اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«مادورو» شروع تحقیقات درباره کودتای اقتصادی در ونزوئلا را خواستار شد

رئیس جمهور ونزوئلا از مجلس ملی این کشور خواست تحقیقات خود را درباره عاملان ایجاد کودتای اقتصادی در این کشور آغاز کند.

«مادورو» شروع تحقیقات درباره کودتای اقتصادی در ونزوئلا را خواستار شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اعلام اینکه در این کشور کودتایی اقتصادی و بر علیه دولت در جریان است از مجلس ملی خواست تحقیقات خود را درباره عاملان ایجاد این کودتاها آغاز کند.

«مادورو» ضمن محکوم کردن پیشروی این کودتاها در ونزوئلا از «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی این کشور خواست که یک تحقیق و بررسی را درباره عاملان ایجاد این کودتاها آغاز کند؛ وی گفت این که تمام حقیقت را می‌دانیم کافی نیست و لازم است وارد عمل شویم.

وی همچنین به مردم ونزوئلا این نوید را داد که «خورخه آرآزا» معاون رئیس جمهوری این کشور با 70 توزیع‌کننده در این کشور تعهدنامه امضا کرده و اطمینان داد که توزیع مطمئن و به موقع محصولات اساسی در کشور صورت می‌گیرد.

«مادورو» همچنین از کارآفرینان این کشور خواست به اقتصاد مردم این کشور احترام بگذارند.

وی گزارش داد که در 13 ژانویه سال جاری بخش‌هایی از اپوزیسیون ونزوئلا قصد داشتند یک کودتای اقتصادی را که از فوریه سال 2014 برای بی‌ثبات کردن این کشور به کار گرفته بودند، در پیش گیرند.

«مادورو» افزود: به تازگی دولت ونزوئلا توسط «خورخه آرآزا»، احتکار محصولاتی را در شهر «سان فرانسیسکو» ایالت «زولیا» (در شمال غرب این کشور) کشف و ضبط کرده است.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی و تجارت و قاچاق غیر‌قانونی در این کشور یک طرحی را در پیش گرفته که شامل راه‌اندازی گشت‌های مبارزه با قاچاق زنجیره مواد غذایی اساسی در مناطق هم‌مرز با کلمبیا می‌باشد که در واقع قاچاق محصولات از مرز این کشور به عنوان بخشی از استراتژی برای ایجاد هرج‌و‌مرج و اغتشاش در ونزوئلا به کار گرفته شده است.

جمعه مردم ونزوئلا به منظور بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد سرنگونی «مارکوس پرز خیمنز» دیکتاتور سابق این کشور به خیابان‌ها آمدند؛ این راهپیمایی به رهبری «مادورو» و اعضای کابینه‌اش هدایت شد.

«مادورو» در طول سخنرانی خود در این گردهمایی مردم ونزوئلا به یاد آورد تمام کسانی را که در ژانویه 1958 برای سرنگونی دیکتاتور «مارکوس خیمنز» جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد مرگ رهبرانی همچون «فابریسیو اوخدا»، «لئوناردو روئیس پیندا»، «آنتونیو پینتو سالیناس» و سرهنگ «هوگو ترخو» را که زندگی خود را برای پیروزی دموکراسی، استقلال و صلح در ونزوئلا فدا کردند.

«مادورو» همچنین یادآور شد که در طول این مبارزه بیش از 3 هزار جوان در «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) کشته شدند که مرگ این عزیزان هرگز از یادها نخواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول