اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد

دولت ونزوئلا ضمن رد اقدام متجاوزانه و جدید آمریکا علیه این کشور اعلام کرد که به هیچ وجه دخالت‌ها و ادعاهای امپریالیستی غرب را نپذیرفته و هرگز قضاوت‌های تحمیل شده از سوی این کشور را به رسمیت نخواهد شناخت.

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، دولت ونزوئلا روز سه‌شنبه از طریق انتشار بیانیه‌ای توسط وزارت امور خارجه این کشور اقدام متجاوزانه (تحریم) جدید ایالات متحده آمریکا که برای بار دیگر علیه این کشور رخ داده است را رد کرده و اعلام کرد که آمریکا باید به اصول دموکراتیک موجود در کشورها احترام گذاشته و به این موضوع دقت کند که تحریم‌های اعمال شده‌اش علیه ونزوئلا برخلاف قوانین حقوق بشر نیز می‌باشد.

ونزوئلا به طور قاطعانه صدور بیانیه‌ای جدید از سوی وزارت امور خارجه آمریکا را رد و تأکید کرد که تکرار مجدد نقض قوانین بین‌المللی از سوی مکانیسم‌های مخرب حقوق بشر بار دیگر رخ داده است.

دولت ونزوئلا طی این بیانیه همچنین نسبت به ادامه این اقدامات از سوی آمریکا اظهار تأسف کرده و خاطرنشان کرد که کاخ سفید این اقدامات را علیه تصمیمات ونزوئلا مبنی بر برگزاری مذاکراتی با رعایت احترام متاقبل، برابری حقوق و عدم دخالت در امور داخلی کشورها انجام داده و به جای این تصمیمات تمایل به ادامه خشونت و تجاوز به اصول حاکمیت ملی ما دارد.

ونزوئلا در ادامه این متن بیان می‌کند که این‌گونه اقدامات سرکوب‌گرانه و یک‌جانبه از سوی آمریکا باعث نقض اراده ملی و دولتی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در سازمان‌های این منطقه (نهادهای متحد و همگرای موجود در منطقه ) می‌شود.

این بیانیه ونزوئلا به دنبال انتشار پیام‌هایی از سوی بازار مشترک جنوب (مرکوسور) و اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی(اوناسور) خطاب به ایالات متحده آمریکا زده شد که این سازمان‌ها طی آن خواستار لغو تحریم‌های این کشور علیه ونزوئلا شدند؛ چرا که به عقیده آن‌ها اعمال تحریم و خشونت کمکی به ترویج دموکراسی، ثبات و امنیت اجتماعی در منطقه نمی‌کند.

این کشور آمریکای جنوبی طی این بیانیه ضمن تأکید بر حفظ استقلال و حاکمیت ملی خود تصریح کرد که تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش دخالت‌ها و ادعاهای امپریالیستی غرب نبوده و قضاوت‌های تحمیل شده آمریکا علیه ونزوئلا را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در پاسخ به صدور بیانیه جدید وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر افزودن شرایط محدود کننده صدور ویزا برای مقامات ونزوئلایی اعلام کرد که این اقدامات در فهرست سیاست‌های شکست خورده آمریکا قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در این رابطه طی سخنرانی در دیوان عالی عدالت این کشور در روز دوشنبه نیز این مطلب را یادآور شده بود که هزینه سیاست بد ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا ، ادامه خسارات و ضررهایی است که به طور مستقیم زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این ملت آمریکای جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در این سخنرانی تأکید کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به شخصه هیچ نوع سیاستی را در قبال ونزوئلا مدیریت نمی‌کند بلکه فقط نمایندگی اعلام آنها را بر عهده دارد.

به گفته «مادورو» سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا نوعی هرج و مرج است که توسط عوامل امپریالیستی غیر مسئول اتخاذ شده و قطعا آن را به سوی بن‌بستی دیگر برده و با شکست مواجه می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول