اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مورالس: سلاک سازمانی منطقه‌ای بدون دخالت آمریکاست

رئیس‌جمهور بولیوی اعلام کرد جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) سازمانی منطقه‌ای است که بدون دخالت‌های آمریکا فعالیت می‌کند.

مورالس: سلاک سازمانی منطقه‌ای بدون دخالت آمریکاست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ای‌بی‌آی»، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی طی یک سخنرانی در پایگاه‌های روستایی تولید برگ کوکا در منطقه «کوچابامبا» (شهری در مرکز بولیوی) اعلام کرد: قطعا در سومین اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) که طی هفته آتی در کاستاریکا برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور بولیوی، «سلاک» را یک سازمان منطقه‌ای بدون دخالت ایالات متحده آمریکا توصیف کرد.

«مورالس» پس از اعلام حضور خود در اجلاس مذکور خاطرنشان کرد: تمام رئیس‌جمهورهای قاره آمریکا برای مشارکت در این نشست دعوت شده‌اند؛ اکثریت آنها نیز شرکت خواهند کرد به جز کانادا و آمریکا؛ البته این هم نوعی آزادی ما از سلطه امپراطوری آمریکای شمالی می‌باشد.

وی از «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا، «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید و رهبر انقلاب بولیواری ونزوئلا، «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس‌جمهور سابق برزیل و «نستور کرشنر» رئیس‌جمهور سابق آرژانتین برای ایجاد جامعه‌ای سیاسی در قاره آمریکا بدون دخالت ایالات متحده آمریکا تشکر و قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور بولیوی از سیاست مداخله‌جویانه آمریکا انتقاد کرد و اذعان داشت که مقامات این کشور قبلا به بهانه کمونیسم به دنبال انجام کودتا بودند و در حال حاضر نیز تروریسم و قاچاق مواد مخدر، بهانه آنها برای دخالت در دیگر کشورها می‌باشند.

علاوه بر این، «مورالس» وضعیت حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا را مورد سوال قرار داد زیرا این کشور، دولت‌هایی را که نمی‌خواهند عروسک خیمه‌شب بازی‌ او باشند را به نقض ارزش‌های بشری متهم می‌کند.

«سلاک» در سال 2010 میلادی برای مقابله با بحران اقتصادی و با حضور 33 کشور در مکزیک تاسیس شد و توسط بسیاری از افراد به عنوان جایگزینی برای سازمان کشورهای آمریکایی تعریف شد؛ این سازمان موفق شده اکثر کشورهای قاره آمریکا به جز ایالات متحده آمریکا و کانادا را گرد هم آورد تا بدین ترتیب بدون دخالت این 2 کشور بتوانند تصمیم‌گیری لازم برای سرنوشت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول