اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جزئیات دیگری از کودتای ضد دولتی در ونزوئلا منتشر شد

دولت ونزوئلا جزئیات جدیدی درباره کودتای ضددولتی موجود در این کشور و اسامی چندین نظامی همدست در این پرونده را افشا کرد.

جزئیات دیگری از کودتای ضد دولتی در ونزوئلا منتشر شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ونزوئلا و «خورخه رودریگز» شهردار «کاراکاس» پایتخت این کشور روز گذشته طی برنامه تلویزیونی تحت عنوان «ال ماسو داندو» (ارائه گروهی از اطلاعات) از جزئیات بیشتری در رابطه با کودتای ضددولتی موجود از سوی اپوزیسیون در این کشور خبر دادند.

از این رو «رودریگز» اعلام کرد که براساس اطلاعات به دست آمده «خولیو بورخس» نماینده مخالف ونزوئلا در تلاش بوده تا به منظور اجرای کودتایی علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نقاط استراتژیک موجود در کشور را طی عملیاتی بمباران کند.

به گفته «رودریگز»،ژنرال «ماکسیمیلیانو هرناندز باسکز» یکی از نظامیان دستگیر شده در این رابطه «بورخس» را رهبر اصلی تمامی تاکتیک‌های جنگی و استراتژیکی در این کودتا معرفی کرده است.

«کابیو» پیرامون این مسئله اسامی نظامیان همدست در این کودتا را نام برده و تصاویر مناطق مورد نظر اپوزیسیون برای بمبگذاری و حمله را نشان داد که از میان آن‌ها می‌توان به کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا، ساختمان وزارت دفاع، برخی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و همچنین ساختمان دفاتر اصلی شبکه دولتی «تله‌سور» در این کشور اشاره کرد.

در این راستا رئیس مجلس ونزوئلا در بخشی از سخنانش تأکید کرد: هر کسی که علیه آرامش، ثبات و امنیت موجود در کشور قیام کند از مخالفان ما به شمار خواهد رفت.

از سویی دیگر «مادورو» نیز در این روز از نقش بر آب کردن عملیاتی از جانب اپوزیسیون خبر داده و اعلام کرد که طی این اقدام 4 نظامی همدست در این اقدام ضد دولتی دستگیر شدند.

براساس گزارشات موجود نظامیان طی این اقدام سعی داشتند با استفاده از یک فروند هواپیما محل کاخ ریاست جمهوری این کشور را مورد حمله قرار دهند.

«مادورو» در ادامه سخنانش اذعان داشت که در پس تمامی اقدامات ضد دولتی موجود در ونزوئلا آمریکا قرار گرفته است، به همین دلیل از مردم کشور خود درخواست کرد تا در برابر این توطئه‌ها هوشیار و آگاه بوده و اجازه پیروزی به اپوزیسیون و واشنگتن را ندهند.

با ارائه جزئیات مذکور اپوزیسیون ونزوئلا به اقدامات دیگری از جمله آتش زدن نهادهای دولتی و مسموم کردن آب در ایالت «مریدا» نیز محکوم شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول