اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اوناسور: تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بر ثبات منطقه تأثیر‌گذار است

وزرای عضو اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) ضمن رد اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا اعلام کردند که تحریم‌های کاخ سفید علیه این کشور بر ثبات منطقه آمریکای لاتین هم تأثیرگذار است.

اوناسور: تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بر ثبات منطقه تأثیر‌گذار است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، وزرای امور خارجه عضو اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) طی نشستی در «مونته‌ویدئو» پایتخت اروگوئه در روز گذشته ضمن محکوم کردن اقدامات مداخله‌جویانه ایالات متحده آمریکا در ونزوئلا اعلام کردند که تحریم‌های کاخ سفید علیه این کشور بر ثبات موجود در منطقه آمریکای لاتین نیز تأثیر می‌گذارد.

در این راستا «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور طی این نشست اعلام کرد: ما کشورهای عضو اوناسور می‌خواهیم جلوی تأثیرگذاری کشورهای خارج از منطقه خود بر روی ثبات و آرامش منطقه‌مان را بگیریم.

«پاتینیو» در ادامه بر حمایت رسمی کشورهای اوناسور از ونزوئلا در برابر اقدامات همیشگی و مداخله‌جویانه آمریکا در این کشور آمریکای جنوبی نیز تأکید کرد.

از سویی دیگر «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا در این مورد تصریح کرد: این حمایت قاطعانه از سوی اوناسور در حقیقت رد چنین تحریم‌هایی است که حقوق بین‌المللی ما را نقض می‌کنند؛ تحریم‌هایی که به دنبال آن با تشکیل دادگاه‌هایی که به هیچ وجه با قوانین داخلی ما سازگاری ندارد و در مورد صلاحیت ما به قضاوت می‌پردازند.

شرکت‌کنندگان در این نشست سند امنیت ملی اخیر آمریکا را که به مداخله در امور داخلی ونزوئلا پرداخته محکوم کرده و همچنین حمایت‌های واشنگتن از گروه‌های اپوزیسیون که باعث وارد شدن آسیب به این کشور و به دنبال آن به کل منطقه آمریکای لاتین نیز می‌شوند را مورد انتقاد قرار دادند.

«رودریگز» در ادامه افزود که در حال حاضر قادر به نشان دادن شواهد جدی و واضحی در خصوص کودتای آمریکا در سال 2002 در ونزوئلا می‌باشد.

شرکت‌کنندگان در ادامه تأکید کردند که همچنان به دنبال روشی جدید در کاهش تنش‌هاش موجود بین آمریکا و ونزوئلا می‌باشند.

کنگره آمریکا در 10 دسامبر گذشته ونزوئلا را به دلیل حمایت از نقض قوانین حقوق بشر در طول تظاهرات‌های موجود در این کشور از 12 فوریه تا 30 ژوئیه سال 2014 تحریم کرده که در روزهای گذشته نیز دایره تحریم‌های مقامات ونزوئلایی را گسترش داد.

ونزوئلا طی روزهای ذکر شده شاهد درگیری‌ها و تظاهرات زیادی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که با حمایت آمریکا و با هدف برهم زدن آرامش و امنیت در کشور و براندازی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا انجام می‌گرفت.

این درگیری‌ها باعث کشته شدن ده‌ها نفر در این کشور شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول