اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

اعطای کمک‌هزینه سفر مکه به ۱۷۰ برگزیده آزمون قرآن و عترت ارشاد

مراسم قرعه‌کشی پذیرفته‌شدگان آزمون قرآن و عترت ارشاد با حضور حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآنی وزیر ارشاد سه‌شنبه ۴ آذر برگزار می‌شود. در این مراسم به ۱۷۰ برگزیده این آزمون کمک‌هزینه سفر به مکه مکرمه اعطا خواهد شد.

اعطای کمک‌هزینه سفر مکه به ۱۷۰ برگزیده آزمون قرآن و عترت ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیرکل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد قبول شدگان در رشته حفظ قرآن کریم 61 درصد، در رشته مفاهیم قرآن 58 درصد، در رشته تدبر در قرآن 30 درصد و در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه 63 درصد از مجموع شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و یزد بیشترین شرکت‌کننده و استان‌های قم، البرز، خوزستان و آذربایجان شرقی بالاترین درصد قبولی را در دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت داشتند.

پروانه ادامه داد: از میان جمعیت شرکت‌کننده در این آزمون، 68 درصد در رشته حفظ قرآن، 25درصد در رشته مفاهیم قرآن، 5 درصد در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه و 2 درصد آنان در رشته تدبر در قرآن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: 15درصد شرکت‌کنندگان در دوازدهمین آزمون قرآن و عترت، پایین‌تر و 85 درصد آنان بالاتر از 12 سال سن داشتند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن‌و‌ عترت وزارت فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی گفت: 69 درصد از جمعیت شرکت‌کننده در این آزمون نیز از نظر میزان تحصیلات دارندگان مدرک دیپلم و زیر دیپلم و 31درصد آنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بودند.

پروانه ادامه داد: خانم‌ها 84 درصد جمعیت شرکت کننده در دوازدهمین آزمون قرآن و عترت را به خود اختصاص دادند 16 درصد باقی‌مانده آقایان بودند.

وی گفت: براساس نظرسنجی صورت گرفته از شرکت‌کنندگان در این آزمون، 56 درصد از آنان در مورد روند و کیفیت کلی برگزاری آن میزان رضایت خود را «خیلی خوب»، 29 درصد آنان «خوب»، 10 درصد آنان «متوسط» و 5 درصد «ضعیف» اعلام کرده‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن‌و‌عترت وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در موضوع کیفیت پرسش‌های دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت نیز 80 درصد از شرکت کنندگان در آن گزینه «خیلی خوب»  15 درصد گزینه «خوب» 3درصد گزینه «متوسط» و 2 درصد گزینه «ضعیف» را انتخاب کردند.

پروانه ادامه داد: در موضوع پرسش از نظم و انضباط آزمون، نیز 45 درصد داوطلبان آن را «خیلی خوب» 28 درصد «خوب» 16 درصد «متوسط» و 12درصد «ضعیف» ارزیابی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: روز سه‌شنبه 4 آذرماه با حضور معاون محترم قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم قرعه‌کشی نفرات برگزیده جهت انتخاب و اهدای 170 جایزه کمک‌ هزینه سفرهای معنوی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن‌ و‌ عترت وزارت فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی گفت: کار صدور گواهینامه نفرات قبول شده آغاز شده است و تلاش می‌شود که تا نیمه آذرماه این کار در مورد تمامی استان‌ها به پایان برسد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول