اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور نیکاراگوئه:

آمریکا قصد دارد کودتای شیلی را بار دیگر در ونزوئلا تکرار کند

رئیس جمهور نیکاراگوئه خطاب به کشورهای عضو سلاک گفت: آمریکا قصد دارد کودتای شیلی را بار دیگر در ونزوئلا تکرار کند.

آمریکا قصد دارد کودتای شیلی را بار دیگر در ونزوئلا تکرار کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دنیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه طی سخنرانی در سومین اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) در شهر «سان آنتونیو دِبِلن» واقع در 15 کیلومتری «سان خوزه» پایتخت کاستاریکا خطاب به سایر کشورهای عضو این سازمان گفت: هیچ یک از کشورها نباید تلاش خود را برای کاهش فقر و پیشرفت اقتصاد در منطقه متوقف کند چرا که توطئه‌های آمریکا علیه کشورهای این منطقه همچنان ادامه داشته و همه ما باید در برابر آن ایستادگی کنیم.

«اورتگا» طی این نشست تأکید کرد: ایالات متحده آمریکا و متحدانش قصد دارند ما را به زیردستان خود تبدیل کنند، آن‌ها تصمیمات ما را نمی‌خواهند، آن‌ها از برگزاری نشست‌های ما همانند سلاک راضی نیستند، دقیقا در زمانی که ما گردهم به بررسی راه‌کارهای مناسب برای ریشه‌کن شدن فقر در کشورهایمان می‌پردازیم آن‌ها درحال چیدن توطئه‌های گوناگون به منظور افزایش فقر در این منطقه هستند.

وی در ادامه افزود: ما به هیچ وجه نباید تلاش خود در این عرصه را متوقف کرده و بدون شک باید در برابر آن ایستادگی کنیم.

«اورتگا» در این رابطه به مسئله تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کوبا نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد که با وجود از سر گیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور آمریکا همچنان موضع تحریم‌های خود را حفظ کرده؛ روابطی که تا کنون سودی برای کوبایی‌ها نیز نداشته است.
رئیس جمهور نیکاراگوئه در این راستا از سایر شرکت کنندگان جلسه پرسید: آن چیزی که آمریکا به کوبا ارائه کرده چیست؟ راحت شدن زندگی و ارسال حواله با وجود تحریم و محاصره؟

وی همچنین در طول سخنان خود به اقدامات آمریکا در کمک به اپوزیسیون ونزوئلا به منظور ایجاد کودتای اقتصادی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جهت سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز اشاره‌ای کرد.

«اورتگا» در ادامه سخنانش در خصوص ونزوئلا ضمن یادآوری هشدار قبلی‌اش به آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال این کشور تصریح کرد: آمریکا قصد دارد کودتای شیلی را بار دیگر در ونزوئلا تکرار کرده و در آخر آن را از کودتایی اقتصادی به کودتایی نظامی تبدیل کند.

رئیس جمهور نیکاراگوئه با اعلام ناراحتی خود از غیبت «پورتوریکو» در این نشست تصریح کرد: «پورتوریکو» به عنوان یک کشور مستقل باید در بین اعضای سلاک وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول