اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور اکوادور:

اکوادور پیشنهاداتی به اجلاس سران «سلاک» در کاستاریکا ارائه می‌کند

رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد مجموعه‌ای از طرح‌های پیشنهادی را در سومین اجلاس «سلاک» در کاستاریکا ارائه خواهد کرد.

اکوادور پیشنهاداتی به اجلاس سران «سلاک» در کاستاریکا ارائه می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینکو»، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد که در سومین اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) در روزهای 28 و 29 ژانویه سال جاری (8 و 9 بهمن 93) ضمن بر عهده گرفتن ریاست موقت این سازمان، مجموعه‌ای از طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه خواهد کرد.

«کوره‌آ» تصریح کرد: اکوادور در حال آماده‌سازی یک سند با یک سری اهدافی است که بایستی این سازمان آن‌ها را دنبال کند.

رئیس جمهور اکوادور در طول گفت‌و‌گویی با خبرنگاران شهر «گوایاکیل» ( در جنوب غربی این کشور) گفت: این سند شامل طرح‌های خواهد بود که اکوادور در سال جاری به عنوان رئیس موقت این سازمان منطقه‌ای آن را پیش خواهد گرفت.

«کوره‌آ» افزود: ما دوست نداریم از مسیر خود پرت شده و زمان را از دست بدهیم بلکه می‌خواهیم قاطعانه عمل کنیم.

وی همچنین گفت: این بلوک منطقه‌ای متشکل از 33 کشور عضو بایستی اهدافی از قبیل سرمایه‌گذاری در علم و فن‌آوری، آموزش، بهداشت و کاهش در میزان فقر را دنبال کند.

رئیس جمهور اکوادور ضمن خاطر نشان کرد: نخستین نشست تاریخی وزرای چین و سران «سلاک» که در ماه جاری در «پکن» (پایتخت چین) برگزار شد تاکید داشت که این سازمان بایستی به دنبال روابط حسنه با سایر سازمان‌ها باشد.

«کوره آ» در آخر گفت: جهان در آینده، جهانی است مملو از بلوک‌ها و اکوادور به تنهایی نمی‌تواند کاری در عرصه بین‌المللی انجام دهد؛ اما شاید به همراه کشورهایی همچون برزیل، مکزیک، کلمبیا و پرو بتوانیم حداقل تاثیر کمی در روابط منطقه‌ای، بین آمریکایی و سازمان کشورهای آمریکایی و حتی در سطح جهانی داشته باشیم.

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان سلاک به تازگی در «پکن» پایتخت چین نشست 2 روزه  سلاک-چین را برپا کردند؛ این نشست در روزهای 8 و 9 ژانویه (18 و 19 دی 93) با هدف افزایش همکاری‌ها بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین و چین در پایتخت این کشور آسیایی برگزار شد؛ در این نشست چین متعهد به سرمایه‌گذاری 250 میلیارد دلاری طی 10 سال آینده در بین  کشورهای عضو سازمان سلاک شد.

اکوادور ریاست موقف سالانه سازمان «سلاک» را در اجلاسی که طی روزهای 28 و 29 ژانویه (8 و 9 بهمن 93) در کاستاریکا برگزار می‌شود بر عهده خواهد گرفت؛ کاستاریکا این مسئولیت را طی سال 2014 برعهده داشت.

سازمان «سلاک» در فوریه سال 2010 به منظور مقابله با بحران اقتصادی با حضور 33 کشور جامعه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در مکزیک تاسیس شد؛ تاسیس این سازمان بدون حضور آمریکا و کانادا به کشور‌های عضو این سازمان اجازه داده است تا بدون دخالت این 2 قدرت تصمیم‌های لازم در رابطه با سرنوشت خود را بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول