اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر جنبش‌های اجتماعی ونزوئلا:

آمریکای لاتین اجازه کودتا در ونزوئلا را نمی‌دهد

وزیر جنبش‌های اجتماعی و «کمون‌ها»ی ونزوئلا ضمن اشاره به حمایت کشورهای آمریکای لاتین در نشست اخیر سلاک از کشورش اعلام کرد که دولت‌های این منطقه به هیچ عنوان اجازه پیروزی اپوزیسیون در ونزوئلا را نخواهند داد.

آمریکای لاتین اجازه کودتا در ونزوئلا را نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «الیاس خائوآ» وزیر سابق امور خارجه و وزیر فعلی جنبش‌های اجتماعی و «کمون‌ها» ونزوئلا طی سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در روز جمعه ضمن ابراز خوشحالی خود از حمایت رسمی کشورهای آمریکای لاتین در سومین نشست سلاک (جوامع کشورهای آمریکای لاتین وحوزه کارائیب) از ونزوئلا در برابر اقدامات ایالات متحده آمریکا و اپوزیسیون علیه دولت این کشور اعلام کرد که بر طبق مطالب ارائه شده، کشورهای این منطقه هرگز اجازه پیروزی مخالفان بر دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را نخواهند داد.

«خائوآ» طی این سخنرانی که پس از ارائه نتیجه‌گیری‌ها و گزارشات «مادورو» از شرکت در نشست اخیر سلاک در کاستاریکا انجام شده تأکید کرد: دولت‌های منطقه هرگز اجازه وقوع کودتا علیه دولت فعلی ونزوئلا را نخواهند داد و به این کشور کمک می‌کنند.

وی در طول صحبت‌هایش در اشاره به متن بیانیه پایانی این نشست خاطرنشان کرد: ما از انتقادات کشورهای حاضر در این نشست از تحریم‌های آمریکا احساس قدرت و افتخار کرده و از رد آن‌ها از سوی این عزیزان بسیار خوشحال هستیم، اتحادی که تا قبل از این موفق به کسب آن نبودیم.

وزیر جنبش‌های اجتماعی ونزوئلا همچنین در این رابطه تصریح کرد که کشورهای منطقه نه تنها ابراز تمایل خود را برای متحد شدن با ونزوئلا نشان می‌دهند بلکه در اقدامات مبارزاتی علیه توطئه‌های آمریکا نیز به ما کمک می‌کنند، توطئه‌هایی که بدون شک قصد بی‌ارزش ساختن دست‌آوردهای انقلاب و نفی بین‌المللی ونزوئلا در سراسر جهان را دنبال می‌کند.

«خائوآ» در پایان سخنانش بیان کرد: همه دولت‌ها باید بر تلاش آمریکا در بی‌ثبات کردن منطقه و فشارهای او غلبه کنند؛ چرا که ما همیشه در هر نشست سلاک بر موارد مهمی همچون حاکمیت، حق زندگی،صلح و بهداشت عمومی رایگان برای مردم اشاره کرده و رسیدن به آن‌ها را یکی از موارد ضروری در منطقه می‌دانیم.
سومین اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک)در روزهای 28-29 ژانویه ( 8 و 9 بهمن 93) در 
شهر «سان آنتونیو دِبِلن» واقع در 15 کیلومتری «سان خوزه» پایتخت کاستاریکا برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول