اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

جولان تنها با زور آزاد می‌شود

وزیر اطلاعات سوریه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه لبنانی که دیروز منتشر شد اظهار داشت : جولان با زور اشغال شده و تنها با زور آزاد می شود.

جولان تنها با زور آزاد می‌شود

رخدادهای 12 بهمن 1360

چکیده

  • وزیر کشور: آخرین امید گروهک های ضد انقلاب متشکل از رنجبران ، منافقین ، پیکار ، فدائیان اقلیت و افسران سلطنت طلب نقش بر آب شد .

 

  • یک باند بزرگ قاچاقچیان حرفه ای که افراد فراری رژیم سابق و ممنوع الخروج را از طریق مرز جنوب کشور به خارج فراری می داد توسط پاسداران دستگیر شدند.

 

  • وزیر اطلاعات سوریه در مصاحبه ای با یک روزنامه لبنانی که دیروز منتشر شد اظهار داشت : جولان با زور اشغال شده و تنها با زور آزاد می شود.

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر: ما برای حاکمیت افراد حزب الله بر کلیه نهادها و اداره ها شهید داده ایم و این نشانگر آن است که حزب الله نمی خواهد سرنوشت خودش را به کسانی بسپارد که آن ها را نمی شناسد .

ناطق نوری خبر داد : آخرین امید ضد انقلاب نقش بر آب شد

وزیر کشور عصر دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران در زمینه ماجرای آمل ، رانده شدگان عراقی و ...پاسخ گفت. حجت الاسلام ناطق نوری گفت : آخرین امید گروهک های ضد انقلاب متشکل از رنجبران ، منافقین ، پیکار ، فدائیان اقلیت و افسران سلطنت طلب که با تصور باطل از حمایت مردم شمال کشور با یکدیگر ائتلاف کرده بودند و در روز ششم بهمن سالروز انقلاب کذایی شاه و ملت قصد تصرف آمل را داشتند نقش بر آب شد .

واقعه آمل خارج از انتظار نبود

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد وقایع آمل اظهار داشت : این واقعه برای ما خارج از انتظار و ابتدا به ساکن نبود زیرا گروهک های ضد انقلاب وقتی از فعالیت در شهر ها ناامید شدند به جنگل ها رفتند و در آن جا سازماندهی کردند که نیروهای منسجم سپاه و ژاندارمری در جنگل ها وارد عملیات شدند و چند پایگاه آن ها را گرفتند و آن ها مجبور شدند طرح دیگری بریزند با اجرای این طرح قرار شد به صورت تک تک و یا گروه های دو یا سه نفری به طور ناشناس از جنگل های بین نور و آمل وارد خانه های تیمی خود در شهر آمل بشوند و شب روز سه شنبه 6 بهمن که سالروز انقلاب سفید کذایی شاه بود بین 100 تا 150 نفر فرد مسلح از 8 نقطه وارد عمل شدند که با ضد حمله نیروهای انتظامی و بسیج مردمی روبه رو شدند و سرانجام مجبور شدند در محلی به نام اسپیکولا در باغی مستقر شوند که دارای درخت زیاد و منطقه مسکونی بود و چون مامورین انتظامی نمی خواستند این محل مسکونی را زیر آتش قرار دهند درگیری تا شب بعد طول کشید .

تعداد شهدا و مجروحین مردم و کشته ها و دستگیر شده های ضد انقلاب

وی تعداد شهدا را 32 و تعداد مجروحین این شهر را 60 نفر و تلفات طرف مقابل را 32 کشته و معدوم و 28 مجروح و دستگیر شده ذکر کرد و گفت : بقیه یا از شهر گریخته اند و یا در داخل شهر مخفی شده اند که مامورین مشغول پاکسازی شهر می باشند و چند خانه تیمی نیز با مقداری سلاح و مهمات در این رابطه کشف شد.

تجاوز کومله و دمکرات ها به دختران رانده شده عراقی

از وزیر کشور در مورد رانده شدگان اخیر عراقی سوال شد وی گفت : به محض اطلاع از جریان رانده شدگان که با فجیعترین وضع از شکنجه گاه ها و زندان های عراق توسط رژیم بعثی در برف و یخبندان قلقله رها شده بودند استاندار باختران ماموریت یافت با افراد و وسائل و تجهیزات لازم به استقبال حدود یک هزار نفر از رانده شدگان برود و آنان را به شهر باختران انتقال دهد و بلافاصله ستادی مرکب از استانداری ، هلال احمر و کمیته امداد امام به وضع غذا و پوشاک آن ها رسیدگی کرد و کمک های اولیه را انجام دادند.

وی گفت : در این جریان دست کم 9 نفر جان خود را از دست داده و در حقیقت شهید شده اند و عده ای نیز مفقود الاثر شده اند که احتمالا جزو شهدا خواهند بود. ناطق نوری همچنین گفت: عده ای از دختران این رانده شدگان در بین راه مورد تجاوز افراد کومله و دمکرات قرار گرفتند و جالب این جا است که دولت عراق نیز گاه گاهی مانند اربابش آمریکا دم از انسانیت و حقوق بشر زده و خود را حامی ملت عراق می داند ولی این گونه بی شرمانه کودک و زن و پیرمرد را آواره می سازد.(1)

باند خارج کننده ضد انقلاب از مرز متلاشی شد !

یک باند بزرگ قاچاقچیان حرفه ای که افراد فراری رژیم سابق و ممنوع الخروج را از طریق مرز جنوب کشور به خارج فراری می داد توسط پاسداران دستگیر شدند.

یک مقام آگاه در روابط عمومی کمیته مرکزی انقلاب اسلامی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : طبق گزارشات ستاد مرکزی کمیته انقلاب اسلامی بوشهر پاسداران کمیته انقلاب اسلامی شهرستان برازجان با فعالیت پیگیر چند ماهه سرانجام طی یک عملیات دقیق و حساب شده موفق شدند یک شبکه عظیم از قاچاقچیان حرفه ای را که از مرز جنوب کشور مواد مخدر وارد کشور می کرد و افراد فراری و ممنوع الخروج رژیم سابق را از طرق مختلف از کشور فراری می داد کشف کنند.(2)

جولان با زور اشغال شده و تنها با زور آزاد می شود

وزیر اطلاعات سوریه در مصاحبه ای با یک روزنامه لبنانی که دیروز منتشر شد اظهار داشت : جولان با زور اشغال شده و تنها با زور آزاد می شود. وی گفت : ترک مخاصمه بین اعراب و اسرائیل باید پس از عقب نشینی بدون قید و شرط و کامل از سرزمین های اشغالی عرب در سال 1967 منجمله بخش غربی بیت المقدس و استقرار حقوق ملی فلسطینی ها تحت رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین و ایجاد یک کشور فلسطینی مستقل و شناسایی حق بازگشت فلسطینی ها به کشورشان انجام گیرد.(3)

میرحسین موسوی : آمریکا از هیچ نیرویی به اندازه ایران هراس ندارد

میرحسین موسوی نخست وزیر در بازدید از کارخانه درین کاشان و در جمع کارگران اظهار داشت : آمریکا از هیچ نیرویی بیشتر از ایران هراس ندارد . وی گفت : ملت ما اکنون سیاسی ترین ملت جهان است و ما ملتی را در جهان نمی یابیم که تا این حد سیاسی باشد و به این رشد و آگاهی رسیده باشد وقتی که ما وابستگی ها و مصیبت هایی را که بر کشورمان وارد شده مشاهده می کنیم عملا در می یابیم که خروج از این وابستگی ها جز با حضور شما ملت امکان پذیر نیست .

وی گفت : به نظر من مهم ترین جنبه مقاومت بعد از انقلاب مقاومت مردم در مقابل گرایش های انحرافی به چپ و راست است بعد از انقلاب معیارها تغییر کرد کسانی محترم شدند که شهید داده و مجروح و معلول شدند این یک دگرگونی عظیم است و این ها همان کسانی هستند که امروز ما آن ها را افراد حزب اللهی می نامیم ما برای حاکمیت افراد حزب الله بر کلیه نهادها و اداره ها شهید داده ایم و این نشانگر آن است که حزب الله نمی خواهد سرنوشت خودش را به کسانی بسپارد که آن ها را نمی شناسد .

نخست وزیر در ادامه سخنانش گفت : اگر موقعیت خودمان را نسبت به یک سال پیش حساب کنیم خیلی بهتر شده و دولت قوی تر روی پای خود ایستاده است . با این که صدها نفر از مسئولین ما شهید شدند ما آینده بسیار روشنی را در مقابل این همه توطئه ها می بینیم و الان آمریکا از هیچ نیرویی بیشتر از ایران هراس ندارد.(4)

پی نوشت:

 اطلاعات ، 12 بهمن 1360 ، صفحه 2
اطلاعات ، 12 بهمن 1360 ، صفحه 3
اطلاعات ، 12 بهمن 1360 ، صفحه 16
کیهان ، 12 بهمن 1360 ، صفحه 14 ، به سخنان موسوی اگر نگاهی دگر باره بیندازیم خواهیم دید که او در سال 1360 معتقد بود مردم ایران برای پیروزی انقلاب و رسیدن آن به یک نقطه قابل قبول هزاران شهید داده اند و طبیعی است که حزب الله اجازه ندهد ثمره این خون ها به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و حال چگونه او انتظار داشت در سال 88 و در فتنه ای آمریکایی ، انگلیسی نظام اسلامی و امت حزب الله کمر خم کرده و دشمنان بر این ملت مسلط شوند سوالی است که هنوز پاسخی به آن داده نشده است. آیا این انتظار طبیعی است که این همه خون پاک بر زمین ریخته شده در هشت سال دفاع مقدس ، پیش و پس از آن به آسانی پایمال شده و ضد انقلاب بر امور کشور مسلط شود؟! جواب را موسوی در سال 60 داده است « بعد از انقلاب معیارها تغییر کرد کسانی محترم شدند که شهید داده و مجروح و معلول شدند این یک دگرگونی عظیم است و این ها همان کسانی هستند که امروز ما آن ها را افراد حزب اللهی می نامیم ما برای حاکمیت افراد حزب الله بر کلیه نهادها و اداره ها شهید داده ایم و این نشانگر آن است که حزب الله نمی خواهد سرنوشت خودش را به کسانی بسپارد که آن ها را نمی شناسد .» با این تفاوت که این بار حزب الله دوستان را هم می شناسد و دشمنان را هم ...

پژوهشگر:‌ سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول