اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نماینده حقوق بشر ونزوئلا:

آمریکا به دنبال تسلط بر میادین نفتی ونزوئلا است

نماینده حقوق بشر ونزوئلا اعلام کرد که آمریکا یک جنگ آشکار برای تسلط به میادین نفتی ونزوئلا را به راه انداخته و در تلاش است این اقدامات مداخله‌جویانه خود را توجیه کند.

آمریکا به دنبال تسلط بر میادین نفتی ونزوئلا است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «وی‌تی‌وی»، «خرمن سالترون» نماینده حقوق بشر ونزوئلا هشدار داد که آمریکا یک جنگ آشکار برای تسلط به میادین نفتی این کشور را به راه انداخته و در تلاش است این اقدامات مداخله‌جویانه خود را توجیه کند.

«سالترون» تصریح کرد: هدف آمریکا تسلط به ذخایر نفتی ونزوئلا است اما هرگز به این هدف خود دست نخواهد یافت و ونزوئلا بایستی همواره این سیاست تهاجمی آمریکا را محکوم کرده و در برابر اقدامات مداخله‌جویانه او هوشیار و آماده باشد.

این مقام ونزوئلایی تاکید کرد: «واشنگتن» با بهره‌گیری از موضوعاتی به اصطلاح در زمینه دفاع از حقوق بشر قصد دارد به ونزوئلا فشار وارد کرده و دولت این کشور را بی‌اعتبار سازد.

«سالترون» افزود: با این حال انتخاب اخیر ونزوئلا به عنوان عضوی از شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان‌دهنده شکست کاخ سفید در جهت بی‌اعتبارسازی دولت ونزوئلا در عرصه بین‌المللی است.

به گفته این مقام، آمریکا یک کمپین از اقدامات مداخله‌جویانه خود را پس از این‌که «هوگو چاوز» رهبر فقید ونزوئلا قدرت را به دست گرفت آغاز کرد و فاز بعدی آن را پس از مرگ وی در این کشور در پیش گرفت.

«سالترون» در ادامه گفت: دومین فاز از تهاجمات آمریکا زمانی بود که کودتای سازماندهی شده این کشور علیه «چاوز» در ماه آوریل 2002 با شکست روبرو شد؛ آمریکا با پیاده‌سازی منشور بین آمریکایی حقوق بشر یک سند قانونی در سازمان کشورهای آمریکایی در سپتامبر 2001 برای توجیه اقدامات مداخله‌جویانه خود ایجاد کرد.

وی اطمینان داد که این تاکتیک آمریکا با شکست روبرو خواهد شد، چرا‌که جهانیان ونزوئلا را به عنوان کشور مدافع حقوق بشر به رسمیت می‌شناسند و ونزوئلایی‌ها نیز همواره از دولت منتخب خود حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

به تازگی آمریکا تحریم‌ها و محدودیت‌های جدیدی را علیه مقامات ونزوئلایی که آن‌ها را متهم به نقض حقوق بشر و ایجاد فساد طی اغتشاشات صورت گرفته در این کشور آمریکای لاتین در بین ماه‌های فوریه و می 2014 ( بهمن 92 و اردیبهشت 93) می‌داند، به راه انداخته است اما در واقع این اقدامات خرابکارانه توسط راست‌گرایان افراطی و حمایت خارجی به منظور بی‌ثبات کردن ونزوئلا و سرنگونی دولت مشروع «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور شکل گرفته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول