اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اعلام کرد

رشته‌های دارای بیشترین و کمترین درصد قبولی در آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به قبولی 61 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن از رضایت‌مندی 80 درصدی متقاضیان خبر داد و با ارائه آمار، رشته‌های دارای بیشترین و کمترین درصد قبولی را اعلام کرد.

رشته‌های دارای بیشترین و کمترین درصد قبولی در آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم قرعه‌کشی برگزیدگان آزمون قرآن و عترت ارشاد با ارائه گزارشی از آمار برگزاری آزمون قرآن و عترت ارشاد، اظهار داشت: این آزمون در رشته‌های حفظ، مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه چهارم مهرماه برگزار شد که در مجموع حدود 63 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام و 63 درصد در جلسه حاضر شدند که از این تعداد 61 درصد موفق به کسب حد نصاب نمره شدند.

وی با اشاره به پذیرفته‌شدگان هر رشته، افزود: در رشته‌ حفظ 45 درصد، مفاهیم قرآن 60 درصد، تدبر در قرآن 30 درصد و مفاهیم نهج‌البلاغه 63 درصد از شرکت‌کنندگان حد نصاب نمره را کسب کردند.

حجت‌الاسلام پروانه درباره استان‌هایی که بیشترین شرکت‌کننده را در آزمون قرآن و عترت ارشاد داشتند، گفت: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و یزد بیشترین شرکت‌کننده و همچنین استان‌های زنجان، البرز، آذربایجان شرقی، اصفهان و قم نیز بالاترین درصد قبولی را در این آزمون داشتند.

حضور پررنگ‌ خواهران در آزمون قرآن و عترت ارشاد

مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رضایت‌مندی متقاضیان از روند برگزاری آزمون قرآن و عترت تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی مکتوبی که در روز آزمون همراه با پاسخنامه در بین متقاضیان توزیع شد 56 درصد شرکت‌کنندگان روند برگزاری آزمون را بسیار خوب، 29 درصد خوب، 10 درصد متوسط و 5 درصد ضعیف ارزیابی کردند.

وی درباره گروه سنی شرکت‌کنندگان گفت: 84 درصد از شرکت‌کنندگان را خواهران و 16 درصد را برادران تشکیل می‌دادند که 85 درصد آنها بالای 12 سال و 15 درصد زیر 12 سال بودند.

حجت‌السلام پروانه افزود: سؤالات این دوره از آزمون قرآن و عترت ارشاد به خوبی طبقه‌بندی شده بود به طوری که 80 درصد حاضران در جلسه این سؤالات را بسیار خوب، 15 درصد خوب، 3 درصد متوسط و 2 درصد ضعیف ارزیابی کردند که امیدواریم سال آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر رضایت‌مندی 100 درصدی شرکت‌کنندگان را کسب کنیم.

مدیر کل آموزش معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار به بخش عترت توجه ویژه‌ای شد، ادامه داد: امسال رشته نهج‌البلاغه را در این آزمون گنجاندیم اما با این وجود تعداد متقاضیان این رشته قابل توجه بود به همین جهت سعی داریم سال آینده نیز این رشته را تقویت کنیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول