اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمایت آمریکا از طرح خائنانه عربستان!

روزنامه الاهرام به نقل از سناتور چارلز پرسی نوشت آمریکا از طرح صلح هشت ماده ای فهد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد حمایت می کند. وی گفته است : آمریکا این طرح را تائید می کند ولی نمی تواند اسرائیل را به پذیرش آن مجبور کند!

حمایت آمریکا از طرح خائنانه عربستان!

رخدادهای 19 دی 1360

چکیده

  • مراسم اولین روز بزرگداشت هفته وحدت اسلامی در محل تالار رودکی که به تالار وحدت تغییر نام پیدا کرد برگزار شد .
  • آیت الله خامنه ای :  به گمان ما فقط از محیط حاکمیت اسلام که امروز جمهورى اسلامى ایران بدان سرافراز است، می‌توان قدم در جاده‌ى وحدت نهاد.
  • ما معتقدیم که محور وحدت کشورهاى منطقه باید اسلام باشد و نه قومیت‌ها و زبان‌ها و نژادها؛ زیرا اسلام متعلق به همه‌ى مسلمانان است.
  • میرحسین موسوی نخست وزیر :  به هیچ وجه رضایت نمی دهد که در جهان صدای مظلومانه ای بلند شود و این نظام نسبت به آن بی اعتنا باقی بماند.
  • امروز در منطقه خاورمیانه صدای درهم ریختن زنجیرهای اسارت امپریالیزم و صهیونیزم به گوش می رسد .
  • یک سخنگوی مبارزان افغانی روز گذشته اعلام کرد که مبارزان افغانی نیروهای طرفدار شوروی را از شهر هرات سومین شهر بزرگ افغانستان بیرون راندند.
  • شورای امنیت سازمان ملل متحد که ظاهرا قصد دارد مسئله الحاق بلندی های جولان به دیگر مناطق اشغالی را بررسی کند هنوز به نتیجه ای نرسیده است .
  • خبرگزاری رسمی شوروی از رایزنی آمریکا و اعمال فشار این کشور برای به شکست کشاندن تلاش ها برای تحریم اسرائیل خبر داد. 
  • روزنامه یدیوت آهارانوت چاپ بیت المقدس در خبری نوشت : رئیس ستاد مشترک اسرائیل از جنگ ایران و عراق اظهار خرسندی کرده است .
  • شاهزاده طلال برادر پادشاه سعودی در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت : عکس العمل جامعه بین المللی در قبال طرح فهد بیش از پیش مثبت شده است .
  • روزنامه الاهرام در شماره امروز خود نیز به نقل از سناتور چارلز پرسی نوشت آمریکا از طرح صلح هشت ماده ای فهد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد حمایت می کند.

آیت الله خامنه ای : محور وحدت کشورهای منطقه باید اسلام باشد

مراسم اولین روز بزرگداشت هفته وحدت اسلامی با حضور جمعی از مسئولین کشور از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل تالار رودکی که به تالار وحدت تغییر نام پیدا کرد برگزار شد . در این مراسم معادیخواه وزیر ارشاد اظهار داشت : به میمنت هفته وحدت نام این تالار به تالار وحدت تبدیل می شود .

در ادامه پیام حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور قرائت شد . در بخشی از پیام ایشان آمده است : در روزهاى حساس و سازنده‌اى که در آن از یک‌طرف دست‌هایى آلوده به خیانت سعى در تجزیه و تقسیم مسلمین می‌کنند و از سوى دیگر، دل‌هایى مشتاق آشنایى و برادرى در راه یکپارچگى مسلمانان به تلاشى بزرگ همت می‌گمارند، برگزارى مراسم هفته‌ى وحدت از اعتبار و اهمیت خاصى برخوردار بوده و داراى معناى ویژه‌اى است.

دو هدف جمهوری اسلامی از برگزاری هفته وحدت

آیت الله خامنه ای در ادامه ضمن برشمردن اهداف جمهوری اسلامی از برگزاری هفته وحدت تاکید کردند : اول، بیان سیاست اسلامى خود که همان سیاست وحدت میان مسلمانان است. این سیاست بر این باور استوار است که بدون یکپارچگى و یک‌آهنگى همه‌ى مسلمانان دست یافتن به آرمان‌هاى بزرگ قرآن کارى بس دشوار است؛ و قدرت‌ها و سلطه‌هاى متجاوز جهانى با تکیه بر تفرقه و تشتت مسلمانان و قرار دادن آنان در مقابل یکدیگر، به مهمترین مقاصد تجاوز کارانه‌ى خود به‌سهولت دست مى‌یابند. و فقط با قبول این وحدت بزرگ از سوى مسلمانان است که می‌توان دست‌هاى جنایتکار آنان را قطع و مقاصد خائنانه‌شان را خنثى کرد.

ایشان در بیان هدف دوم خاطرنشان کردند :  به گمان ما فقط از محیط حاکمیت اسلام که امروز جمهورى اسلامى ایران بدان سرافراز است، می‌توان قدم در جاده‌ى وحدت نهاد؛ زیرا وحدت یک آموزش الهى و قرآنى است، همچنان‌که تفرقه و اختلاف تلقین و وسوسه‌ى شیطانى.

رسالت شروع وحدت بزرگ اسلامی را بر دوش خود می دانیم

در بخش دیگری از پیام آیت الله خامنه ای آمده است :  ما رسالت شروع وحدت بزرگ اسلامى را بردوش خود می‌دانیم و به همین دلیل است که از نخستین روزهاى پیروزى انقلاب، همه‌جا و همه‌وقت شعار وحدت را در شمار اصلى‌ترین شعارهاى خود به‌حساب آورده‌ایم. شاید توطئه‌ى عظیمى که امروز از سوى آمریکاى جنایتکار و دستیارانش بر ضد ما، همه‌جا به چشم می‌خورد تا حد زیادى معلول همین وحدت‌خواهى و وحدت‌جویى ماست.

بهانه های دشمن برای جلوگیری از ایجاد جبهه متحد اسلامی

در بخش دیگری از پیام رئیس جمهور آمده است : طبیعى است که دشمن به چندین بهانه بخواهد از ایجاد این جبهه‌ى متحد جلوگیرى کند: بهانه‌هاى قومى، بهانه‌هاى نژادى و زبانى، بهانه‌هاى مذهبى و فرقه‌اى. لکن این نیز طبیعى است که مسلمان هوشیار، ترفند و حیله‌ى دشمن را با سلاح وحدت زیر سایه‌ى کلمۀ توحید خنثى سازد.

آیت الله خامنه ای محور وحدت کشورهای منطقه را اسلام نامیده افزودند : ما معتقدیم که محور وحدت کشورهاى منطقه باید اسلام باشد و نه قومیت‌ها و زبان‌ها و نژادها؛ زیرا اسلام متعلق به همه‌ى مسلمانان است و اسلام عزیزترین و ارجمندترین آرمان مشترک این ملت‌هاست و خداى بزرگ از مسلمانان اعتصام دسته‌جمعى به ریسمان خداى را طلب کرده است. (1)

 

موسوی : امروز در خاورمیانه صدای در هم ریختن زنجیرهای اسارت آمریکا و اسرائیل به گوش می رسد

فرماندهان نواحی مختلف و سرپرست دایره سیاسی ایدئولوژیک ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران با مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار موسوی نخست وزیر طی سخنانی با اشاره به دگرگونی عمیق واقعیت ها در خاورمیانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت : عناصر مادی باعث دگرگونی این واقعیت ها نشده اند بلکه عناصر الهی و ناشی از ایمان یک ملت باعث به وجود آمدن این دگرگونی ها شده است .

وی با اشاره به حرکت های انقلابی امت مسلمان و بازگشت عمیق به فطرت زلال و پاک خودمان گفت : بازگشت به این ارزش ها است که ما را قادر ساخته علیرغم تمام سختی ها بتوانیم با دشواری بستیزیم و علیرغم این که همه می پنداشتند کسانی که این حرکت را انجام می دهند در همان دوران نابود می شود سه سال روی پای خود ایستاده ایم و روز به روز انسجام بیشتری پیدا کرده ایم.

وی گفت : این حرکت اگر از اول همساز با جریان بزرگی که به ضرر مستضعفین جهان می باشد حرکت می کرد طبیعتا کسی با ما مخالفت نمی کرد و دامنه توطئه ها کمتر می شد ولی ما ماهیت انقلاب خودمان را می شناسیم و این ماهیت ایجاب می کند که انقلاب محیط خودش را دگرگون سازد و به هیچ وجه رضایت نمی دهد که در جهان صدای مظلومانه ای بلند شود و این نظام نسبت به آن بی اعتنا باقی بماند.

نخست وزیر افزود : این نظام تمام منافع قدرت های بزرگ را به هم زده و به هیچ وجه سر تمکین در مقابل هیچ کدام فرود نیاورده چه بسا برای غرب خیلی دلپذیر باشد که ما حتی در مقابل قدرت های شرقی سر فرود بیاوریم چرا که در آن حالت ما نیرویی خواهیم شد حساب شده که در مجموع معادله های بین المللی یک جایی برای آن باز خواهد شد و آن چیزی که ما با آن روبرو هستیم این است که این نظام به هیچ وجه با نظام ظالمانه ای که در جهان وجود دارد همسازی و همیاری ندارد. (2)

خبر دیگر این که موسوی نخست وزیر در پیامی به مناسبت هفته وحدت تاکید کرد : امت اسلامی قصد به دست گرفتن سرنوشت خود و نابودی مستکبرین را دارد .  وی همچنین تاکید کرد : امروز در منطقه خاورمیانه صدای درهم ریختن زنجیرهای اسارت امپریالیزم و صهیونیزم به گوش می رسد . (3)

هرات به تصرف مجاهدان افغان درآمد

یک سخنگوی مبارزان افغانی روز گذشته اعلام کرد که مبارزان افغانی نیروهای طرفدار شوروی را از شهر هرات سومین شهر بزرگ افغانستان بیرون رانده و این شهر را به تصرف خود در آورده اند. هرات در 630 کیلومتری غرب کابل قرار داشته و 27 دسامبر پس از کشته شدن نزدیک 70 تن از نیروهای دولتی طی 4 روز سقوط کرد .  هنوز ادعای تصرف هرات از سوی منابع رسمی تائید نشده است . (4)

ریاکاری مطلق دولت آمریکا در برخورد با اسرائیل

شورای امنیت سازمان ملل متحد که ظاهرا قصد دارد مسئله الحاق بلندی های جولان به دیگر مناطق اشغالی را بررسی کند هنوز به نتیجه ای نرسیده است . خبرگزاری رسمی شوروی از رایزنی آمریکا و اعمال فشار این کشور برای به شکست کشاندن تلاش ها برای تحریم اسرائیل خبرداده و نوشت : مخالفت واشنگتن با اعمال مجازات علیه اسرائیل ریاکاری مطلق دولت آمریکا را نشان می دهد. (5)

دیروز همچنین هیئتی از انگلیس وارد بلندی های جولان شده و اشغالگری تازه اسرائیل را تائید کرد .  این هیئت از اعضای حزب محافظه کار پارلمان انگلیس که طرفدار اسرائیل هستند تشکیل شده و از بلندی های جولان بازدید کرده است .  یکی از اعضای هیئت انگلیسی گفت : تصمیم اسرائیل مهمترین گام در تاریخ اسرائیل است و اکثریت اعضای عوام انگلیس بدان معتقدند.(6)

اظهار خرسندی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل از جنگ ایران و عراق

روزنامه یدیوت آهارانوت چاپ بیت المقدس در خبری نوشت : رئیس ستاد مشترک اسرائیل از جنگ ایران و عراق اظهار خرسندی کرده است . وی گفت : جنگ احتمالی میان سوریه و اسرائیل به پایان جنگ ایران و عراق منتهی خواهد شد ولی در حال حاضر هیچ نشانه ای از این احتمال وجود ندارد . رئیس ستاد مشترک اسرائیل در عین حال از جنگ عراق علیه ایران اظهار خرسندی کرد . (7)

حمایت آمریکا از طرح خائنانه عربستان !

شاهزاده طلال برادر پادشاه سعودی در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت : عکس العمل جامعه بین المللی در قبال طرح فهد بیش از پیش مثبت شده است . طلال گفت : این طرح در مجموع هشت ماده اش با دقت و پس از مطالعات عمیق پیشنهاد شده است . روزنامه الاهرام در شماره امروز خود نیز به نقل از سناتور چارلز پرسی نوشت آمریکا از طرح صلح هشت ماده ای فهد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد حمایت می کند. وی گفته است : آمریکا این طرح را تائید می کند ولی نمی تواند اسرائیل را به پذیرش آن مجبور کند!(8)

پی نوشت:

 اطلاعات ، 19 دی 1360 ، صفحه 14
اطلاعات ، 19 دی 1360 ، صفحه 2
جمهوری اسلامی ، 19 دی 1360 ، صفحه 2
اطلاعات ، 19 دی 1360 ، صفحه 16
اطلاعات ، 19 دی 1360 ، صفحه 16
کیهان ، 19 دی 1360 ، صفحه 16
اطلاعات ، 19 دی 1360 ، صفحه 16
کیهان ، 19 دی 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر:‌ سید  روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول