اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مادورو: «سلاک» و «اوناسور» از ونزوئلا در برابر آمریکا حمایت می‌کنند

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) و اتحاد ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) در برابر طرح‌های خشونت آمیز و بی‌ثبات کننده آمریکا از ونزوئلا پشتیبانی می‌کنند.

مادورو: «سلاک» و «اوناسور» از ونزوئلا در برابر آمریکا حمایت می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته طی برنامه تلوزیونی خود موسوم به «در تماس با مادورو» که از شبکه دولتی «وی‌تی‌وی» پخش می‌شود تصریح کرد: جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) و اتحاد ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) از ونزوئلا در برابر نقشه‌های بی‌ثبات‌سازی ایالات متحده آمریکا حمایت خواهند کرد.

«نیکلاس مادورو» 3 بخش از زندگی «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور را یادآور شد:

1- زمانی که مادرش «النا فریاس» وی را در یک شب طوفانی به دنیا آورد.
2- زمانی که به رهبر نظامی تبدیل شد و جنبش بولیواری را تشکیل داد.
3- پس از اعلام رویکردهای نظری خود با درخت 3 ریشه، به رئیس‌جمهور ونزوئلا و رهبری جهانی تبدیل شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد که «چاوز» در سال 1954 میلادی چشم به جهان گشود و در 6 دسامبر 1998 (15 آذر 1377) به عنوان رئیس‌جمهور قانونی جمهوری ونزوئلا تبدیل شد و به این ترتیب یکی از پویاترین و پر تحول ترین دوره‌های تاریخ این کشور آمریکای لاتینی شروع به شکل‌گیری کرد: انقلاب بولیواری.

دیپلماسی صلح

«مادورو» اذعان داشت که با «ارنستو سامپر» دبیرکل «اوناسور» صحبت کرده و وی طرحی را برای ایجاد دیپلماسی صلح و درک متقابل با ایالات متحده آمریکا اجرا خواهد کرد که قصد دارد با سیاست‌هایی خاص این کشور آمریکای جنوبی را از لحاظ اقتصادی بی‌ثبات کند.

وی همچنین اذعان داشت که دبیر کل سازمان «اوناسور» امروز به ونزوئلا می‌آید تا بدین ترتیب طرح‌های دیپلماتیک پیرامون روابط ونزوئلا و آمریکا را به مرحله اجرا بگذارد.

علاوه بر این، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که با «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور و رئیس موقت سازمان «سلاک» نیز صحبت کرده و وی نیز حمایت کامل خود را برای طرحی مشترک که منجر به تصویب بیانیه‌ای رسمی در دفاع از دولت قانونی رئیس‌جمهور «نیکلاس مادورو» می‌شود ابراز داشته است.

هشدار به اوباما

«مادورو» به «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود هشدار داد که از زمان سر کار آمدن دولت وی، این کشور مشغول همکاری برای ایجاد یک کودتا علیه ونزوئلا است، و در ادامه تاکید کرد: من مجبور هستم که حملات مداوم ایالات متحده آمریکا علیه مردم ونزوئلا را محکوم کنم.

وی همچنین افزود: امپریالیسم به دنبال رهبران اجتماعی ونزوئلا می‌گردد تا بدین وسیله اقداماتی خشونت آمیز را در وطن ما فعال کند.

انتخابات حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که رسانه‌های نظام بورژوازی نیز تصمیم حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا مبنی بر برگزاری انتخابات مقدماتی در 7 ژوئن سال جاری میلادی را (17 خرداد 94) سانسور کرده و چنین خبر مهمی را منتشر نکردند.

«مادورو» که ریاست این حزب را نیز بر عهده دارد روز گذشته در صفحه شخصی توییتر خود تصریح کرد: روز گذشته کنگره حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا پس از برگزاری نشستی تصمیم گرفت در 7 ژوئن انتخابات مقدماتی را برگزار کند؛ من از تمام میهن‌پرستان، مردم بولیواری، سوسیالیست‌ها و پیروان «چاوز» دعوت می‌کنم که در آن شرکت کنند.

وی همچنین اظهار داشت که روشی را برای انتخابات تصویب کرده‌اند که ضمانت کند نیمی از نمایندگان، جوانان بین 21 تا 30 سال باشند و زنان نیز 50 درصد نمایندگان را تشکیل دهند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: هر «واحد مبارزه بولیوار چاوز» نامزدهای انتخاباتی خود را در 22 مارس (2 فروردین 94) معرفی می‌کند که میلیون‌ها نفر به طور مستقیم آنها را انتخاب خواهند کرد.

«مادورو» در نهایت تاکید کرد که انقلاب، سوسیالیسم و قدرت مردمی بیشتر، پیروز بزرگ میهن در مجمع ملی را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول