اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نتایج مسابقات قرآن «نورالهدی» تا پایان هفته اعلام می‌شود

نتایج هفتمین دوره مسابقات تفسیر قرآن «نورالهدی» قرار بود اوایل دی‌ماه اعلام شود اما با توجه به مشکلاتی در وصول نتایج از طرف استان‌های برگزارکننده، نتایج این مسابقات تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

نتایج مسابقات قرآن «نورالهدی» تا پایان هفته اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بزرگ‌ترین مسابقات تفسیر قرآن کشور با عنوان «نورالهدی» هر سال به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود اما امسال با توجه به مطالبه رهبری مبنی بر واگذاری اجرای برنامه‌ها به بخش خصوصی، مسئولان سازمان دارالقرآن اجرای هفتمین آن را به اتحادیه مؤسسات قرانی کشور سپردند تا از این طریق علاوه بر تحقق مطالبه معظم‌له گامی به سوی توانمند سازی مؤسسات قرآنی بردارند.

ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات قرآن نورالهدی پنجم شهریور آغاز شد و 20 آبان‌ماه به پایان رسید که با توجه به برنامه‌ریزی‌های این مسابقات 14 آذرماه به صورت سراسری در استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

به گفته حجت‌الاسلام «سید حسین کوششی» مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور نتایج این مسابقات باید اول دی‌ماه اعلام می‌شد اما با توجه به مشکلاتی که در نحوه وصول نتایج حاصل شده بود، اعلام نتایج هفتمین دوره مسابقات نورالهدی به تعویق افتاد.

«یوسف افراش» معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن درباره تأخیر اعلام نتایج مسابقات نورالهدی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال مسابقات نورالهدی برای نخستین‌بار است که به اتحادیه مؤسسات قرآنی محول شده است وجود مشکلات غیر قابل پیش‌بینی نبود اما دلیل اصلی عدم اعلام نتایج کاستی برخی استان‌ها در رساندن نتایج شرکت‌کنندگان استان بود.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته با مسئولان اتحادیه مؤسسات قرآن کشور، افزود: در این دوره حدود 9 هزار نفر شرکت کردند که با توجه به آماده بودن نتایج مسابقات نورالهدی، در جلسه هفته گذشته درباره جوایز برگزیدگان مباحثی مطرح و مقرر شد به افرادی که در رشته حفظ یک جزء از 40 امتیاز نمره بالاتر از 35 کسب کردند و همچنین افرادی که در رشته حفظ 3 جزء از 100 نمره موفق به کسب امتیاز 85 به بالا شدند جوایزی اعطا شود.

افراش با بیان اینکه نتایج هفتمین دوره مسابقات نورالهدی حداکثر تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: به افرادی که حد نصاب نمره را کسب کنند گواهینامه‌ای با امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر کل استان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول