اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اکوادور کاهش فقر را در دستور کار«سلاک» قرار می‌دهد

وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد این کشور آمریکای جنوبی طی دوره ریاست موقت خود بر «سلاک» روی علم و فناوری و کاهش فقر تمرکز می‌کند.

اکوادور کاهش فقر را در دستور کار«سلاک» قرار می‌دهد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «آندس»، «ریکاردو پاتینیو» وزیر  امور خارجه اکوادور روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور آمریکای جنوبی امیدوار است که سومین اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) روی زیرساخت‌ها، فناوری و علم متمرکز باشد.

وزیر امور خارجه اکوادور در این خصوص خاطرنشان کرد: آمریکای لاتین به افزایش شدید سرمایه‌گذاری خود در بخش زیرساخت، تحقیق و توسعه و بهبود سطح دانشگاه‌های خود برای دستیابی به پیشرفت نیازمند است و این باید در اولویت دستور کاری «سلاک» قرار بگیرد.

«پاتینیو» در رابطه با سطح علمی در آمریکای لاتین، نسبت به اینکه فقط 4 دانشگاه این منطقه در میان 200 نهاد آموزشی برتر جهان قرار دارند ابراز تاسف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اکوادور که کشورش امسال ریاست موقت «سلاک» را از کاستاریکا تحویل می‌گیرد، از این سازمان درخواست کرد به جای بحث و مذاکره درباره انبوهی از مسائل و نرسیدن به نتیجه نهایی، روی یک سری از امور و موضوعات دست یافتنی تمرکز کند.

دولت اکوادور طی دوران ریاست خود در سازمان مذکور روی 4 موضوع اصلی تمرکز خواهد کرد که شامل زیرساخت، علم و فناوری، کاهش فقر و معماری مالی جدید می‌باشد.

اکوادور به دیگر کشورهای منطقه در خصوص توسعه یک سیستم واحد پرداخت منطقه‌ای و بانک جنوب پیشنهاداتی ارائه خواهد داد و امکان ایجاد صندوق پول جنوب را نیز به بحث و گفت‌وگو خواهد گذاشت.

«پاتینیو» در نهایت افزود: ایده کلی این است که منطقه واقعا رشد کند، به پیشرفت دست یابد، عدالت اجتماعی برقرار شود و بتواند در سطح بین‌المللی و شرایط احترام‌آمیزی با دیگر سازمان‌های جهانی مذاکره کند.

سومین اجلاس «سلاک» که رؤسای جمهور و نمایندگان 33 کشور آمریکای لاتینی در آن شرکت خواهند کرد، امروز و فردا در شهر «سان آنتونیو دِبِلن» واقع در 15 کیلومتری «سان خوزه» پایتخت کاستاریکا با شعار «باهم می‌سازیم» برگزار خواهد شد.

سازمان «سلاک» در فوریه سال 2010 به منظور مقابله با بحران اقتصادی با حضور 33 کشور جامعه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در مکزیک تاسیس شد؛ تاسیس این سازمان بدون حضور آمریکا و کانادا به کشور‌های عضو این سازمان اجازه داده تا بدون دخالت این 2 قدرت تصمیم‌های لازم در رابطه با سرنوشت خود را بگیرند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول