اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

چگونگی هلاکت مرد شماره 2 منافقین

پس از مدتی درگیری مسلحانه اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی فراری و همسر موسی خیابانی به هلاکت رسیدند و موسی خیابانی پس از مجروح شدن با خوردن چند قرص سیانور خودکشی کرده و به هلاکت رسید.

چگونگی هلاکت مرد شماره 2 منافقین

رخدادهای 19 بهمن 1360

چکیده

  • روابط عمومی ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای از کشته شدن موسی خیابانی سرکرده داخلی منافقین در پی شناسایی خانه تیمی مرکزی این گروهک در تهران خبر داد.

 

  • پس از مدتی درگیری مسلحانه اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی فراری و همسر موسی خیابانی به هلاکت رسیدند و موسی خیابانی پس از مجروح شدن با خوردن چند قرص سیانور خودکشی کرده و به هلاکت رسید.

 

  • در یک درگیری مسلحانه بین سه تن از اعضای منافقین در خیابان سید خندان ابراهیم سنجری کاندیدای نمایندگی این گروهک برای مجلس شورای اسلامی از بندر ریگ کشته و دو زن همراه وی نیز دستگیر شدند .

 

  • معاون وزیر کشور در سمینار بخشداران استان مرکز اعلام کرد کشور به 9 ایالت و هر ایالت به چند استان تقسیم می شود .

 

  • رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد اسرائیل تنها متحد قابل اعتماد آمریکا در خاورمیانه است .

 

  • آیت الله ری شهری حاکم شرع و رئیس دادگاه های انقلاب ارتش در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت عاملین فرار بنی صدر طی 10 روز آینده محاکمه خواهند شد .

 

  • آیت الله منتظری در دیدار دکتر کلیم صدیقی رئیس مهد اسلامی در لندن از میهمانان خارجی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت : آمریکا از ترس صدور انقلاب جنگ را به ایران تحمیل کرد.

 

کادر مرکزی منافقین در کشور شناسایی و متلاشی شد / خیابانی به هلاکت رسید

روابط عمومی ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای از کشته شدن موسی خیابانی سرکرده داخلی منافقین در پی شناسایی خانه تیمی مرکزی این گروهک در تهران خبر داد.

در اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است : امروز اعضای سپاه طی عملیاتی به نام عملیات دهه فجر موفق شدند در یک درگیری خیابانی تعدادی از افراد کادر مرکزی سازمان منافقین از جمله موسی خیابانی جانشین رجوی خائن و فراری ، همسر خیابانی ، همسر رجوی و بیش از ده تن دیگر از عناصر اصلی این سازمان آمریکایی را به هلاکت برسانند.

در این عملیات موسی خیابانی فرد اول گروهک نفاق در کشور ، اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی ، همسر موسی خیابانی و همچنین بیش از ده تن از عناصر مرکزیت این سازمان پوشالی به هلاکت رسیدند. گفتنی است در این عملیات یکی از پاسداران انقلاب به نام ابوالقاسم دهنوی به شهادت رسید.

 

جزئیات هلاکت سرکرده منافقین در داخل کشور

گزارشات رسیده حاکیست محل جلسات محرمانه رهبران گروهک منافقین واقع در خیابان زعفرانیه شمیران ، خیابان سرلشکر فلاحی ، کوچه بن ، پلاک 7 طی 5 ساعت درگیری مسلحانه به تصرف پاسداران انقلاب در آمد. با کشف این خانه امن ، موسی خیابانی مرد شماره 2 سازمان منافقین خلق ، اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی و محافظین آن ها و 10 تن از اعضای کادر مرکزی و نظامی این سازمان در درگیری به هلاکت رسیدند.

همچنین از این خانه تیمی مقادیر قابل توجهی اسلحه کمری ، کلاشینکف ژ-3 ، یوزی ، تعداد بیشماری آر – پی – جی هفت ، تیربار ، مواد منفجره و فشنگ جنگی به همراه مقادیر زیادی اسناد و مدارک درون گروهی و صورت جلسات محرمانه و حکم ماموریت و طرح ترور و انفجار اماکن کشف و ضبط گردید .

گفتنی است ساعت یک بامداد امروز پاسداران کمیته مرکزی و منطقه یک و پاسداران بسیج منطقه با طرح ریزی قبلی وارد عملیات شدند چون از قبل مخفیگاه رهبران سازمان منافقین توسط مردم و ماموران شناسایی شده بود پاسداران خانه تیمی را به محاصره خود در آوردند.

ساعت 5 و 50 دقیقه موسی خیابانی مرد شماره 2 سازمان و رهبر شاخه نظامی سازمان به اتفاق همسرش وارد خانه امن شدند تا در جلسه محرمانه شرکت کنند ، پس از وارد شدن موسی خیابانی به مخفیگاه عملیات آغاز شد . در اولین ساعات درگیری پاسداران جان برکف و برادران بسیج و ...موفق شدند عده ای از کادر نظامی این سازمان را همراه سه بچه خردسال دستگیر کنند.

همین گزارش حاکیست پس از دستگیری این افراد سه تن از محافظین موسی خیابانی بر اثر اصابت گلوله پاسداران به هلاکت رسیدند و در همین هنگام یکی از پاسداران به نام ابوالقاسم دهنوی به شهادت رسید . پس از مدتی درگیری مسلحانه اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی فراری و همسر موسی خیابانی به هلاکت رسیدند و موسی خیابانی نیز بر اثر اصابت دو گلوله مجروح شد ، وقتی خیابانی مجروح شد با خوردن چند قرص سیانور خودکشی کرده و به هلاکت رسید.

بنا بر این گزارش عملیات در ساعت 9 و 20 دقیقه با به هلاکت رسیدن موسی خیابانی و اشرف ربیعی و چند تن از کادر مرکزی سازمان خاتمه یافت و پاسداران خانه مزبور را به تصرف خود در آوردند. از این خانه تیمی دو اتومبیل پژو و یک اتومبیل تویوتای ضد گلوله متعلق به موسی خیابانی و اشرف ربیعی به همراه مقادیری جلیقه ضد گلوله کشف شد.(1)

درگیری در سید خندان و کشته شدن کاندیدای منافقین برای ورود به مجلس !

خبر دیگر این که در یک درگیری مسلحانه بین سه تن از اعضای منافقین در خیابان سید خندان ابراهیم سنجری کاندیدای نمایندگی این گروهک برای مجلس شورای اسلامی از بندر ریگ کشته و دو زن همراه وی نیز دستگیر شدند . (2)

 

معاون وزیر کشور : ایران به 9 ایالت و هر ایالت به چند استان تقسیم می شود

معاون وزیر کشور در سمینار بخشداران استان مرکز اعلام کرد کشور به 9 ایالت و هر ایالت به چند استان تقسیم می شود . در دومین جلسه این سمینار معاون وزارت کشور در مورد تقسیمات جدید کشوری گفت : طرح جدیدی در این مورد از طرف وزارت کشور به هیئت دولت داده شده است تا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت موافقت هیئت دولت تقدیم مجلس خواهد شد بر اساس این طرح کشور به نه منطقه یا ایالت تقسیم می شود و هر ایالت یک والی و چند استان خواهد داشت.(3)

ریگان : پس از شاه اسرائیل مطمئن ترین متحد ما است

رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد اسرائیل تنها متحد قابل اعتماد آمریکا در خاورمیانه است . وی با بیان این که اسرائیل سدی در برابر توطئه ها در خاورمیانه است گفت : اسرائیل یک گنج استراتژیک به شمار می رود و بعد از سرنگونی شاه ایران تنها متحد قابل اعتمادیست که آمریکا در منطقه خاورمیانه دارد .

ریگان ادامه داد : بر عکس دیگر متحدان غرب مانند عربستان و امارات اسرائیل قوی است و برای موجودیت خود به یک حکمران خودکامه متکی نیست . (4)

عاملین فرار بنی صدر طی 10 روز آینده محاکمه می شوند

آیت الله ری شهری حاکم شرع و رئیس دادگاه های انقلاب ارتش در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت عاملین فرار بنی صدر طی 10 روز آینده محاکمه خواهند شد .

وی در مورد عملکرد و فعالیت دادگاه های انقلاب ارتش گفت : اصولا فلسفه تشکیل دادگاه های انقلاب اسلامی ارتش در رابطه با توطئه براندازی است دادگاه های انقلاب ارتش با تصویب ماده واحده شورای انقلاب کارش را آغاز کرد کار عمده دادگاه های انقلاب اسلامی ارتش در رابطه با شناسایی عاملین توطئه و خنثی نمودن توطئه های افراد ضد انقلاب در سطح ارتش و یا افرادی است که به نحوی با نیروهای مسلح و ماموران انتظامی سر و کار دارند.

وی ادامه داد : البته مهمترین کار دادگاه انقلاب ارتش کشف طرح توطئه کودتای نوژه بود که خنثی شد و عاملین و افرادی که در این طرح شرکت داشتند پس از دستگیری محاکمه و اعدام شدند.

آیت الله ری شهری همچنین در مورد محاکمه عاملین فرار بنی صدر گفت : در رابطه با فرار بنی صدر اخیرا به اطلاعات بسیار جالبی دست پیدا کردیم و تقریبا می شود گفت به استثناء چند نفر کلیه کسانی که در این رابطه دست داشتند دستگیر شده اند.

وی ادامه داد : تعداد دستگیر شدگان حدود 20 نفر است که طی ده روز آینده در دادگاه انقلاب اسلامی ارتش محاکمه خواهند شد و چون مسئله این ها هنوز به دادگاه کشیده نشده است و محاکمه نشده اند من نمی توانم مسائلی را که این آقایان در بازجویی خود گفته اند مطرح کنم ولی همین مقدار عرض کنم که تقریبا مسئله فرار بنی صدر روشن شده که به چه شکلی بوده و چه کسانی دست اندر کار این فرار بوده اند و هر یک از کسانی که در این رابطه بوده اند مسئولیتشان چه بوده .

آیت الله ری شهری همچنین گفت : به طور اجمال می توانم عرض کنم که این 20 نفر یک تیمی از منافقین «تیم نفوذی» بوده اند که در پایگاه یکم شکاری این مسئولیت را به عهده گرفته بودند و بحمدالله با کوشش برادران مسئول همگی آن ها دستگیر شدند.(5)

آیت الله منتظری : آمریکا از ترس صدور انقلاب جنگ را به ما تحمیل کرد

آیت الله منتظری در دیدار دکتر کلیم صدیقی رئیس مهد اسلامی در لندن از میهمانان خارجی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت : آمریکا از ترس صدور انقلاب جنگ را به ایران تحمیل کرد.

وی اظهار داشت : ما کرارا اعلام کردیم که انقلاب اسلامی منحصر به ایران نیست تمام دنیا می توانند از دست آوردهای آن بهره مند شوند ولی آمریکا از ترس صدور انقلاب و پیام اسلامی آن جنگ را به ما تحمیل کرد تا ما را در داخل خفه سازد .

وی گفت : در این شرایط بر مسلمانان جهان شخصیت ها علما و نویسندگان متعهد اسلامی است که صدای حقانیت و مظلومیت ما را به دنیا برسانند و اهداف شوم آمریکا و رژیم های وابسته کشورهای خلیج فارس و صدام را برای جهانیان روشن سازند.(6)

پی نوشت:

 اطلاعات ، 20 بهمن 1360 ، صفحه 2
کیهان ، 19 بهمن 1360 ، صفحه 2
اطلاعات ، 19 بهمن 1360 ، صفحه 4
کیهان ، 19 بهمن 1360 ، صفحه 16
اطلاعات ، 19 بهمن 1360 ، صفحه 3
کیهان ، 19 بهمن 1360 ، صفحه 2

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول