمون قرآن ارشاد افزوده شد

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن ارشاد از افزوده شدن رشته‌ حفظ و مفاهیم سوره‌های «جمعه و منافقون» ویژه دانشجویان علمی‌-کاربردی در سیزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت خبر داد و گفت: این آزمون‌ها 11 اردیبشهت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

رشته حفظ و مفاهیم سور «جمعه و منافقون» به آزمون قرآن ارشاد افزوده شد

 «مرتضی خدمتکار» رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به نام نویسی سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت اظهار داشت: ثبت‌نام در این دوره از آزمون‌ها از اول اسفندماه آغاز شده و به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

آزمون سراسری قرآن ارشاد 11 اردیبهشت برگزار می‌شود

وی مهلت نام‌نویسی در سیزدهمین دوره آزمون های قرآن و عترت ارشاد را تا 25 اسفندماه سال جاری عنوان کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه قرار بود این آزمون‌ها 18 اردیبشهت‌ماه سال آینده برگزار شود که با توجه به تداخل با آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که توسط سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود، زمان برپایی این مسابقات به 25 اردیبشهت‌ماه موکول شد اما به دلیل هم‌زمانی با امتحانات مدارس تصمیم گرفتیم سیزدهمین دوره این مسابقات را 11 اردیبشهت‌ماه در سراسر کشور برگزار کنیم.

افزودن رشته جدید ویژه دانشجویان در آزمون قرآن ارشاد

خدمتکار در ادامه از ایجاد رشته‌ای جدید ویژه دانشجویان علمی‌-کاربردی خبر داد و افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علمی- کاربردی و مؤسسه فرهنگ و هنر این دانشگاه بخش ویژه ای برای دانشجویان این دانشگاه‌ها که بالغ بر 90 هزار دانشجو هستند ایجاد کردیم تا از این طریق در کنار جذب عموم مردم بتوانیم دانشجویان را نیز به شرکت در این آزمون‌ها تشویق کنیم.

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رشته‌های ویژه دانشجویان، خاطر نشان کرد: در این دوره از آزمون‌ها رشته حفظ و مفاهیم سوره مبارکه «جمعه» و «منافقون» ویژه دانشجویان نیز طراحی شده است که دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این آزمون‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت ویژه ثبت‌نام دانشجویان اقدام به ثبت‌نام کنند.

برگزاری همایش تقدیر از برگزیدگان آزمون قرآن و عترت ارشاد

وی در ادامه با اشاره به همایش تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد، گفت: در این همایش که پنج‌شنبه هفتم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قران و عترت ارشاد در هتل فردوسی برگزار می‌شود از برترین‌های دوازدهمین دوره این آزمون‌ها تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول