اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روزنامه‌نگار مشهور ونزوئلایی:

آمریکا از برپایی جنگ اقتصادی در ونزوئلا سود می‌برد

روزنامه‌نگار مشهور ونزوئلایی می‌گوید آمریکا از جنگ اقتصادی به راه افتاده از سوی راست‌گراها در کشور سود می‌برد.

آمریکا از برپایی جنگ اقتصادی در ونزوئلا سود می‌برد
به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسالاتینا»، «اله‌آزار دیاز رنخل» روزنامه‌نگار و رئیس دفتر روزنامه «اولتیماس نوتیسیاس» ونزوئلا روز گذشته طی انتشار مطالبی در این روزنامه اعلام کرد که آمریکا از به راه افتادن جنگ اقتصادی فعلی توسط راست‌گراها در این کشور سود برده و علاقمند به ادامه آن نیز می‌باشد.

«دیاز رنخل» در این متن وضعیت کنونی ونزوئلا را که به دست عاملان واشنگتن اداره می‌شود با شرایط بحرانی سال‌های 70 شیلی مقایسه کرد که در نهایت باعث سرنگونی دولت «سالوادور آلنده» شد.

«دیاز رنخل» در ادامه افزود که شواهد موجود در سازمان «سیا» آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور همگی حاکی از اقدامات «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور وقت آمریکا در عملیات‌های ضد دولتی علیه شیلی می‌باشد.

به گفته وی بر طبق نشانه‌های موجود از «هنری کیسینجر» دیپلمات معروف آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی این کشور، «جان میچل» دادستان کل آمریکا و « ریچارد هلمز» رهبر سازمان «سیا»، آمریکا تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری «آلنده» و یا سرنگونی زودهنگام وی پس از منصوب شدنش در این جایگاه به کار گرفته است.

«دیاز رنخل» همچنین آشکار کرد که «هلمز» طی پیامی به «کیسینجر» اعلام کرده که به همراه «نیکسون» راهی اروپا است جایی که منطقی‌ترین راه را برای برپایی کوتای نظامی در هر کشور ایجاد شرایط اقتصادی بحرانی در آن تلقی می‌کند.

وی در بخشی از سخنانش تصریح کرد که این سیاست خصمانه آمریکا به گونه‌ای است که جلوی تمامی دولت‌های واقعی و مردمی در آمریکای لاتین  را گرفته و آن‌ها را از میان بردارد.

این روزنامه‌نگار ونزوئلایی در بخش دیگری از مطالب خود این‌گونه می‌نویسد که اگر جنگ‌های اقتصادی و تمامی توهینات به کشور تنها یک دلیل و راه نفوذ داشته باشند می‌توان چگونگی و چرایی آن را علیه دولت «هوگو چاوز» رهبر فقید ونزوئلا و «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور کنونی کشور در دنیای امروز فهمید.

به گفته وی این‌گونه نفوذها در دنیای امروز دیگر یک احتمال نیست بلکه با اقدامات آمریکا علیه کشورهایی چون برزیل، آرژانتین، اروگوئه، بولیوی، اکوادور و نیکاراگوئه که دارای سیاست‌های مستقل از این کشور هستند به واقعیت تبدیل شده است.

«دیاز رنخل» در رابطه با جنگ اقتصادی موجود در ونزوئلا اعلام کرد که ممکن است بنیاد این جنگ علیه ارگان‌های دیگر از جمله جوامع کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب(سلاک)، اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی(اوناسور) و اتحادیه آلبا و پتروکارائیب بنا شده باشد.

مقامات ونزوئلایی در روزهای اخیر از آغاز جنگ اقتصادی داخلی در این کشور خبر دادند که عاملان آن به احتکار مواد غذایی اصلی و دارویی در ونزوئلا می‌پردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول