اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمایت اسرائیل از شورای همکاری خلیج فارس!

در حالی که دو روز از پایان کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس می گذرد رژیم صهیونیستی از این کنفرانس حمایت کرد !

حمایت اسرائیل از شورای همکاری خلیج فارس!

رخدادهای 8 بهمن 1360

چکیده

  • علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه : ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران خودمان را متعهد می دانیم که از هر حرکتی که علیه تجاوزات اسرائیل در دنیا می شود پشتیبانی کنیم .

 

  • آیت الله خامنه ای: عزیزترین قوانین قوانین انقلاب است و از جمله قوانین انقلابی این است که انقلابیون پس از پیروزی در اداره جامعه نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت نشوند.

 

  • در حالی که دو روز از پایان کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس می گذرد رژیم صهیونیستی از این کنفرانس حمایت کرد !

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر : به نظر می رسد به طور محسوس همان تکنوکرات ها کار می کنند اگر ما با آن ها به طرز مطلوبی روبرو شویم آن ها قادر خواهند بود برای استقلال کشور تلاش نمایند!

 

  • در مقابل کسانی که وابستگی سیاسی ، اقتصادی ، فساد مالی و یا اخلاقی دارند نباید مماشات کرد و آنان را باید کنار گذاشت.

وزیر امور خارجه : ایران از هر حرکتی که علیه اسرائیل باشد حمایت می کند

علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان در پایان جلسه هیئت دولت در گفت و گویی اظهار داشت : ما از طرف کنفرانس اسلامی همچنین از طرف وزارت خارجه سوریه و نیز محافل غیرمتعهد دعوت شده ایم تا در اجلاس فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد که قرار است بنا به درخواست سوریه تشکیل شود شرکت کنیم .

وی ادامه داد : از آن جا که این مجمع برای رسیدگی به برخی از جنایات اسرائیل تشکیل می شود و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران خودمان را متعهد می دانیم که از هر حرکتی که علیه تجاوزات اسرائیل در دنیا می شود پشتیبانی کنیم تا صهیونیسم متجاوز را سرجای خود بنشانیم منتظر هستیم بدانیم این جلسه چه زمانی تشکیل می شود . (1)

آیت الله خامنه ای : انقلابی بودن یعنی نظم غلط را بر هم زدن نه بی نظمی

دکتر فیروزآبادی سرپرست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به همراه اعضای شورای عالی اجرایی و مسئولین این جمعیت در استان های مختلف کشور ظهر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و ریاست عالیه جمعیت هلال احمر ملاقات کرد .

در این دیدار آیت الله خامنه ای طی سخنانی اظهار داشتند : شما برادران شیر و خورشید سرخ را تبدیل به هلال احمر کردید این کار بسیار دشوار بود ولی می بینیم که موفق شده اید و این هنر بزرگی است و شایسته ستایش.شما باید از این کارکرد خدا را شکر کنید و وظایفتان را به صورت درست ادامه دهید .

 

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود به نظم و لزوم رعایت آن اشاره کرده و اظهار داشتند : برخی انقلابی بودن را با بی نظمی اشتباه می گیرند ، انقلابی بودن یعنی نظم غلط را بر هم زدن نه ایجاد بی نظمی ، در درون حرکت انقلابی نظم قرار دارد . نظم درست و منطقی و اسلامی و حرکت انقلابی به معنای حرکت بی ضابطه نیست . بلکه به عکس دقیق ترین ضوابط در انقلاب موجود است که اگر از آن ضوابط اندکی تخطی شود انقلاب نابود خواهد شد .

ایشان خاطر نشان ساختند عزیزترین قوانین قوانین انقلاب است و از جمله قوانین انقلابی این است که انقلابیون پس از پیروزی در اداره جامعه نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت نشوند و بر روی آرمان های انقلابی معامله نکنند که این یکی از قوانین بقای انقلاب است و می بینیم در دنیا اگر انقلاب هایی منحرف شده اند به خاطر همین عدم مراعات قوانین بوده است و علت این که ابرقدرت ها و سلطه های جهانی و مزدوران آنان تا این حد با ما معارضه و سرسختی و لجاجت می کنند به خاطر آن است که ما این قانون را خواسته ایم حفظ کنیم و حاضر نشده ایم با تمام مشکلات خود بر روی آرمان های انقلابی معامله کنیم .

رئیس جمهور گفت : وقتی در یک حرکت انقلابی سه عنصر تلاش ، جهت و تخصص وجود داشته باشد امکان ندارد این حرکت موفق شکست بخورد . (2)

حمایت اسرائیل از شورای همکاری خلیج فارس !

در حالی که دو روز از پایان کنفرانس شورای همکاری خلیج فارس می گذرد رژیم صهیونیستی از این کنفرانس حمایت کرد ! رادیو اسرائیل طی گزارشی از کنفرانس وزرای دفاع 6 کشور حوزه خلیج فارس در برنامه اخبار خود از قول مفسرین و تحلیلگران اسرائیلی گفت : عملیات تخریبی رژیم کنونی ایران علیه ثبات حکومت های منطقه بیم آفرین است .  منظور رادیو اسرائیل از حکومت های منطقه آن دسته از کشورهایی است که از طرح صلح کمپ دیوید و طرح فهد حمایت کرده و نیروهای واکنش سریع آمریکا را به خاک خود راه داده اند.(3)

 

تلاش موسوی برای استفاده از تکنوکرات ها برای استقلال کشور !

نمایندگان نخست وزیر در هیئت عالی نظارت بر بازسازی نیروی انسانی در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و وابسته به دولت ظهر دیروز با میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار نخست وزیر طی سخنانی اظهار داشت : هنگام حاکمیت منحرفین بر این کشور تخصص و مکتب به وسیله آنان در مقابل یکدیگر قرار گرفت جوی که در آن شرایط وجود داشت مانع شد که مکتب بتواند راهنمای تخصص گردد و کم کم در میان متخصصین و کارشناسان رسوخ پیدا کند و آن ها را جذب پیشروی های خط امام و اسلام اصیل نماید و یا حداقل تحت پوشش هدایت نیروهای اسلامی قرار گیرند.

وی گفت : در حال حاضر بعد از رانده شدن آن خط و استقرار یک خط در نظامی که همان اسلام اصیل می باشد به نظر می رسد به طور محسوس همان تکنوکرات ها کار می کنند اگر ما با آن ها به طرز مطلوبی روبرو شویم آن ها قادر خواهند بود برای استقلال کشور تلاش نمایند پس نیروهای مذهبی و اسلامی که نقاط کلیدی در دستشان است باید این روحیات را درک کنند و از آن ها کار بخواهند و در مقابل منزلتی به آن ها ببخشند.

وی در ادامه گفت : در مقابل کسانی که وابستگی سیاسی ، اقتصادی ، فساد مالی و یا اخلاقی دارند نباید مماشات کرد و آنان را باید کنار گذاشت ولی کسانی را که عشق و علاقه ای به این کشور در آن ها وجود دارد باید با اغماض با آنان روبرو شد و از خطاهای آنان چشم پوشی کرد.(4)

پی نوشت :

 اطلاعات ، 8 بهمن 1360 ، صفحه 15
کیهان ، 8 بهمن 1360 ، صفحه 2
اطلاعات ، 8 بهمن 1360 ، صفحه 16
جمهوری اسلامی  ، 8 بهمن 1360 ، صفحه 12 ، تلاش میرحسین موسوی نخست وزیر وقت برای استفاده از تکنوکرات ها برای استقلال کشور یا نشان از عدم آگاهی وی از ماهیت این دسته از سیاسیون داشت و یا ماجرا از جای دیگری آب می خورد ! به هر حال تکنوکرات های وابسته در طول تاریخ انقلاب همواره نشان داده اند به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند استقلال کشور است و به چیزی که اعتقادی ندارند استقلال سیاسی و اقتصادی در هزاره سوم است ، اگر از آن چه گفته شد بگذریم به این بخش از سخنان موسوی می رسیم که می خواهد متدینین و خط امامی های جامعه از تخصص تکنوکرات ها برای استقلال و آبادانی کشور بهره گیرند و شوربختانه اگر نگاهی به تاریخ انقلاب بیندازیم خواهیم دید این تکنوکرات ها بوده اند که دولتمردان را به بازی گرفته و نقش محوری را از آن خود کرده اند . سرنوشت تلخ دولت های سازندگی و اصلاحات و نقش محوری کارگزاران سازندگی در این دو دولت  موید این واقعیت  است .

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول