اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا: تغییر در قیمت نفت بر سیستم اقتصادی تأثیرگذار است

دولت ونزوئلا ضمن تأکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند بهبودی بازار نفت جهانی اعلام کرد که تغییر در قیمت نفت در جهان بدون شک بر سیستم اقتصادی تأثیرگذار است.

ونزوئلا: تغییر در قیمت نفت بر سیستم اقتصادی تأثیرگذار است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، کاهش قیمت هر بشکه نفت در بازار جهانی یکی از مهم‌ترین مواردی است که دولت ونزوئلا از اواخر سال گذشته درگیر آن می‌باشد.

ونزوئلا به همین دلیل طی فراخوانی خواستار مشارکت تمامی اعضای اوپک شد تا به وسیله آن بتواند جلوی تخریب اقتصاد نفتی این کشورها در برابر بحران موجود را بگیرد.

درحال حاضر 96 درصد از صادرات ونزوئلا مربوط به فروش نفت بوده که خود نشان دهنده اهمیت بالای این محصول در ارز خارجی ونزوئلا می‌باشد.

براساس گزارشات موجود قیمت نفت در بین کشورهای عضو اوپک تا 46.97 دلار کاهش یافته (کمترین قیمت طی 5 سال اخیر) که باعث وارد شدن خسارتی 47 میلیون دلاری به سیستم اقتصادی ونزوئلا نیز شده است.

ونزوئلا به دنبال این مسئله خواستار کاهش تولید نفت خام از سوی کشورهای عضو اوپک شد که پس از مخالفت با این پیشنهاد در نوامبر گذشته تصمیم به انجام سفری دوره‌ای به این کشورها گرفت تا بتواند از این طریق قیمت نفت و ساختار بازار جهانی آن را احیا کند.

«مادورو» در این راستا تبلیغات زیادی را مبنی بر ایجاد اصلاحات در بخش مالیاتی، کاهش 20 درصدی هزینه‌های موجود و همچنین افزایش همکاری‌های بین‌المللی کرد تا بدین طریق بتواند روند بهبود بازار نفت و سوق دادن آن به سمت یک سوسیالیت تولیدی را سرعت بخشد.

با وجود این که دولت ونزوئلا اطمینان دارد قیمت کنونی هر بشکه نفت در دنیا انتظارات این کشور را برآورده نمی‌کند ولی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور همواره اعطای منابع کافی و ایجاد شرایط لازم برای طرح‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی را که قبل توسط «هوگو چاوز» رهبر فقید ونزوئلا پایه‌ریزی شده بود را تضمین می‌کند.

ونزوئلا به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت در جهان همچنان موضع انتقادی خود نسبت به استفاده روش «شکست هیدرولیکی» از سوی ایالات متحده آمریکا را حفظ کرده و خواستار پایان دادن به آن می‌باشد.

استفاده آمریکا از این روش مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت در بازار جهانی است.

شکستگی هیدرولیکی بدین معناست که با استفاده از تحریک شکاف در چاه‌های نفتی، میزان بهره‌برداری از آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهند؛ این عملیات، سفره‌های آب زیرزمینی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما آلودگی آب‌ها تنها یکی از خطرهای زیست‌محیطی روند مذکور می‌باشد که با استفاده از مواد شیمیایی صورت می‌پذیرد و سرطان‌زا نیز هست.

استفاده مکرر و زیاد از این روش طی سال‌های اخیر، کره زمین را با تهدیدها و خطرهای جدید روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول