اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: ونزوئلا در برابر اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا علیه خود تنها نیست

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به موضع حمایت‌آمیز اوناسور، سلاک و همچنین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد گفت که کشورش در برابر اقدامات مداخله‌جویانه ایالات متحده آمریکا تنها نبوده و از یاری کشورهای منطقه برخوردار می‌باشد.

مادورو: ونزوئلا در برابر اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا علیه خود تنها نیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی نشستی با مقامات ارشد حزب سوسیالیست ونزوئلا در روز دوشنبه در «کاراکاس» پایتخت این کشور ( که از طریق تلویزیون ونزوئلا نیز پخش شد) اعلام کرد که مردم و دولت ونزوئلا در برابر دخالت‌های آمریکا و همچنین تحریم‌های او علیه کشور تنها نیستند بلکه از حمایت رسمی کشورهای آمریکای لاتین و همچنین سایر دولت‌های جهان برخوردار می‌باشند.

«مادورو» در این رابطه تأکید کرد: ما در برابر تحریم‌های آمریکا علیه خود از حمایت مردم ونزوئلا، اوناسور، سلاک و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (با صدور بیانیه‌ای به همراه امضای 118 عضو خود) برخوردار می‌باشیم.

وی در این رابطه متذکر شد که دولت بولیواری ونزوئلا بخش‌های مربوطه برای حفاظت از قانون اساسی، صلح و حاکمیت کشور را در برابر اقدامات آمریکا فعال کرده است.

در این راستا «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا طی نشست کشورهای اوناسور در اروگوئه خاطرنشان کرد که کشورهای تشکیل دهنده اوناسور همه به صورت قاطعانه‌ای تحریم‌های آمریکا علیه مقامات ونزوئلایی را رد کرده و در این خصوص از ونزوئلا حمایت می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که جنبش عدم تعهد روز جمعه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت خود از دولت بولیواری ونزوئلا تصمیم اخیر آمریکا در گسترش دامنه تحریم‌های موجود علیه مقامات این کشور آمریکای جنوبی را رد کرده است.

«رودریگز» در پایان سخنانش متذکر شد که طی بیانیه مذکور همچنین اعلام شده که آمریکا با این اقدام قصد دارد حاکمیت، استقلال سیاسی و حق آزادی ملت ونزوئلا را ضعیف و در نهایت از بین ببرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول